توسعهدهندگان بازی میتوانند از رمز ارزها به عنوان درآمد جایگزین استفاده کنند
توسعهدهندگان مستقل بازی در مسیر موفقیت با مشکلات بسیاری مواجهاند. آنها به دلیل نداشتن بودجهی بزاریابی اغلب مجبورند محصول خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران بگذارند و تنها امیدشان این است که بخشی از این هزینهها را از طریق تبلیغات درون بازی و یا تراکنشهای خرد جبران کنند.
تیم توسعهی بلاک چین BlockBastards امیدوارند این مساله را با ایجاد اکوسیستم جدید غیرمتمرکز Qudo که بر مبنای پروتکل اثبات بازی (proof-of-play) کار میکند، تغییر دهند. Qudo یک جریان درآمدی جایگزین مبتنی بر بلاک چین است که میتوان آن را به راحتی در هر گیمی که با استفاده از پلتفرم Unity ساخته شده باشد به کار گرفت.
هر بازی طی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میتواند به پلتفرم Unity متصل شود. مکانیزم تشویق بازیکنان نیز براساس میزان توجه به بازی پرداخت میشود و نه براساس تبلیغات. براساس مکانیزم اثبات بازی، بازیکنان میتوانند برای موفقیت در بازی توکن دریافت کنند و برای رفتن به مراحل بعد از آن استفاده کنند. هر ده دقیقه شبکه یک بلاک با پاداش ۱۰۰۰ QUDO تولید میکند و ۹۰ درصد آن به کسانی که طی این زمان مشغول بازی بودهاند و ۱۰ درصد به توسعهدهندگان بازی پرداخت میشود. بدین ترتیب، گیمرها تشویق میشوند بازیهای جدید بیشتری از توسعهدهندگانی که بازیکنان کمتری دارند را امتحان کنند.