ایستگاه خبر

بانک مرکزی روسیه Clearinghouse را از عقد قرارداد با استفاده از رمزارز منع کرد.

بانک مرکزی روسیه با ارسال دستورالعملی به یکی از بزرگترین شرکت های خدمات مالی روسیه، آن را موظف کرد که در صورت مواجهه با قرارداد از طریق شبکه رمز ارزها (OTC)، آن را نپذیرفته و به صورت کامل رد کند. این شرکت از نامی شناخته شده در همکاری و کمک به راه اندازی چندین ارز دیجیتالی  برخوردار است.

 

دستورالعمل بانک مرکزی

به گفته نشریات محلی، بانک مرکزی روسیه در متن ارسالی خود به بزرگترین مرکز خدمات مالی روسیه (MFB)، در مورد ارائه سرویس با استفاده از رمز ارزها هشدار داد. روزنامه روسی زبان Vedomosti در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد: “بانک مرکزی روسیه از MFB خواست که از همکاری و بستن قرارداد با همکاران خود در کمپانی NP RTS  (گروهی متشکل از چندین شریک تجاری و دومین مرکز بزرگ تبادلات مالی روسیه)، خودداری کند. این اقدام با در نظر گرفتن عدم رضایتمندی در نحوه کنترل ریسک این کمپانی تجاری صورت گرفته است.”

 

مرکز خدمات مالی MFB، ارائه دهنده خدمات بورس و اوراق بهادار در روسیه است. این مرکز با همکاری گروهی متشکل از ارائه دهندگان سرویس های مبادلات مالی روسیه (NP RTS)، به شهرت رسید که بنابر اطلاعات موجود در وبسایت این شرکت، “این همکاری غیر تجاری بوده و تنها به منظور کمک به ارتقاء برنامه های مالی شرکت RTS انجام شده است.”  آنها در سایر پروژه ها نظیر بازار مبادلات بورس سنت پترزبورگ و به روز رسانی پلتفرم سرمایه گذاری Voskhod  که به مرکز تجاری RTS تعلق دارد نیز مشارکت دارند.

 

این شرکت نقش عمده ای در ساختار مالی بازار مبادلات بورس سنت پترزبورگ ایفا می کند. یک فرد آگاه  توضیح داد: “این شرکت به نمایندگی از مراکز معتبر (متمرکز)، معاملات اوراق بهادار خارجی را انجام می دهد. در حال حاضر مرکز معاملات بورس سنت پترزبورگ، سومین مرکز فعال مبادلات روسیه در حجم معاملات خارج از مسکو می باشد.”

 

به گزارش خبرگزاری تاس، در اواخر ماه آگوست مرکز مالی MFB، قانون جدیدی را اعلام کرد که شامل انجام موارد الزامی برای انعقاد قرادادهای مالی بر اساس ارزهای رمزنگاری شده بود. در پاسخ به این مسئله بانک مرکزی به صورت مکتوب خطاب به شرکت اعلام کرد: “بهتر است ابتدا MFB مسئولیت های مالی قانونی را که در تضاد با قراردادهای دیجیتالی رمزارزها ست از خود سلب کند و برای ثبت نام، نسخه جدید قوانین بانکی روسیه را امضاء کند.”

 

همکاری با پروژه های مرتبط با معرفی رمز ارز (ICO)

در یادداشت Tass ذکر شده بود که علیرغم انتشار یک نسخه ناقص از قوانین مالی، اعضای این گروه

(Voskhod و NP RTS)، به صورت مداوم همکاری خود را با پروژه های متعددی از اموال دیجیتالی مثل دارایی های ارزی اعلام کردند، مثل پلتفرم Voskhod که با مشارکت NP RTS راه اندازی شد و توسط  تیمی از کشورهای آسیای شرقی توسعه یافت. ماه گذشته یک گزارش از news.Bitcoin.com  منتشر شد که این پلتفرم  از سوی بانک مرکزی، اولین مجوز رسمی کار با رمزارزها را خواهد گرفت.

 

این بستر به رشد سرمایه گذاری مسئولانه و منصفانه کمک می کند و برای ارتقاء شرکت های کوچک و متوسط همراه با توسعه پویا واقع در منطقه آسیای شرقی همکاری های لازم را انجام می دهد. به گزارش Kommersant، واحد ارتباطی با مشارکت Lavkalavka موافقت کرده و قرار است به صورت مشترک یک ICO به نام Biocoin را در پلتفرم Voskhod برگزار کنند. وی گفت: “ما از تاریخ یکم نوامبر، یک ICO در سایت Biocoin خواهیم داشت.” این اطلاعیه روز چهارشنبه  منتشر شد.

 

همچنین این هفته پلتفرم Voskhod از آغاز مبادلات D1 Coin خبر داد که در ژانویه سال آینده توسط الماس های منطقه آسیای شرقی پشتیبانی خواهد شد.

 

کمبود معیارهای سنجش اعتبار در میان ارزهای رمزنگاری شده

بانک مرکزی، تحلیل جامعی از قوانین شرکت های مالی ارائه داد و این طور نتیجه گیری کرد که برای ورود به بخش قوانین مرتبط با قراردادهای مبتنی بر شبکه نامتمرکز با استفاده از رمزارزها “عملکرد مدیریت ریسک در مرکز مالی MFB رضایتبخش نیست.”

 

با توجه به خارج بودن کنترل تراکنش های رمزارزها از چرخه مالی دولت و حکومت روسیه، سیستم کنترل ریسک در شرکت MFB، عملا برای کاهش خطرات مرتبط با تراکنش ارزهای رمزنگاری شده هیچ رویکردی را ارائه نمی دهد که ممکن است باعث کسب درآمد از طریق اعمال جنایتکارانه و حمایت مالی از تروریسم شود، بنابراین یک اقدام غیرقانونی تلقی می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8424
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x