ایستگاه خبر

استخراج رمزارز در روسیه "سود آورتر از قاچاق مواد مخدر و اسلحه"

یک رسانه روسی چندین مصاحبه با مراکز استخراج بیتکوین در داخل کشور خود ترتیب داد. بررسی های انجام شده حاکی از یک چشم انداز منحصر به فرد از حضور طیف وسیعی از جامعه، از شاگردان مدرسه ای تا بازنشستگان، در این صنعت می باشد.

کمبود شدید GPU در طول سال ۲۰۱۷ نشان از رشد سریع استخراج رمز ارز در روسیه دارد

توسعه رمز ارزها در سال ۲۰۱۷ باعث کاهش شدید “واحد پردازش گرافیکی” (GPU) در سطح جهانی شد. این کاهش در کشورهایی مثل روسیه که از دستمزد پایینی در مشاغل برخوردار هستند، شدت بیشتری داشت. به دنبال افزایش قابل توجه فعالیت های مرتبط با استخراج در هر دو بخش خصوصی و عمومی، یک مرکز خبری بین المللی (RT) با پشتیبانی روسیه، مصاحبه ایی را با چندین استخراج کننده جهت کسب راه کارهای مختلف و ارائه آن به صنعت استخراج بیتکوین و رمزارزهای دیگر ترتیب داد.

این مرکز خبری با یک استخراج کننده صربستانی به نام ایلیا مصاحبه ای را ترتیب داد، فردی که افزایش محبوبیت بیتکوین را به جامعه روسیه، از طریق نمودار توضیح داد. وی بیان کرد: “افراد مسن به نوه های خود سخت افزارهای استخراج را هدیه داده و برای کسب بیتکوین بیشتر بین آنها رقابت برگزار می کنند. در اصل، آنها نوه های خود را در گیر استخراج کردند.”

ارز دیجیتالی در حال تبدیل نوجوانان روسی به افرادی تاجر است

پسر بچه مدرسه ای ۱۵ ساله به نام Dmitry که کار استخراج بیتکوین را شروع کرده است، در گفتگو با RT گفت: “فناوری های استخراج بسیار امید بخش هستند. افراد زیادی که این کار را انجام می دهند، مهارت های جدید کسب کرده و آموزه های قبلی خود را بهبود می بخشند.”

این دانش آموز علیرغم رشد فزاینده در این بخش، از موانعی مثل والدین نام برد که با فعالیت های وی به دیده شک نگاه می کنند. وی گفت: “هرچند روند استخراج و فرصت های ناشی از آن را به صورت کامل برایشان توضیح داده ام، با این حال در مورد عواقب آن مشکوک هستند. بناچار باید این کار را به تنهایی انجام دهم.”

 

Yaroslav 16 ساله، طی رقابت اخیر در ” Digital Economy: Generation Z ” برگزار شده در مسکو، ادعا کرد که بیش از ۱۲۰۰۰ درصد افزایش سرمایه از راه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی در سال جاری به دست آورده است. وی گفت ۱۰۰۰ روبل (۱۷ دلار) در فوریه سرمایه گذاری کردم. بعد از گذشت ۷ ماه، مبلغی معادل ۱۲۷٫۰۰۰ روبل (۲۲۰۰ دلار) ارز رمزنگاری شده دارم.

بسیاری از روس ها در مواجه با شرایط سخت اقتصادی به استخراج بیتکوین روی آورده اند. یک استخراج کننده صربستانی به نام Domashko، که با این کار امرار معاش می کند گفت: “شرایط زندگی بسیار وحشتناک است. حتی قاچاق مواد مخدر و اسلحه نیز به اندازه استخراج پرسود نیست.” وی معتقد است بیتکوین به خوبی توانسته با اهداف اصلی سازگار شود. وی در این باره گفت: “بیتکوین جایگزین دلار و یورو خواهد شد. در غیر این صورت ولادیمیر پوتین در این باره صحبت نمی کرد و کشورهای مختلف مثل ژاپن و روسیه خوذ را با آن تطبیق نمی دادند.”

وزارت اقتصاد و دارایی روسیه اخیرا اعلام کرد که در حال وضع و ثبت قوانین مربوط به رمز ارزهاست. وزیر اقتصاد Anton Siluano گفت: “موردی برای نهی رمزارزها وجود ندارد، ولی نظارت و قانونمند کردن آنها ضروری است.” به این ترتیب تایید کرد که روسیه به دنبال ممنوع کردن ارزهای رمزنگاری شده نیست. همچنین این کشور اخیرا با ورود به این بخش، استخراج کنندگان بیتکوین را به تشکیل یک “پارک صنعتی” (industrial park ) درحوزه لنینگراد دعوت کرده است.

این اطلاعیه تنها چند هفته پس از آشکار سازی  برنامه های ” انیستیتو توسعه اینترنت” و “شرکت ارتباطات بلاکچین و رمزارزهای روسیه”  منتشر شد که بیانگر طرح پشتیبانی از استخراج کنندگان بزرگ رمز ارزها با کاهش بهای برق مصرفی آنهاست.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : news.bitcoin

https://coiniran.com/?p=8354
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x