ایستگاه خبر

هشدار SEC در مورد ساختار ICO بعد از تعلیق ۴ شرکت

هشدار SEC  در مورد ساختار ICO بعد از تعلیق ۴ شرکت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در مورد ادعاهای  شرکت های فعال در زمینه رمزارزهای نوپا (ICO)، هشدار داد. این هشدارها در مورد طرح هایی شامل بالا و پایین بردن مصنوعی قیمت ها و دستکاری متغیرهای بازار (market manipulation) و نیز گوشزد در رابطه با چگونگی استفاده از ICO ها، برای بالا بردن قیمت سهام این شرکت ها است. این اطلاعیه بعد از تعلیق مبادلات سهام ۴ شرکت توسط این کمیسیون اعلام شد.

 هشدا رSEC     

روز دوشنبه دفتر آموزش و حمایت از سرمایه گذاران SEC، در مورد وجود شرایط بالقوه تقلب و کلاه برداری در ارزش سهام شرکت هایی که در زمینه ارزهای نوپا فعالیت می کنند یا ادعای فعالیت در آن را دارند، به سرمایه گذاران هشدار داد. این کمیسیون می نویسد:

“این تقلب ها شامل افزایش و کاهش مصنوعی قیمت (pump-and-dump) و دستکاری متغیرهای بازار است و عموما مشمول شرکت های تجاری ای می شود که مدعی شناساندن این فناوری های نوین هستند.”

کمیسیون افزود: “در برخی از موارد، شرکت ها برای تاثیرگذاری بر قیمت سهام خود در اجتماعات عمومی، اقدام به برگزاری مراسمی  در رابطه با ICO یا کوین/ توکن می کنند. بنابراین ممکن است مبادلات تجاری چنین شرکت هایی، برای حفاظت از سرمایه گذاران و منافع عموم به حالت تعلیق درآید.”

فقدان اطلاعات، کافی نبودن اطلاعات و دقیق نبودن اطلاعات جاری در مورد یک شرکت، از مواردی ست که ممکن است به تعلیق آن شرکت منجر شود. همچنین سوالات مطرح شده در مورد صحت و دقت اطلاعات قابل دسترسی برای عموم، به علاوه اطلاعات تبادلات داخلی و دستکاری اطلاعات بازار نیز ممکن است به تعلیق فعالیت این شرکت ها ختم شود.

                                      تعلیق مبادلات سهام ۴ شرکت

این کمیسیون همچنین در روز دوشنبه از تعلیق معاملات سهام ۴ شرکت در روزهای اخیرخبر داد: “این تعلیق در پی ادعای سرمایه گذاری آن ها در ICO ها و انتشار اخبار آن جهت جلب مشتری برای کوین و توکن های مربوطه صورت گرفت.”  آن ۴ شرکت به شرح زیر می باشند:

First Bitcoin Capital Corp

اخیرا News.Bitcoin.com گزارشی از تعلیق معاملات سهام شرکت بیتکوینی فوق منتشر کرد که پس از رشد ۷۰۰۰ درصدی سهام این شرکت اتفاق افتاد. این شرکت در ماه جولای اعلام کرد که صرافی Coinqx (از شرکت های تابع با مسئولیت محدود) به توکنی با نام “the Internet of Money  “دست پیدا کرده که درنهایت با نشانه اختصاری XOM معامله شد. شرکت اعلام کرد که حاضر است  در مقابل هر یک توکن XOM، دو سهم شرکت را به خریداران واگذار کند.

گروه تجاری Ciao

گروه تجاری Ciao که به Numelo Technology تغیر نام داده است، در نظر داشت که برای اواخر امسال در زمینه ICO فعالیت کند. هرچند SEC ، مبادلات سهام این شرکت را از ۱۰ تا ۲۳ آگوست در بازارهای OTC (گروه تجاری آمریکایی که فعالیت های اقتصادی بیش از ۱۰٫۰۰۰ شرکت مالی را رصد و اعلام می کند) معلق کرد. سهام این شرکت هنوز (تا زمان انتشار این مقاله) به مرکز مبادلات باز نگشته است.

گروه تجاری Strategic Global Investments

گروه تجاری نامبرده اعلام کرد که در ماه جولای قصد دارد اسپانسریِ بیش از ۶۰ رمزارز را عهده دار شود و مدعی شد که به صورت کامل با قوانین SEC مطابقت دارد. اولین اقدامی که در جهت نقض این ادعا صورت گرفت تولید توکنی به نام Troptions است. هرچند کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا مبادلات سهام شرکت را از ۴ تا ۱۷ آگوست به حالت تعلیق درآورد. همچنین سازمان تنظیم مقررات مراکز مالی آمریکا (FINRA)، به صورت جداگانه برخی از اطلاعات را برای بررسی بیشتر از این شرکت درخواست کرد. سهام این شرکت  نیزهنوز به مرکز مبادلات بازنگشته است.

گروه تجاری Sunshine Capital

مبادلات سهام گروه تجاری Sunshine Capital، به خاطر مطرح کردن مسائلی در مورد شناور بودن قیمت و ارزش دارایی شرکت که Dibcoins نام داشت، از ۱۲ تا ۲۶ آوریل معلق شد. چند روز پس از تعلیق، ثبت قانونی شرکت به یک شرکت خصوصی تغییرداده شد.  تا زمان این گزارش هنوز سهام این  شرکت  هم به مرکز مبادلات برنگشته است.

موضوع ICO ها به قوانین فدرال (مرکزی) اوراق بهادار مربوط می شود

کمیسیون اوراق بهادار(SEC)، در ماه جولای در گزارشی به روشنی اعلام کرد که توکن های Dao اوراق بهادار هستند و موضوع ICO ها به قوانین اوراق بهادار فدرال مربوط است. با این حال طبق گزارشات، کمی بعد از آن ، ۲۰  شرکت جدید در زمینه ICO فعالیت خود را آغاز کردند.

هر چند هشدار کمیسیون نادیده گرفته نشد. برخی از صرافی های ارزهای رمزنگاری شده، با مرور قوانین و سیاست های کاری خود، به این مسئله واکنش نشان دادند. به عنوان مثال Bitfinex خروج خود از بازار آمریکا را اعلام کرد. این مسئله نشان دهنده پایبندی سختگیرانه به قوانین در این محیط است. این صرافی خاطر نشان کرد: ” Bitfinex، گامی عملی در بازداشتن کاربران آمریکایی از مبادلات بعضی از توکن های دیجیتالی که ممکن است از نظر SEC اوراق بهادارمحسوب شوند، برداشت.”

صرافی Shapeshift  اعلام کرد: “باید از ارائه خدمات خود در راستای مطابقت با اعلامیه SEC و جلوگیری از سوء برداشت، اطمینان حاصل کنیم. ممکن است نیاز شود برخی از انواع توکن ها از لیست حذف شوند.”   صرافی Poloniex  در پاسخ به اطلاعیه SEC اعلام کرد: “ما در راستای روند مطابقت با قوانین، به صورت دوره ای فهرست توکن ها را ارزیابی کرده ودر نتیجه ممکن است  به همکاری با توکن های خارج از لیست خاتمه دهیم.”

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source

https://coiniran.com/?p=8015
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x