ایستگاه خبر

برنامه چین برای استفاده از بلاکچین جهت ارسال فاکتورها و جمع آوری مالیات

دولت چین اعلام کرده که به استفاده از بلاکچین برای جمع آوری مالیات و همچنین صدور فاکتور (صورتحساب) الکترونیکی خواهد پرداخت.

در سال ۲۰۱۶ دولت چین اعلام کرده بود که در برنامه ملی پنج ساله خود، دفتر کل توزیع شده را قرار می دهد. از آن زمان به بعد این کشور سعی در پیاده سازی و استفاده از بلاکچین در زندگی روزمره داشته که Futurism در این باره می نویسد که چین در توسعه فناوری و استفاده از آن پیشرو است.

یکی از اقدامات اخیر این کشور در همین زمینه بیمه گر ZhongAn است که تنها بصورت آنلاین کارها را انجام می دهد و در حال کار بر روی یک پلتفرم بلاکچینی جهت ردیابی عرضه مرغ در کشور است. همچنین بانک مرکزی چین یک نمونه اولیه استفاده از ارز دیجیتالی با ارز رمزنگاری شده مختص به خود را پشت سر گذاشته است. اقتصاد چین با تولید ناخالص ملی در حدود ۱۰٫۵میلیارد یورو می تواند سکوی پرتابی برای این کشور باشد.

به گفته دولت چین، این کشور در حال بررسی و کار بر روی نحوه استفاده از دفترکل توزیع شده در زمینه امور مالی و مالیاتی است. طی توافقی با شرکت Shenzhen Zhanhe Technology Investmen، دولت چین به همکاری و توسعه مشترک برای برنامه ای بر روی زنجیره مالی و مالیاتی دولتی می پردازد. در این توافق اینطور آمده که ” این اولین کاری است که در زمینه امور مالی و مالیاتی با استقاده از بلاکچین در سطح بین المللی انجام می شود؛ که در آینده باعث استحکام شبکه چین و این صنعت در سطح بین المللی می شود”.

این ابتکار اخیر که در چین اتفاق افتاده می تواند نمونه ای از این باشد که از فناوری بلاکچین برای زندگی روزمره چطور می توان استفاده کرد. همچنین به دلیل امنیت و شفافیت آن، بلاکچین می تواند گزینه ای مناسب و جذاب در زمینه امور مربوط به مالیات باشد.

با ادامه تلاش های چین برای کشف موارد مختلف استفاده از این فناوری، شاهد موارد استفاده ی بیشتری خواهیم بود. با توجه به ثبات، امنیت، شفافیت و اهمیت این موضوع در دنیای دیجیتالی، چین اهمیت استفاده از بلاکچین را درک کرده و مشتاق به استفاده بیشتر و کشف پتانسیل این فناوری است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7767
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x