ایستگاه خبر

۷ آژانس سازمان ملل متحد در حال بررسی برنامه های بلاکچینی

سازمان ملل در جستجوی ورودی هایی خارج از آژانس جهت ادامه تلاش های چندین قسمت از سازمان ملل که بر کاربردهای فناوری بلاکچین تمرکز دارند است.
در خبری که این هفته منتشر شد، برنامه غذایی جهانی سازمان ملل (WFP) می خواهد از دیجی ارزهایی مانند اتریم برای ارسال کمک مالی به مناطق فقیر نشین استفاده کند. یک آزمون آزمایشی که برای ماه بعد برنامه ریزی شده، ۱۰۰۰۰ نفر از افراد فقیر را پوشش خواهد داد، انتظار می رود این مقدار در سال آینده به ۵۰۰۰۰۰ برسد.
البته خبرهای جدید جدید نشان از آن دارد که بیش از یک آژانس در سازمان ملل (و نه تنها WFP) در زمینه بررسی بلاکچین مشغول به کار است.
دفتر سازمان ملل متحد برای “خدمات پروژه” (UNOPS) یک گروه کاری بین سازمانی  را سازماندهی کرده است که به طور خاص بر بلاکچین تمرکز دارند. این گروه نه تنها شامل WFP  بلکه شامل برنامه توسعه سازمان ملل(UNDP)، صندوق کودکان سازمان ملل (UNICEF)، زنان سازمان ملل، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در زمینه امور پناهندگان (UNHCR) و گروه توسعه سازمان ملل (UNDG) نیز می شود.
دفتر سازمان ملل متحد برای خدمات پروژه در ۲۴آوریل درخواستی برای دریافت اطلاعات داده است. آژانس می نویسد:« UNOPS و سازمان های عضو گروه بلاکچین سازمان ملل متحد، اعمال پذیری احتمالی خدمات موجود و در حال ظهور مبتنی بر بلاکچین را به عرصه خدمات بین الملل، پیوسته مورد تحلیل قرار داده اند و در حال انجام تحقیق بازاری برای خدماتی از این دست، فناوری های مربوط به آن، ابزارها و ایده های اعمال پذیر برای استفاده در خدمات بین المللی می باشد.”
از میان برنامه هایی که مورد بحث قرار گرفته می توان به مشارکت هایی که به صورت پول دیجیتال تخصیص داده شده، ابزارهای مدیریتی زنجیره عرضه، خودبازبینی پرداخت ها، مدیریت هویت و ذخیره داده ها اشاره کرد.
سازمان ملل متحد چهاردهم ماه می را به عنوان ضرب العجل برای پاسخ ها تعیین کرده است و اشاره کرده که ممکن است از افرادی دعوت شود تا سخنرانی هایی در مقابل این گروه مشغول به کار بر روی بلاکچین داشته باشند.
قبل تر نیز تلاش هایی توسط UNICEF و UNDP برای تحقیق و بررسی برنامه های احتمالی بلاکچین که به تلاش های بشردوستانه مرتبط است انجام گرفته است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via http://www.coindesk.com

https://coiniran.com/?p=5999
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x