ایستگاه خبر

راه اندازی صرافی غیر متمرکز و مبتنی بر قرارداد هوشمند Dex.top

راه اندازی قریب الوقوع صرافی غیر متمرکز و مبتنی بر قرارداد هوشمند Dex.top را در این نوشتار بررسی می کنیم. با کوین ایران همراه باشید.

بنا بر گزارش توسعه دهندگان، این صرافی غیر متمرکز به کلید عمومی کاربر دسترسی ندارد و دارایی ها هرگز در Dex نگه داری نخواهند شد. این بدین معنی است که این صرافی تا حدود زیادی شبیه کیف پول های رمزارز ها می باشد و به افراد اجازه می دهد تا کنترل کامل بر کلید های خصوصی خود داشته باشند. Dex.top دقیقا همین نقش را با عمل به عنوان یک پلتفرم ترید بدون متولی و با تکیه بر قرارداد هوشمند فراهم می سازد.

راه اندازی صرافی غیر متمرکز و مبتنی بر قرارداد هوشمند Dex.top
dex decentralized exchange/ Source

استفاده Dex.top از قرارداد هوشمند جهت تسهیل ترید های غیر متمرکز

صرافی Dex.top که در سوئیس مستقر است، یک پلتفرم ترید غیر متمرکز متن باز (open source) است که توسط یک شرکت مشهور بلاکچینی به نام Bitmain Technologies توسعه داده شده است. این صرافی بر خلاف صرافی های رمزارز سنتی، از یک قرارداد هوشمند ساخته شده که با هر دو شبکه های اتریوم و RSK سازگار است.

این سازمان ادعا می کند که همه دارایی ها در داخل یک قرارداد هوشمند، و نه توسط صرافی، نگه داری می شوند.  Dex.top  ابراز می کند که کاربران کنترل کامل خود بر دارایی هایشان را حفظ خواهند کرد و تراکنش ها همیشه توسط خود کاربران امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه Bitfinex برای راه اندازی صرافی غیر متمرکز

تیم توسعه Dex توضیح می دهد که: ” از لحاظ فنی لازم نیست که کاربران به Dex.top اعتماد کنند زیرا این صرافی نه دارایی های کاربر را در اختیار دارد و نه قدرت انتقال دارایی های کاربر را دارد و در نهایت این پلتفرم از الگوریتم Raft استفاده می کند تا امنیت و قابلیت استفاده سیستم را تامین کند.”

“در ابتدا یک مکانیزم ترید ROC (پخش دوباره بر روی زنجیره) ایجاد می شود که از دو دفتر کل خارج از زنجیره و روی زنجیره پشتیبانی می کند که دارایی ها و ترید فوری را ایمن می سازند.”

استفاده Dex.top از قرارداد هوشمند جهت تسهیل ترید های غیر متمرکز
Smart Contract-Based Decentralized Exchange Dex.top Launches This Month/ Source

بیشتر بخوانید: قرارداد هوشمند چیست؟ -بخش اول

Dex.top و Metamax 

این صرافی غیر متمرکز توضیح می دهد که از آنجا که بر چارچوب ERC-20 ساخته شده است، در آینده، توسعه دهندگان امیدوارند که بتوانند بلاکچین های عمومی دیگری مانند RSK، BCH و EOS را ترکیب کنند. این هفته به news.Bitcoin.com اجازه داده شد تا از صرافی ای که در حال طی دوره آزمایشی پلتفرم ترید است، دیدن کند.

Fiona Lin نماینده Dex.top بیان کرد که راه اندازی عمومی پلتفرم ترید حدودا در اواخر ماه مه شروع می شود. با دیدن این پلتفرم متوجه می شوید که کاربران از Metamask به عنوان کیف پول خود استفاده می کنند که برای این صرافی امکان انتقال های روان با استفاده از توکن های ETH و ERC-20 را فراهم می سازد.

بیشتر بخوانید:  استخراج گر های ASIC ماشین چاپ اسکناس تولید کنندگانند!

کاربران در واقع حساب Dex خود را به کیف پول Metamask متصل می کنند و وقتی که سپرده گذاری یا برداشت توکن از طریق کاربران امضا می شود، تایید آن نیز با Metamask UI توسط کاربران انجام می گردد. تیم Dex در آینده همچنین با کیف پول های دیگری مانند Imtoken، Bitcome و والت سخت افزاری لجر همکاری خواهد کرد. در حال حاضر به دلیل واقع بودن در دوره آزمایشی، حجم و تعداد کاربران این پلتفرم اندک می باشد.

راه اندازی قریب الوقوع صرافی مبتنی بر قرارداد هوشمند Dex.top
Smart Contract-Based Decentralized Exchange Dex.top Launches This Month/ Source

قصد تیم Dex.top به یکپارچه سازی بازار ERC-721 و همکاری با دیگر پلتفرم های غیر متمرکز

علاوه بر این، تیم Dex.top اعلام کرده که امیدوار است بتواند با دیگر پلتفرم های صرافی غیر متمرکز برجسته مانند Kyber، IDEX و DDEX کار کند. در ضمن این پروژه همچنین سازگاری پروتکل ERC-721 و بازارگاهی برای این نوع از توکن ها را نیز پیاده سازی می کند.

Fiona برای news.Bitcoin.com توضیح داد که اعضای تیم Dex.top در سوئیس، ایالات متحده، سنگاپور و هنگ کنگ مستقرند و همگی آنها از طرفداران آتشین مفاهیم مربوط به تمرکز زدایی هستند. در حال حاضر، کاربران می توانند در پلتفرم ثبت نام کرده و آن را بررسی نمایند، در حالی که تیم Dex.top تاکید کرد که آنها مشتاقانه منتظرند تا در انتهای این ماه با صرافی جدیدشان به جامعه رمزارز ها بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

آیا Zcash حافظ حریم شخصی شماست؟

صرافی های متمرکز و خطراتی که برای سرمایه کاربران دارند

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده است، مربوط به نویسنده می باشد و لزوما نباید به Coiniran نسبت داده شود.

Source

https://coiniran.com/?p=21231
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x