ایستگاه خبر

ساخت آدرس منحصر بفرد با استفاده از Vanitygen برای بیت کوین کش

اوایل هفته جاری، سازندگان cashaddress.github.io از انتشار نرم افزاری برای ایجاد آدرس های منحصر به فرد BCH خبر دادند.

Vanitygen Cash یک انشعاب از پروتکل اصلی Vanitygen است که برای BTC تولید شده بود؛ اما حالا برای BCH نیز قابل استفاده است. به گزارش کوین ایران و به نقل از وب سایت news.bitcoin.com طرفدران و علاقمندان به بیت کوین کش می توانند آدرس های دلخواه خود را از طریق پروتکلی به نام Vanitygen Cash (نام مخفف: VGC) بسازند. توسعه دهندگان نرم افزار VGC همان برنامه نویسانی هستند که وب سایت cashaddress,github.io را ساختند.

VGC یک ابزار تولید کننده آدرس بیت کوین کش از طریق خط فرمان (command line) می باشد. کاربران می توانند به جای استفاده از آدرس های قدیمی که بصورت رندوم ساخته می شد و فاقد معنی خاصی بود، به ساخت آدرس مورد نظر خود با توجه به نام شرکتشان، نام خود و یا هر چیز دیگری بپردازند. در اینجا می توانید نسخه های مربوط به سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس را پیدا کنید.

ساخت آدرس منحصر بفرد با استفاده از Vanitygen برای رمزارز بیت کوین کش (BCH)
http://www.livebitcoinnews.com

Vanitygen منحصر به فرد اما تصادفی

VGC اساسا یک الگوی ورودی الفبایی و یا لیستی از الگوها را دریافت می کند و یک آدرس منحصر به فرد و خاص با کلید های خصوصی می سازد. با توجه به الگوی داده شده، جستجوی این نرم افزار به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ این موارد شامل عواملی همچون زمان پیدا کردن یک الگو، پیچیدگی، سرعت کامپیوتر و حتی شانس می شود.

برای استفاده از Vanitygen Cash، باید نسخه مرتبط با سیستم عامل خود را انتخاب کرده و برنامه را اجرا کنید. سپس باید با از خط فرمان کامپیوتر خود برای استفاده از پروتکل VGC به منظور ایجاد آدرس دلخواه خود استفاده کنید. آدرس های قدیمی vanity با عدد ۱ شروع می شوند، در نتیجه برای مثال می توانید یک پیشوند همچون ۱jamie یا ۱friend یا چیزهایی خاص تر بسازید.

در بخش readme مربوط به Vanitygen Cash، گفته شده که اولین کاراکتر برای آدرس های BCH باید حرف q باشد؛ دومین کاراکتر نیز باید یکی از حروف p، q، r و یا z باشد. هرچه پیشوند طولانی تر باشد، کامپیوتر شما هم باید زمان بیشتری را صرف ساختن یک آدرس رندوم BCH بکند. بهتر است پیش از شروع به کار، کمی با نحوه کار کردن با خط فرمان آشنا شوید و به پلتفرم VGC رفته و فایل readme آن را مطالعه کنید.

یک اتفاق مهم را بر روی بلاکچین بیت کوین کش (BCH) ثبت کنید

آدرس های vanity را می توان در موارد مختلفی استفاده کرد. مثلا اگر یک آدرس بیت کوین کش عمومی بر روی وب سایت خود دارید، می توانید آن را منحصر به فرد و متناسب با سایت خود انتخاب کنید. با استفاده از کلمات ساده و آدرس های شخصی و منحصر به فرد، می توان داستان های ساده و کوتاه را بر روی بلاکچین بیت کوین کش نوشت.

می توان به اعلام خبری خاص به روشی نو و جالب، با استفاده از این تولید کننده آدرس پرداخت. مثلا می توان نام و تاریخ تولد فرزند را بر روی بلاکچین ثبت کرد و یا حتی با استفاده از این روش، از فردی درخواست ازدواج کرد!

ساخت آدرس منحصر بفرد با استفاده از Vanitygen برای رمزارز بیت کوین کش (BCH)
https://www.makeuseof.com

طرفداران بیتکوین کش از اینکه می بینند Vanitygen فورک شده و برای زنجیره BCH قابل استفاده است خوشحال هستند. آدرس هایی که از این طریق ساخته می شوند بسیار خاص و جالب هستند. اما پیش از استفاده، هر کاربر باید تحقیقات خود را درباره این برنامه انجام دهد و از آن مطمئن شود.

https://coiniran.com/?p=19198
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x