ایستگاه خبر

تحلیل گر RBC: بازار ۱۵ سال آینده به ۱۰ تریلیون دلار می رسد

در ژانویه 2018، گزارشی از طرف Mitch Steves، تحلیلگر بازار سرمایه بانک سلطنتی کانادا (RBC) منتشر شده است؛ وی در این گزارش اعلام کرده که بازار ارزهای رمزنگاری شده و کاربردهای فناوری بلاکچین، می تواند تا 15سال آینده به 10 تریلیون دلار برسد.

عنوان گزارش به این شرح است: “ارزهای رمزنگاری شده و فناوری بلاکچین: آینده ای غیرمتمرکز – پتانسیل فرصتی چند ترلیون دلاری”. به گزارش کوین ایران و به نقل از bitcoinmagazine، این گزارش برای مشتریان RBC ارسال شده و خلاصه ای از آن در توییتر نیز منتشر شده است.

RBC: ارزهای رمزنگاری شده، یا بلاکچین؟

تحلیل گر RBC: بازار 15 سال آینده به 10 تریلیون دلار می رسد

به گفته Steves، ارزهای رمزنگاری شده تنها بخشی از این ۱۰ تریلیون دلار است؛ باقی آن در اکوسیستم و کاربردهای اطراف این فناوری و ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.

Steves می گوید:« به نظر من مردم به اشتباه تصور می کنند که ارزهای رمزنگاری شده محلی برای ذخیره دارایی است؛ اما علاوه بر این، آنها به شما اجازه می دهند تا از اینترنت محافظت کنید». ارزهای رمزنگاری شده ی مبتنی بر بلاکچین، امکان ساخت مدل های غیر متمرکزی از سرویس های ذخیره سازی مثل Dropbox یا iCloud را فراهم می کنند».

او بر این باور است که فناوری بلاکچین اجازه ساخت “کامپیوتر امن جهانی” را به ما می دهد؛ یک کامپیوتر جهانی غیر متمرکز، بدون حضور شخص ثالث و واسطه ها. او می گوید در اینصورت امنیت نیز بالا می رود، چرا که سرورهای متمرکز در مکانی خاص وجود نخواهند داشت و در نتیجه امکان هک هم از بین خواهد رفت؛ او در ادامه به این نکته اشاره می کند که نسل بعدی اپلیکیشن ها بر روی چنین لایه ای ساخته می شوند.

رویارویی سرمایه گذاران با بلاکچین

طبق گفته Steves، حرکت هوشمندانه‌ای که سرمایه‌گذاران می‌توانند انجام دهند، این است که بطور مستقیم با این ارزها درگیر شوند. وی به شرکت هایی همچون AMS و Nvidia اشاره می کند؛ شرکت هایی که چیپ های آنها برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده استفاده می شود. او همچنین به شرکت های خصوصی تولید کننده سخت افزار ASIC مختص استخراج بیت کوین نیز اشاره کرد. Steves در عین حال از خطرات این فناوری برای برخی از فعالیت ها سخن گفت؛ او می گوید اگر ارائه کنندگان سرویس های ابر نتوانند خود را با فناوری بلاکچین منطبق کنند، ضرر خواهند کرد.

در حالی که Steves از مخاطرات زیاد فضای ارزهای رمزنگاری شده می گوید، از فضای گسترده ای که برای فرصت های مختلف ایجاد کرده نیز سخن می گوید. او بر این باور است که با اتفاقات و آپدیت های جدید این فناوری، احتمال ظهور بازار ده تریلیون دلاری زیاد است.

آقای Carrier، مسئول استراتژی سرمایه گذاری برای مدیریت دارایی RBC است؛ او می گوید که احتمال جایگزین شدن ارزهای رمزنگاری شده با پول های کلاسیک کم است؛ اما فناوری بلاکچین می تواند در بسیاری از صنایع مفید واقع شود.

Carrier می گوید:« پتانسیل فناوری بلاکچین باعث می شود که ارزش بررسی کردن دقیق را داشته باشد، که ما این کار را خواهیم کرد». وی در ادامه اظهار داشت که RBC در حال آزمایش و تجربه بلاکچین در بازارهای شخصی خود است. اخیرا RBC از اجرای یک لجر (دفتر کل) مبتنی بر بلاکچین برای پرداخت های برون مرزی بین آمریکا و کانادا خبر داده بود.

https://coiniran.com/?p=18056
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x