ایستگاه خبر

انشعاب سخت بیتکوین ( SegWit2x) به میدان باز می گردد!

پروژه‌ی SegWit2x که پس از ماه‌ ها بحث و اختلاف نظر میان انجمن پیشین بیتکوین، در ماه نوامبر گذشته در آخرین لحظات لغو شد، در حال حاضر قرار است در بلاک 501451 در طی تقریبا دو روز انشعاب خود را انجام دهد.

به گزارش کوین ایران انشعاب سخت و بحث برانگیز بیتکوین به نام SegWit2x مطابق برنامه‌ی وب‌سایت رسمی آن، در ۲۸ دسامبر از سر گرفته خواهد شد. Jaap Terlouw، موسس و توسعه دهنده هدایت این پروژه اعلام کرد که این انشعاب در راستای مدیریت مشکلات ناشی از کارمزد و سرعت تراکنش در شبکه‌ی بیتکوین است. وی اخیرا اشاره کرد که استفاده از بیتکوین برای اهداف پرداختی تقریبا غیرممکن است.

انشعاب سخت بیتکوین ( SegWit2x) به میدان باز می گردد!

پیش تر Segwit2x لغو شده بود؛ اما مجددا از سر گرفته شد

در راستای تایید این انشعاب سخت، هم در نقشه‌ی راه که در سایت پروژه آمده و هم در نقل قول مستقیمی که توسط  Terlouw به آن اشاره شده است: ” تیم ما این انشعاب سخت بیتکوین را که برای اوسط  نوامبر برنامه‌ریزی شده بود، انجام خواهد داد.”

او هم‌چنین وعده داد که طبق روال معمول، صاحبان بیتکوین افزون بر دریافت کوین جدید (B2X) معادل بیتکوین خود، در ازای همراهی با این پروژه تعداد متناسبی از بیتکوین‌های Satoshi Nakamoto را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

در کل ۸ صرافی به عنوان حامیان رسمی این انشعاب اعلام شده‌اند. نقشه‌ی راه این پروژه شامل ویژگی‌هایی مانند حمایت از شبکه‌ی لایتنینگ، قراردادهای هوشمند و در نهایت تراکنش های ناشناس است.

فصل انشعابات

در شش هفته‌ی گذشته، انشعاب سخت دیگری از بیتکوین به نام بیتکوین کش(Bitcoin Cash) که در ماه آگوست صورت گرفته بود، به موضوع اصلی بحث در این صنعت تبدیل شده است. چرا که رشد چشمگیر و تغییرات در استخراج و وضع سرمایه‌گذاری بر قیمت بیتکوین تاثیر می‌گذارد .

 اخرین وضعیت و شکل مشخصی از SegWit2x  تاکنون نسبتا کمتر شناسانده شده است، هر چند این وب‌سایت به شکل اشکاری از یک صرافی مهم به نام HitBTC نسخه برداری می‌کند.

Terlouw در این سایت درباره‌ی آینده‌ی SegWit2x خاطر نشان کرد: همزمان، داد و ستد آتی  SegWit2x در بعضی صرافی‌ها برای مدت زمانی طولانی انجام می‌شد. صرافی HitBTC نیز یکی از آنهاست.

زمانی که برای اولین بار بحث بازگشت این پروژه در ۱۹ دسامبر مطرح شد، قیمت‌های آتی کوین‌های B2X از کمتر از ۲۰۰ دلار به تقریبا ۶۰۰ دلار افزایش یافت. این روند تا پیش از راه‌اندازی پروژه ثابت باقی ماند.

در این میان در روز کریسمس یک فرشته‌ی سرمایه‌گذار بلاکچین، نسخه‌ی بیتکوین خود به نام بیتکوین گاد (GOD)  را معرفی کرد. این درحالی است که در هفته‌های پیش رو، چندین انشعاب دیگر برای پیوستن به این اکوسیستم در راه هستند.

برای سرمایه‌گذاران بیتکوین، یک جذابیت کلیدی نسخه‌های جدید بیتکوین یا انشعابات سخت، تکثیر و افزایش تعداد کوین هایشان در هر انشعاب، بر حسب کوین جدید و معادل تعداد بیتکوین هایی که دارند، می باشد.  این انشعابات اساسا برای آنها یک منبع تولید “پول مجانی” فراهم می‌کند.

https://coiniran.com/?p=17251
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x