اخبار بیت کوین

۱۰ چیزی که بیتکوین از آنها بزرگ تر است

احتمالا درباره بازار بیتکوین شنیده اید؛ در بسیاری از خبرها مطرح شده است، خبرهایی درمورد عبور قیمت آن از 8000 دلار... نه، 9000 دلار... نه! صبر کنید، الان چقدر است؟ همگام شدن با آن دشوار است.

احتمالا درباره بازار بیتکوین (Bitcoin) شنیده اید؛ در بسیاری از خبرها مطرح شده است، خبرهایی درمورد عبور قیمت آن از ۸۰۰۰ دلار… نه، ۹۰۰۰ دلار… نه! صبر کنید، الان چقدر است؟ همگام شدن با آن دشوار است. هیچ کس نمی داند که بیتکوین روزبعد، هفته بعد و یا سال بعد کجا خواهد بود؛ اما در این دوره زمانی بزرگ تر از موارد زیر است.

بزرگ تر، قوی تر، بهتر

در سال ۱۹۶۶، John Lennon با بیان اینکه گروه Beatles محبوب تر از عیسی مسیح است جنجالی به پا کرد. ۵۱ سال پس از آن، بازار بیتکوین در حال سبقت از ماجرایی مشابه است. امکان دارد به رخ کشیدن و مباهات به اینکه بیتکوین از چه چیز هایی بزرگ تر است بچگانه به نظر برسد؛ درست مثل استدلال یک کودک در مورد اینکه پدرش بهترین پدر دنیاست. با این حال این مقایسه، یک تصویر لحظه ای (snapshot) مفید از وضعیت فعلی بیتکوین و اینکه چه دستاوردی را به ارمغان می آورد، فراهم می سازد. همچنین این امر روشی مفید برای کیفیت سنجی یک دارایی بغرنج و ناملموس است.

بازار ارز رمزنگاری شده بیتکوین (Bitcoin) از چه چیز هایی بزرگ تر است؟
زمانی که بیتکوین برای نخستین بار در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ به قیمت ۱۰۰۰$ رسید، از این رشد تاریخی به عنوان سر به فلک کشیدن قیمت بیتکوین و رسیدن آن به “ماه” تعبیر شد.

به گزارش کوین ایران به نقل از news.bitcoin.com همین چهار سال پیش بود که برای اولین بار قیمت بیتکوین به شکل ناگهانی از ۱۰۰۰ دلار عبور کرد. امروز آن نقطه عطف به نظر عجیب و در عین حال پیش پا افتاده به نظر می رسد. تنها در ماه گذشته بیتکوین ۱۰۰ میلیارد دلار عایدی حاصل کرده است. در حال حاضر رسما این ارز مجازی از چندین نهاد معتبر و کشور بزرگ دنیا، بزرگتر و موفق تر است.

بازار بیتکوین (Bitcoin) از غول های اقتصادی و تکنولوژی سبقت می گیرد

PayPal

چند هفته پیش بیتکوین PayPal را پشت سر گذاشت. و در مسیر دوبرابر شدن  ارزش بازار (Market Cap) نسبت به پردازش پرداخت این شرکت است.

McDonald’s

بازار ارز رمزنگاری شده بیتکوین (Bitcoin) از چه چیز هایی بزرگ تر است؟
کاش بیتکوین خریده بودم!

معروف ترین شرکت فست فود جهان، دارای ارزش بازار ۱۳۵ میلیارد دلاری ست. ارزش بازار ۱۶۳ میلیارد دلاری بیتکوین در قیاس با آن، متحیر کننده است.

IBM

IBM،  این غول محاسباتی، دارای ارزش بازار ۱۴۰ میلیار دلاری می باشد. ارزش بازار بیتکوین حدود ۲۵ میلیار دلار بیشتر از آن است.

Disney

بازار ارز رمزنگاری شده بیتکوین (Bitcoin) از چه چیز هایی بزرگ تر است؟

ارزش فعلی کل سهام Walt Disney ۱۵۵ میلیارد دلار است. چه کسی به دیزنی‌لند (Disneyland) احتیاج دارد، آن هم زمانی که می توان سوار ترن هوایی بیتکوین شد.

General Electric

احتمالا از جنرال الکتریک چیزهایی شنیده اید: آنها زمانی بزرگترین کمپانی در دنیا بودند، هنوز هم حدود ۳۰۰.۰۰۰ کارمند دارد. از سوی دیگر، بیتکوین (Bitcoin) فاقد هرگونه کارمند رسمی می باشد. ولی در عین حال ارزشش چندین میلیارد دلار بیشتر از جنرال الکتریک است.

Bill Gates و Jeff Bezos

سرمایه Bill Gates “فقط” ۸۷ میلیار دلار است. اما اگر این انسان خَیر ۷۰۰ میلیون از سهام Microsoft را به همراه سایر کمک های مالی به مؤسسات خیریه اهدا نکرده بود، ۱۵۰ میلیار دلار سرمایه می داشت. Jeff Bezos نخستین فردی است که پس از Gates بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خالص دارد. دارایی های Jeff Bezos، بنیان گذار و مدیر عامل Amazon، او را هم تراز با بازار رمزارز، به استثنای  بازار بیتکوین (Bitcoin) و bitcoin cash  قرار می دهد.

مجموع عرضه ارز در دانمارک

Bitgo’s Jameson Lopp  بیتکوین را در رده ۲۷ام برترین ارزهای دنیا، یعنی جلوتر از دانمارک و هم تراز با ونزوئلا ارزیابی کرده است. شاخص M1  او نشانگر “مجموع میزان ارز در گردش (اوراق قرضه و کوین ها) به علاوه سپرده های بانکی  مختص به پول ملی” می باشد.

۱۳۵ کشور از ۱۹۱ کشور جهان

10 چیزی که بیتکوین از آنها بزرگ تر است

در حال حاضر بیتکوین بخشی از تولید ناخالص داخلی (GDP) قزاقستان و قطر است. مقصد بعدی آن، رومانی، یونان، جمهوری چک، و نیوزلند می باشد.

بزرگترین بورس مالی کره جنوبی

باید ارزش بورس نیرومند کره ای Kosdaq را هم به ارزش کل بازار رمزارزها بی افزایید. با این اوصاف، این نیز نقطه عطف دیگری است، زیرا ارزش بازار رمزارز  کمی بیشتر از ارزش ۳۰۰ میلیارد دلاری آن است، یعنی ارزش بازار آنها ۲۵ میلیار دلار بیشتر از ارزش Kosdaq  کره جنوبی  می باشد. بازار رمزارز ۵۰ میلیار دلار از Visa نیز بیشتر است.

ارزش انتقالات بیتکوین (Bitcoin) بسیار بیشتر از قیمت فعلی آن در برابر دلار است که صرفا نشانگر تقاضای رو به رشد این رمزارزمی باشد. همانطور که افراد خبره تایید خواهند کرد، این ارز مجازی در حال حاضر صرفا می تواند در این محدوده حرکت کند و یا اینکه باید زمان بیشتری برای رشد قیمت آن در نظر گرفت. با اینکه شگفت زده شدن از رشد قیمت بیتکوین می تواند سرگرم کننده باشد، اما مهم است که در این باره خیلی هیجان زده نشویم.

اگر کابر جدید بیتکوین هستید، شروع به اندوختن آن کنید، با آن معامله کنید، از آن برای حواله پول استفاده کنید، و به هر شیوه دیگری که مناسب می بینید از آن بهره ببرید. تنها پس از همه این ها، ارزش واقعی بیتکوین را درک کرده و قدردان آن خواهید شد.

 

https://coiniran.com/?p=16623
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
6 سال قبل

ممنون وخسته نباشین وتشگر از مطالبی که درسایت میگذارید

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x