ایستگاه خبر

مدیرعامل Overstock: بیتکوین و طلا پول واقعی هستند، نه دلار آمریکا

Patrick Byrne مدیر عامل Overstock، همراه با بسیاری از تحلیلگران برجسته مالی و سرمایه گذاران میلیاردر در بخش مالی سنتی معتقد اند که حباب واقعی، در سیستم ارز کلاسیکی همچون دلار آمریکا است.

مدیرعامل Overstock: بیتکوین و طلا پول های واقعی هستند، نه ارزهای کلاسیکی همچون دلار آمریکا

 مدیرعامل Overstock: بیتکوین و طلا پول واقعی هستند، نه دلار آمریکا

در اوایل این هفته، Brian Armstrong مدیر عامل Coinbase اظهار کرد که انتظار می رود در ماه های آینده، ۱۰ میلیار دلار از صندوق ها و موسسات پولی به بازار بیتکوین وارد شود. با ورود این مؤسسات به بازار رمزارز، نقد پذیری (قابلیت تبدیل به پول) بیتکوین در رقابت با ارزها و دارایی های متعارفی مانند طلا و ارزهای ذخیره ای، به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

Byrne گفت: “فکر می کنید این افزایش یک حباب است؟ در مورد پول کلاسیکی که با خود حمل می کنید چه نظری دارید؟ دلاری که به عنوان مبنای ارز کلاسیک در نظر گرفته شده، در واقع بدل به ابزاری برای محاسبه و دریافت مالیات از مردم توسط ایالات متحده شده است، که البته من فکر می کنم که دیگر کارش تمام است. و تنها اینجا بحث زمان است که دنیا پول های رایج را جایگزین طلا و یا بیتکوین کند.”

سیستم ارز کلاسیک جهانی و ذخایر ارزی مثل دلار آمریکا و ین ژاپن توسط نهادهای مرکزی صادر، کنترل و دستکاری می شوند. با اینکه ارزش ارزها بر مبنای اقتصاد جهانی تعیین می گردد، اما اگر مصرف کنندگان تمایلی به استفاده از ارزهای ذخیره نداشته باشند، و به سمت فرم های پولی قدرتمند و ذخایر ارزشمندی مثل بیتکوین و طلا بروند، در نهایت سیستم ارز کلاسیک سقوط خواهد کرد.

مدیر عامل Overstock: رشد بیتکوین و سقوط ارز کلاسیک اتفاق می افتد!

مدیر عامل Overstock افزود: “سوال اصلی این نیست که قیمت بیتکوین تا چه میزانی می تواند رشد کند. سوال اصلی این است که ارز کلاسیک تا کجا می تواند سقوط کند. و در نهایت روزی فرا می رسد که تمام این ارزهای کلاسیک به دلیل چاپ غیر مسئولانه و بی رویه، به پایان دوران خود می رسند.”

Lloyd Blankfein مدیر عامل شرکت Goldman Sachs، در مصاحبه ای با CNBC توضیح داد که انتقال از طلا به سیستم FIAT (پول کاغذی) در سال ۱۹۷۱ هم تصمیمی بحث بر انگیز بود، که درروزهای آغازینش عموم مردم در کشمکش  برای  قبول و پذیرش آن بودند.

مدیر عامل Overstock خاطر نشان کرد: “با توجه به انتقال و جابجایی های عمده در ارزها و ذخایر ارزش در چند دهه گذشته، رشد بیتکوین همچنان و به سرعت در حال افزایش است. و همین امر منجر به بازنگری در مفاهیم بیتکوین بسان یک فناوری، و همچنین پتانسیل آن به عنوان ارزی جهانی توسط  بازار مالی سنتی شده است.”

او ادامه داد: “ماهمه این ارزها (ارز کلاسیک) را از زمان Bretton Woods در اختیار داریم. نوسانات قیمتی آنها بر یکدیگر تأثیر می گذارد. و شاید تنها ارزش دلار آمریکا در مقابل این ارزها به صفر نرسد، اما همه آنها تا ۹۵ درصد از ارزش خود را از دست داده اند…در مقایسه با چیز هایی که قادر به کنترل آنها نیستند…. طلا و بیتکوین. بنابراین به دلیل آنچه که همه می دانیم، بیتکوین می تواند در مسیر رشد میلیونی خود باشد.”

در بلند مدت، و با توجه به علاقه مندی و تقاضا برای بیتکوین از صنعت مالی جهانی، در این بازه زمانی خاص احتمال دارد که برای اولین بار در تاریخ، این بیتکوین باشد که در رقابت با طلا و ذخایر ارزی، به آزمایش سیستم ارز کلاسیک بپردازد و به اصطلاح آن را محک بزند.

مدیرعامل Overstock: بیتکوین و طلا پول واقعی هستند، نه دلار آمریکا

Overstock: یک خرده فروش اینترنتی آمریکایی است. این شرکت در یوتای آمریکا مستقر می باشد.

Bretton Woods: یک سیستم مدیریت پولی که بر اساس توافقنامه برتن وود در سال ۱۹۴۴، قوانینی را برای روابط تجاری و مالی بین ایالات متحده، کانادا، اروپای غربی، استرالیا و ژاپن ایجاد کرد.  سیستم برتون وودز اولین نمونه از یک نظم پولی کاملا توافق شده، در جهت کنترل روابط پولی بین دولت های مستقل بود.

https://coiniran.com/?p=16580
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x