ایستگاه خبر

بیتکوین در اوج ۱۰۰۰۰ دلاری

بیتکوین در مسیر اوج با نگاه به ۱۰۰۰۰ دلار

10000

” متأسفانه هیچ چیز جالب، هوشمندانه و یا حتی سرگرم کننده ای برای گفتن ندارم.”

این یک اظهار پر معنی ازسوی  Wences Casares است، مردی که اغلب مشغول بیدار کردن دره سیلیکون Silicon Valley برای استفاده از این فرصت رمزارزی بوده است. در واقع، به نظر می رسد این سکوت Casares به عنوان یکی از متقاضیان اولیه و طرفدار قدیمی تکنولوژی  در بیان دیدگاه خود، به دلیل نزدیک شدن قیمت بیتکوین به ۱۰.۰۰۰ دلار می باشد.

بیتکوین

با صدای بلند اعلام کردن این افزایش قیمت به عنوان یک یار وفادار بیتکوین اجتناب ناپذیر است. افرادی که از سوی  CoinDesk  مورد بررسی قرار گرفتند، به بیان طیف احساسی و هیجانی در مورد زمانی که بیتکوین از حصارهای اصلی  روانی عبور کند، پرداختند.

Charlie Shrem، کارآفرین و حامی بیتکوین، چشم انداز آتی آن را “شگفت انگیز” خواند، در حالیکه Zane Tackett  یک  کهنه کار بخش مبادله، این اتفاق را به سادگی “احمقانه” نامید. بعضی به دنبال بیان معنی و مقصود خود از طریق نمودارها بودند، واظهار به اینکه سمت و سوی حرکت بیتکوین، باعث درک مسیر اصلی ارزهای مجازی در کل است.

به عنوان مثال Jeremy Allaire، بنیانگذار bitcoin broker و استارت آپ پرداخت های بلاکچین Circle، تلاش کرد تا چهارچوب افزایش قیمت را به عنوان یک سیگنال و علامت اولیه برای سرمایه گذاری های نهادی در رمزارزها شکل دهد. توسعه ای که او با جدیت آن را شروع کرده است.

او به CoinDesk گفت:

“مطمئنا ما شاهد یک انتقال قطعی از فاز پذیرش ارز دیجیتال، به فاز جریان اصلی و پررونق آن هستیم.”

به گفته افراد دیگری همچون William Mougayar نویسنده و سرمایه گذار، با توجه به جایگاه بیتکوین به عنوان “نقطه ورود” به جهان رمزارز برای بسیاری از سرمایه گذاران، رشد آن “قابل انتظار” است، و احتمالا موجب  گسترش آن در بازارهای متنوع و گوناگونی خواهد بود.

او گفت: “بیتکوین دارای یک نیروی جنبشی باورنکردنی، هم در زمینه روانی و هم تکنیکی است. که این امر می تواند عامل اصلیِ پذیرش جریان اصلی باشد.”

اگرچه بسیاری از کسانی که توسط CoinDesk مورد پرسش قرار گرفتند، اشاره به مثبت دیدن این افزایش قیمت داشتند. یک حس مشترک نیز وجود داشت – جالب توجه در میان کارشناسان – که بازار به سمت یک فاز پیش بینی های سطح پایین در حال حرکت است.

Thomas France  یک کهنه کار چندین ساله صنعت، و یکی از بنیانگذاران کیف پول Ledger، که هیچگاه خود را یک متخصص بازار خطاب نکرده است تأکید کرد؛ هرچیزی پیرامون رمزارز می توان گفت، ولی شواهد عددی حرف آخررا می زند.

France گفت: “من ارزش بازار جهانی رمزارز را در مقایسه با پتانسیل واقعی آن، بسیار بسیار کوچک می دانم.”

هنوز خیلی زود است؟

با این حال افراد کمی بودند که به موشکافی بیشتر بازار و روال آن، بواسطه موج خروشان قیمتی بیتکوین تا نزدیک به ۹۰۰ درصد در سال جاری، اشاره کرده باشند.

Guy Corem مدیر عامل یک شرکت قدیمی استخراج بیتکوین، و بنیانگذار یک استارت آپ رمزارز جایگزین جدید به نام DAGLabs گفت که نمی تواند کاملا احساسات بد خود در مورد این بازار حتی با سطح ۱۰.۰۰۰ دلاری آن در آینده نزدیک را پنهان کند.

در حالی که Corem هیجان خود نسبت به این افزایش قیمت را بروز می داد، و آنچه که او آن را “مطالبه واضح” از سوی خریداران جدید جهت تخصیص سرمایه می نامید، نگران واکنش های احتمالی در این زمینه نیز بود.

وی افزود: “من تنها نگران این نرخ رشد بسیار سریع بیتکوین هستم که ممکن است منجر به واکنش حکمرانان شود.”

به طور خاص، او به ترس از امکان قطع شدن دسترسی صرافی های رمزارز به دلار آمریکا، و یا سایر ارزهای کلاسیک اصلی که در حال حاضر راهی برای فعالیت کاربران جدید باز می کنند، اشاره کرد.

Micky Malka،  یک کهنه کار سرمایه گذار در این بخش و عضو سابق هیئت مدیره بنیاد غیر انتفاعی بیتکوین نیز در این زمینه به تناقض رسیده است. ومی گوید که این مبلغ ۱۰.۰۰۰ دلاری تا حد زیادی یک ” عدد نمادین” است –  هرچند که ذکر کرد که سریع تر از حد انتظارش به این مبلغ رسیده است.

او گفت: ” در حال حاضر از سرعت آن شگفت زده ام. به ویژه که می دانم هنوز آماده دسترسی برای همه نیست.”

هنوز برای اعتماد به بیتکوین خیلی زود است؟

گفته می شود برای تریدرهای فعال، رسیدن قیمت بیتکوین به ۱۰۰۰۰ دلار به هر دلیلی که باشد، به اندازه کافی قانع کننده نبود و این قیمت به لطف فضای مبهم روانی ممکن شد.

Arthur Hayes، بنیانگذار پلتفرم انشقاقی BitMEX گفت که او معتقد است که حصارهای قیمتی برای سوداگران بسیار مهم است، و همین ها هم مانع شکستن سهل قیمت ها می شوند.

او گفت: “من انتظار ندارم که این امر در اولین تلاش قانع کننده باشد. من معتقدم که قیمت آن در پایان سال سقوط خواهد کرد.”

BTC VIX، سازمان دهنده  مجمع  داد و ستد بیتکوین Whale Club اظهار داشت: این بازار در یک “حباب زمانی” قرار دارد. و اشاره کرد که او به دنبال تشخیص دارایی های بعدی که سوداگران  ممکن است برای افزایش سود خود در بازار شناسایی کنند، می باشد.

وقتی که از Tuur Demeester به عنوان یک معامله گر پرسیده شد که آیا احتمال افزایش قیمت بیتکون به بیش از ۱۰.۰۰۰ دلار وجود دارد، کوتاه و مختصر پاسخ داد:
“برعلیه آن شرط نمی بندم.”

نوشته مرتبط:

رکورد جدید ارزش بازار رمزارز ها با درخشش بیتکوین

 

https://coiniran.com/?p=16347
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x