ایستگاه خبر

سه تهدید جدی برای بیتکوین و ۱۰ نکته برای از بین بردن آنها

تهدید توکن های رمزنگاری شده

تهدید

ظهور بیت کوین و دیگر رمز ارز ها هزاران نفر از کاربران و سرمایه گذاران جدید را جذب کرده که بسیاری از آنها همچنان در معرض خطر از دست دادن توکن های گران بهای خود به وسیله هکر ها یا اشتباهات ساده هستند.

با در نظر گرفتن سه اقدام پیشگیرانه ساده، می توانید خود را در مقابل تهدید های بیتکوین و از دست دادن تمام توکن های خود ایمن سازید؛ گویی که خطوط دفاعی خود را در برابر هکر ها در کل جهان نصب کرده اید:

۱.     خطا های انسانی را به حداقل برسانید

به شکل طنز گونه ای، شما می توانید بزرگ ترین تهدید برای توکن های ارزشمند خود به حساب آیید.

حتما همگی شما داستان تاسف بار آن پسر را شنیده اید که تصادفا هارد دیسک خود را به همراه هزاران بیتکوین به دور انداخت (که ارزش امروز آن معادل ۱۰ میلیون دلار است).

اشتباهات انسانی، یک تهدید بسیار جدی است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتند. در دنیای رمزارزها مهم نیست که تازه کار یا فرد با تجربه ای باشید. کوچکترین اشتباهی برابر با از دست رفتن توکن های شما خواهد بود.

در صورتی که مراقب اقدامات خود نباشید، ممکن است پایان کار شما با آسیب های جدی همراه باشد.

نکته اول: هنگام ارسال و یا دریافت رمزارزها، به جای نگارش آدرس به صورت دستی، همواره آنها را کپی و سپس جایگذاری (paste) کنید. هیچ فاجعه ای بدتر از این نیست که در هنگام تایپ عدد “۰” را با حرف ” O” اشتباه بگیرید و تمام سرمایه شما به همین دلیل از بین برود. با خواندن مجدد آدرس و تایید آن، از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شوید.

نکته دوم: هرگز کلید های خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. به محض فاش شدن کلید خصوصی شما، کیف پول شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

تهدید

نکته سوم: برای ارسال یک رمزارز به صرافی، آن را به آدرس یک رمزارز متفاوت ارسال نکنید. در غیر این صورت، احتمال از دست دادن آن زیاد است. یک اشتباه کوچک مثل ارسال بیتکوین به آدرس اتریوم می تواند منجر به از دست رفتن بیتکوین شما شود. همواره از تایید دوباره مطمئن شوید.

۲. اشتباهات ساده لوحانه در عوامل خارجی را به حداقل برسانید

برای درک خطر میزان افرادی که به دنبال کنترل موجودی شما هستند، کافی است که احتمال خطای انسانی را چندین برابر کنید. همانطور که قبلا نیز مشاهده کرده ایم، اشتباهات ساده لوحانه خارجی یک تهدید بزرگ محسوب می شوند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد. هک معروف DAO که در آن یک درز امنیتی ساده باعث سرقت مبلغی حدود ۵۰ میلیون دلار شد و اتفاق اخیری که تغییر چند خط از کد برنامه مربوط به کیف پول Parity توسط یک کاربر، باعث قفل شدن اتریوم به ارزشی بیش از ۲۸۰ میلیون دلار شد.

امنیت رمز ارز ها در مقیاس عظیم، کار ساده ای نیست. افراد مثبت و خوب با هوشیاری برای ایجاد پلتفرم نرم افزاری و خدمات ایجاد امنیت مناسب برای افراد معمولی تلاش می کنند. با این حال، این بدان معنی نیست که به اقدامات پیشگیرانه ای که شما را از اشتباهات بالقوه دور می سازد، نپردازید. یک راه برای این موضوع, کاهش وابستگی شما به پلتفرم های بیرونی است.

تهدید

نکته چهارم: مراقب استفاده از کیف پول هایی باشید، که کلید های خصوصی شما را ذخیره می کنند. در نهایت فردی که کلید های خصوصی شما را در اختیار داشته باشد، قدرت کنترل توکن های شما را خواهد داشت.

نکته پنجم: در نظر داشته باشید که برای مدیریت خطرات احتمالی، به دنبال توزیع دارایی های خود بر روی سیستم عامل های مختلف باشید. برای مثال، اگر قصد دارید در مجموع توکن هایی به ارزش ۲۰۰۰ دلار را مبادله کنید، نیازی به نگهداری ۲۰ هزار دلار از دارایی در کیف پول خود ندارید. شما می توانید با نگهداری بیشترین مقدار دارایی خود در یک کیف پول سخت افزاری، بسیاری از خطرات را از بین ببرید. در این صورت حتی اگر کیف پول مبادلاتی شما هک شود، تنها مبلغ ۲ هزار دلار را از دست داده اید و ۱۸ هزار دلار باقی مانده را حفظ کرده اید.

نکته ششم: اگر در یک ICO شرکت می کنید، به کیف پول هایی از قبیل MyEtherWallet  که کنترل کاملی بر آن دارید، نیاز خواهید داشت. هنگامی که ICO ها توکن های خود را منتشر می کنند، اغلب آنها را به آدرسی که جهت سرمایه گذاری از آن استفاده کرده اید، ارسال می کنند. اگر Ethereum را از حساب خود در یک صرافی ارسال کنید، به احتمال زیاد اعتبار این توکن ها به شما تعلق نخواهد گرفت.

۳. تهدید کاربران خرابکار را از بین ببرید

بیتکوین و سایر رمز ارز ها با استفاده از رمز نگاری ها ساخته شده اند که این موضوع در کنار بلاکچین، سرقت کوین ها را سخت و نا ممکن می کند. با این حال، موضوع صرافی ها و کیف های پول همچنان به عنوان یک مسئله مطرح می باشند. سرمایه گذاران معمولی رمزارز ها، همچنان در معرض خطر از دست دادن توکن های خود هستند.

نکته هفتم: اگر به حد کافی مراقب نباشید، ممکن است قربانی یک صرافی کلاهبردار اینترنتی، شوید. آنچه که این متقلبان انجام می دهند این است که، با ارسال یک پیام فوری اطلاعات شناسایی شما را از طریق صفحه ثبت نامی که به همین منظور طراحی شده، دریافت می کنند. علاوه بر این، این سایت ها می تواند سیستم های شما را به بد افزار ها آلوده کرده و به یک کابوس جدید تبدیل شوند. از ثبت و ذخیره آدرس سایت صرافی در bookmark موتور جستجوی خود اطمینان حاصل کنید و یا آدرس را هر بار تایپ کنید. همیشه بعد از نمایش نتایج جستجو، گزینه صحیح را انتخاب و تایید کنید.

تهدید

نکته هشتم: هنگامی که وارد یک سایت و یا کیف پول می شوید، همواره از ویژگی های امنیتی در دسترس استفاده کنید. در هنگام انتخاب گزینه تایید هویت دو مرحله ای، گزینه تایید هویت گوگل را به جای تایید از طریق پیامک انتخاب کرده و همیشه از رمز عبور قوی و یک حساب ایمیل امن استفاده کنید.

نکته نهم: به عنوان یک قاعده قابل قبول، مقادیر زیاد از توکن های شما بایستی بر روی یک کیف پول سخت افزاری ذخیره شود. این کیف پول های سخت افزاری، به اینترنت متصل نبوده و توکن های شما تا هنگامی که آنلاین نشده اید، صد درصد امن هستند. اکثر کیف پول های نرم افزاری کار بزرگ نگهداری امن کوین های شما را انجام می دهند، اما با این حال هنوز آنلاین هستند و این حقیقت یک خطر ذاتی به حساب می آید. (حتی تعدادی از آن ها بر روی کلید های خصوصی شما نگهداری می شوند.)

نکته دهم: در هنگام ارسال توکن ها، همواره آدرس ها را در دو مرحله چک کنید. یک بدافزار با نام CryptoShuffler  برای الحاق آدرس کیف پول هکر به جای آدرس کیف پول اصلی، در کمین کاربران ست.

این ۱۰ نکته به شما کمک می کند در رعایت مسائل امنیتی مرتبط با توکن خود، از اطمینان بیشتری برخوردار باشید. با این حال، اطلاع از هرگونه تغییر در راه حل های امنیتی و آگاهی از  طرح های جدید کلاهبرداری و هک، امری حیاتی است.


بیشتر بخوانید:

دزدی بیتکوین با استفاده از یک نام و یک شماره تلفن!

 

https://coiniran.com/?p=16233
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x