ایستگاه خبر

نحوه تسویه حساب مشتقات بیتکوین، باید از سایر محصولات جدا شود

یک کارگزاری الکترونیکی مشهور، با خطاب قرار دادن گروه تجاری CME چند هشدار جدی را در مورد برنامه راه اندازی قرارداد مشتقات بیتکوین در ماه آینده، مطرح کرد.

مدیر یک کارگزاری: نحوه تسویه حساب مشتقات رمزارز بیتکوین باید از سایر محصولات جدا شود

هرچند کارگزاران در تعامل با یکدیگر، پیشنهادی را در تاریخ ۱۴ نوامبر، برای کاهش خطر چنین فعالیت هایی مطرح کردند. کمیسیون مبادلات محصولات تجاری و مشتقات آنها (CFTC)، تحت نظارت Christopher Giancarlo، باید سیستم مبادلات رمزارزها و مشتقات آنها را اداره کند.

رمزارز بیتکوین

به نوشته Thomas Peterffy، مدیر صنف کارگزاران: “درخواست کمیسیون این است که در مراکز پرداختی که تصمیم به استفاده از رمزارزها مانند بیتکوین به عنوان یک روش پرداخت دارند، روش پرداخت مجزایی برای تسویه حساب رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب رمزارزها از سایر محصولات جدا شوند.”

انتشار این نامه سرگشاده (به همراه گزارشی مفصل از وال استریت ژورنال) در وب سایت شرکت، بلافاصله پس از اطلاعیه CME صورت گرفت که طی آن این شرکت اعلام کرده بود به دنبال راهی برای ورود مشتقات بیتکوین، به مرکز مبادلات است. در اوایل هفته جاری، Terry Duffy مدیر عامل CME، تشریح کرد که مبادلات اولین محصول در اوایل هفته دوم دسامبر، آغاز خواهد شد.

 

هرچند که خطرات قابل توجهی در کمین است، اما Peterffy  بر این باور است که پیش بینی کاهش قیمت یک رمزارز مشخص، می تواند چرخه عادی اقتصادی CME را به لرزه درآورد.
در ادامه یادداشت وی آمده است:

“در صورتی که بورس معاملات شیکاگو و یا هر سازمان تسویه و پرداخت دیگری از رمزارزها برای تسویه معاملات با سایر محصولات استفاده کند، کوچکترین تغییری در قیمت رمزارزها باعث ناپایداری ارزش سهام افرادی می شود که قرار است پرداخت خود را از این طریق انجام دهند، که این خود باعث ایجاد بی ثباتی اقتصادی در مراکز پرداخت می شود. همچنین توانایی مراکز پرداخت در تحقق بخشیدن به مسئولیت اساسی خود، یعنی پرداخت به افراد برنده و دریافت از افراد بازنده نیز کاهش خواهد یافت.”

وی در ادامه بحثی را مطرح می کند که موضوع دوچندان پیچیده تر می شود: “تخریبی که باعث بی ثباتی بازار رمزارز شود، در اقتصاد واقعی نیز عامل بی ثباتی خواهد شد.”

او نتیجه گیری کرد:

“تنها راه محافظت از سازمان های تسویه و پرداخت و اعضای آنها (و کل سیسستم اقتصادی) در مقابل خطرات انحصاری پیرامون رمزارزها، این است که سیستم مجزایی برای تبادل رمزارزها در نظر گرفته شود و نحوه  تسویه حساب آنها از سایر محصولات تفکیک شود.”

 

https://coiniran.com/?p=16015
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x