ایستگاه خبر

رکورد زدن قیمت بیتکوین، پس از تعلیق Segwit2x

 

تا همین دو روز پیش قرار بود بیتکوین در تاریخ ۱۶ نوامبر در طی فورک Segwit2x ، به دو رمزارز مستقل تقسیم شود. ولی در ماه های اخیر هر چه به انجام این فورک نزدیک تر می شدیم، توسعه دهندگان بیشتری مخالفت و عدم پشتیبانی خود را از آن اعلام کردند. به همین دلیل توسعه دهندگان فورک Segwit2x در روز چهارشنبه، خبر به تعویق انداختن این فورک را اعلام کردند. توسعه دهندگان Segwit2x همچنین اعلام کردند تا زمانی که توافق کافی در رابطه با این فورک وجود نداشته باشد، اقدام به اعمال آن نمی کنند.

بنابر قیمت های لحظه ای سایت Coindesk، قیمت بیتکوین پس از اعلام خبر در روز چهارشنبه، فورا به طور فزاینده ای بالا رفت و رکورد قیمت خود را با رسیدن به ۷۸۷۹.۰۶ دلار زد. البته این افزایش قیمت مقطعی بود و پس از سقوط شدیدی به ۷۰۷۸.۹۶ دلار، سرانجام در غروب چهارشنبه به ۷۲۱۲ دلار رسید.

هدف از Segwit2x ، افزایش سرعت و همچنین افزایش حجم مبادلاتی در تراکنش ها بود. با این وجود در ماه های اخیر تعداد زیادی از توسعه دهندگان عدم پشتیبانی خود را از این فورک اعلام کردند.

نوسانات قیمت بیتکوین در ۸ نوامبر

رکورد زدن قیمت بیتکوین، پس از تعلیق Segwit2x

 

به نقل از بیانیه جمعی از توسعه دهندگان ارشد بیتکوین در ایمیل های خبری فورک Segwit2x در روز چهارشنبه : ” هدف ما همیشه یک به روزرسانی روان و بدون مشکل بوده است و کاملا مشخص است که این بار نتوانسته ایم نظر موافق اکثریت جامعه بیتکوین را برای افزایش سایز بلاک ها و انجام Segwit2x کسب کنیم. اگر این فورک را انجام دهیم به احتمال زیاد در جامعه بیتکوین دو دستگی ایجاد می کند که این اتفاق باعث جلوگیری از رشد اکوسیستم بیتکوین خواهد شد و هدف ما به هیچ وجه چنین چیزی نبوده است.”

به دلیل افزایش کارمزد تراکنش های بیتکوین در ماه های اخیر، بسیاری از توسعه دهندگان برای رسیدن به توافقی همه جانبه برای حل این مشکل نهایت تلاش خود را کردند، ولی می گویند: “تا وقتی که توافق کاملی حاصل نشده است، ما برای افزایش سایز بلاک ها به ۲ MB فعلا صبر می کنیم.”

در انتهای این بیانیه نام ۶ تن از بزرگ ترین شخصیت های حوزه کسب و کارهای بیتکوین به نشان تایید نوشته شده بود :

Mike Belshe، مدیر عامل شرکت BitGO، Wences Casares مدیر عامل شرکت Xapo، Jihan Wu یکی از بنیانگذاران اصلی شرکت Bitmain، Jeff Garzik بنیانگذار شرکت BloqInc، Peter Smith مدیر عامل و بنیانگذار شرکت بزرگ Blockchain و همچنین Erik Voorhees مدیرعامل صرافی بزرگ ShapeShift .

 

طی سال گذشته در اکثر مواقع، دید سرمایه گذاران درباره تقسیم های بیتکوین منفی بوده و به همین دلیل درباره آیندۀ رمزارزها عدم اطمینان زیادی وجود داشت. با این حال، به دلیل افزایش شدید قیمت بیتکوین پس از تقیسم آن به دو رمزارز مستقل بیتکوین وBitcoin Cash در ماه اوت، دید بسیاری از آنها مثبت تر شد. علاوه بر این از آنجا که در هر تقسیم بندی به تعداد بیتکوین های موجود در کیف پول افراد، رمزارز جدید تولید شده نیز به صورت رایگان تعلق می گیرد بسیاری از افراد از این تقسیم بندی ها استقبال می کنند (اتفاقی که پس از ایجاد Bitcoin Cash افتاد).

 

بر اساس قیمت های اعلام شده در سایت CoinMarketCap ، قیمت Bitcoin Cash در روز چهارشنبه به ۶۱۹ دلار رسید. همچنین با استناد به سایت Coindesk، رمزارز اتریوم نیز که همچنان مقام دوم را در بین رمزارزهای برتر به خود اختصاص داده است، با ۴.۵ درصد رشد قیمت به ۳۰۷.۵۵ دلار رسید.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


source

https://coiniran.com/?p=15652
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x