ایستگاه خبر

۴ درصد از نسل جوان آمریکا صاحب مقداری بیت کوین هستند

نتایج یک پیمایش از مردم آمریکا نشان از محبوبیت آن در نسل جوان به خصوص مردان دارد.

یک پیمایش انجام شده توسط وب سایت blockchain capital درباره محبوبیت و میزان آشنایی مردم (آمریکا) با بیت کوین از پذیرش و مقبولیت بیت کوین نزد نسل جوان (به خصوص مردان) حکایت دارد. در این پیمایش از مردم سئوالات زیر پرسیده شد:

۱. در مقایسه بیت کوین با دیگر اشکال دارایی مالی، آیا هزار دلار بیت کوین را با هزار دلار اوراق قرضه دولتی، سهام، مسکن و یا طلا ترجیح می دهید؟

در پاسخ به این سئوال ۳۰ درصد از نسل جوان بیت کوین را به اوراق قرضه دولتی ترجیح می دهند، ۲۷ درصد نسبت به بورس، ۲۲ درصد نسبت به سهام و ۱۹ درصد نسبت به طلا. این مقادیر برای نسل جوان مرد بیشتر است. برای افراد بالای ۶۵ سال، این درصدها به مراتب کمتر است.

۲. چقدر با بیت کوین آشنایی دارید؟
چهار درصد از نسل جوان دارای بیت کوین هستند و این درصد برای مردان ۶ درصد و زنان ۳ درصد است. جالب اینکه برای افراد بالای ۶۵ سال این میزان تقریبا صفر درصد است(اعداد در گزارش گرد شده اند). به همین ترتیب، ۱۲ درصد از نسل جوان با بیت کوین آشنایی بسیار خوبی دارند و تنها یک درصد از افراد بالای ۶۵ سال، بیت کوین را خوب می شناسند. ۲۶ درصد از نسل جوان با بیت کوین آشنایی نسبی دارند و ۳۲ دست کم چیزی درباره آن شنیده اند.

۳. چقدر با این جمله موافقید که بیت کوین یک ابتکار مثبت در فن آوری مالی است؟

۲۰ درصد از نسل جوان کاملا با این جمله موافق هستند و ۲۸ درصد تا حدی. مانند دیگر موارد، این درصدها برای نسل جوان مرد بیشتر از  زنان است.

۴. اگر میان انتخاب دو مورد زیر مخیر باشید کدام را قابل اعتمادتر می دانید: بیت کوین یا بانک های بزرگ؟

۲۷ درصد از نسل جوان، بیت کوین را به بانک ها ترجیح می دهند. این درصد برای افراد بالای ۶۵ سال هشت درصد است.

۵.چقدر با این جمله موافقید که احتمالا در ده سال آینده اکثر مردم از بیت کوین استفاده خواهند کرد.

۲۰ درصد از نسل جوان با این گزاره کاملا موافق هستند و ۲۲ درصد تاحدی.

۶. آیا احتمال دارد در پنج سال آینده مقداری بیت کوین بخرید؟

۱۶ درصد از نسل جوان آن را بسیار محتمل می دانند و ۱۶ درصد نیز آن را تاحدی محتمل می دانند.

اگرچه در گزارش معلوم نیست که داده ها چگونه جمع آوری شده اند و روش شناسی پژوهش توضیح داده نشده است، اما اگر نمونه مورد پژوهش را بتوان نمونه صحیحی از جمعیت بالغ آمریکا در نظر گرفت، پس این نشان می دهد که میزان محبوبیت و پذیرش بیت کوین بیش از چیزی است که معمولا در رسانه های جریان اصلی به تصویر کشیده می شود. با این حال، نحوه جمع آوری داده ها بسیار مهم است و  براحتی می تواند روی نتایج تاثیر فراوان بگذارد.

همانطور که قابل حدس است، کاربران و علاقه مندان بیت کوین در میان مردان جوان بسیار بیشتر از دیگر گروه های اجتماعی است.  با وجود کنجکاوی، خوش بینی و علاقه روزافزون مردم نسبت به بیت کوین (همانطور که یافته های این گزارش نشان می دهد)، هنوز موانع عملی بزرگی برای پذیرش و مقبولیت واقعی بیت کوین وجود دارد. بیت کوین آنچنانکه باید وارد پرداخت های روزمره نشده است و میزان پرداخت های خُرد تناسبی با میزان محبوبیت بیت کوین نزد مردم ندارد. همچنین نوسانات قیمت بیت کوین علی رغم مقاومت پذیری، همچنان یک نقطه ضعف برای انجام مبادلات فرامرزی در حجم بزرگ است.
در هر حال، اختلاف فاحش میان محبوبیت بیت کوین بین نسل جوان و نسل مسن، نشانه ای است از پذیرش هرچه بیشتر بیت کوین با تغییر نسل ها در آینده.

https://coiniran.com/?p=14806
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x