ایستگاه خبر

اعطای حق ثبت اختراعِ به کمپانیBT ، برای روش امنیت بلاکچین

بزرگ ترین عرضه کننده اینترنت و ارتباطات از راه دور انگلستان، به خاطر روش پیشنهادیِ امنیت سایبری  با هدفِ محافظت از بلاکچین ها، موفق به کسب امتیاز ثبت اختراع شد.

در این اختراع که حق ثبت آن در ۳۱ اکتبر به کمپانیBritish Telecommunication  اعطا شد، راهکاری برای مقابله با حملات مخرب به بلاکچین ها طراحی شده است. این روشی برای محدود کردن کسانی است که می توانند از طریق پروفایل های ویژه کاربر، با سیستم ارتباط بر قرار کنند. کد های اساسی بلاکچین، تبادلاتی را که با اکانت های از پیش تعیین شده آنها مطابقت ندارند، به طور خودکار نپذیرفته و رد خواهند کرد.

 

یک استفاده موردیِ این اختراع، مربوط به “حملات با کنترل اکثریت” یا تحت عنوان”حملات ۵۱ درصدی” می باشد، بدین معنی که یک نیروی متخاصم با بیش از ۵۰ درصد از کل توان محاسباتی، سعی در کنترل بلاکچین شبکه می کند.

طبق اظهاریه در این امتیاز ثبت:

علیرغم معماری سیستم های بلاکچین، حملات مخرب یک تهدید برای امنیت و اعتبار بلاکچین ها محسوب می شود. هنگامی که یک حمله شناسایی شود، سیستم به صورت خودکار انجام تبادلات را به حالت تعلیق در آورده و حتی از تاثیر گذاری “حملات حداکثری” جلوگیری می کند.

این اختراع بیشتر در مقابله با حملات DDoS که به منظور در هم شکستن کامل یک استخراج کننده از طریق ارسال تعداد بسیار زیادی درخواست تبادل انجام می شود، طراحی شده است.

اگرچه BT چگونگی مقابله با این حملات را مشخص نکرده است، اما می گوید: ” ارائه یک مکانیسم تشخیص و کاهش تهدید های محیط های بلاکچین بسیار سودمند است”.

در حالی که این پتنت، روش صحت سنجی تبادلات از طریق فرایند انرژی برِ استخراج و با به کارگیری رمزارزهایی مانند بیتکوین را نیز مورد بحث قرار می دهد، BT اعلام کرده است که این فرایند با سیستم اختراعی ثبت شده ارتباطی ندارد.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source

https://coiniran.com/?p=14689
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x