ایستگاه خبر

سونی به دنبال حق ثبت اختراعی برای بلاکچین جهت سیستم تایید هویت کاربران است

سونی به دنبال حق ثبت اختراعی برای بلاکچین جهت سیستم تایید هویت کاربران است

شرکت ژاپنی سونی، ممکن است با توجه به حق اختراعی که اخیرا ثبت کرده، به دنبال ثبت یک سیستم ورود کاربران با استفاده از ن باشد.
دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده آمریکا در ۲۶ اکتبر سندی را منتشر کرده است که توضیح می دهد چگونه این سازنده قطعات الکترونیکی می تواند از دو پلتفرم مختلف بلاکچین که آن ها را با یکدیگر ادغام کرده است، به عنوان یک سیستم تعیین هویت چند فاکتوری (MFA) استفاده کند.

سیستم (MFA) با در اختیار قرار دادن دو وسیله متفاوت اعتباردهی برای ورود به نرم افزار و یا وب سایت عمل می کند. بعد از آن که کاربر شناسه کاربری و رمز عبور صحیح را وارد می کند، یک شناسه احراز هویت (توکن) اقدام به تولید کد می کند که کاربران برای به دست آوردن دسترسی باید آن را نیز وارد کنند. هدف از این نوع سیستم این است که اگر حمله کنندگان توانایی به دست آوردن رمز کاربران را بیابند، معمولا نمی توانند به شناسه (توکن) که کدهایی متفاوت برای هر بار ورود تولید می کند دسترسی پیدا کنند.

با توجه به جزئیات پتنت (حق ثبت اختراع) سونی، یکی از پلتفرم های بلاکچینی پیشنهادی آن ها این کدهای احراز هویت را تولید می کند و بلاکچین دیگر آن را جهت تایید هویت کاربر در زمان انجام یک تراکنش از طریق پلتفرم دریافت می کند. معاملات (تراکنش ها) ممکن شامل انتقال اطلاعات، انتقال قرارداد و انتقال دارایی می باشد.
اینکه آیا این برنامه کاربردی انحصاری سونی، به بلاکچینی که قبلا در اختیار عموم قرار داده شده، قابل اتصال است یا خیر، در آینده مشخص می شود.

اوایل سال جاری شرکت سونی از یک پلتفرم آموزشی در حال توسعه با IBM خبر داد و عنوان داشت که این پلتفرم قرار است در سال آینده راه اندازی شود. این پلتفرم، با استفاده از یک بلاکچین، اسناد و پرونده های دانشجویی را به صورت ایمن ذخیر می کند. با این ایده که این تکنولوژی می تواند شفافیت بیشتری برای سهامداران فراهم کند.
این شرکت طی بیانه ای گفته است که قصد دارد تا از فناوذی بلاکچین برای زمینه های دیگر نیز استفاده کند؛ زمینه های نظیر زنجیره تامین و هر زمینه ای که مالکیت معنوی پیشنهاد شده را بتوان در آن استفاده کرد.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

منبع

https://coiniran.com/?p=14623
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x