ایستگاه خبر

ساخت ریگ مخصوص استخراج با استفاده از موبایل های قدیمی توسط سامسونگ

اخیرا شرکت سامسونگ در قالب پروژه ای به نام Upcycling، دست به ابتکار جالبی زده و  با روش های نوآورانه و خلاقانه، از گجت های قدیمی و بی مصرف خود برای ساخت دستگاه های جدید، با مصارف کاملا متفاوت و خلاقانه استفاده می کند. در همین راستا، سامسونگ تعداد بسیاری از گوشی های قدیمی خود را جمع آوری کرده و با استفاده از مجموع توان پردازشی پردازشگرهای موجود در آنها یک ماشین استخراج بیتکوین ساخته است.

در پروژه Upcycling، سامسونگ از ۴۰ گوشی از کار افتاده  Galaxy S5s استفاده کرد

با وجود اینکه سامسونگ درباره مشخصات فنی این دستگاه، اطلاعات خاصی را ارائه نکرده است ولی ادعا می کند، که مجموع توان پردازشی تنها هشت گوشی سامسونگ Galaxy S5sمی تواند در استخراج بیتکوین، با یک کامپیوتر رومیزی رقابت کند.

این دستگاه در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان سامسونگ که در سانفرانسیسکو برگزار شد، رونمایی شد.این دستگاه محصول ذهن خلاق پژوهشگران Samsung Creative Lab در کره جنوبی است. مرکزی که زادگاه بسیاری از ایده های خلاقانه سامسونگ بوده است. علاوه بر این دستگاه استخراج بیتکوین، اختراعات جالب دیگری همچون تبدیل یک Galaxy  رومیزی قدیمی به یک لپ تاپ با سیستم عامل ubuntu و همچنین استفاده از یک گوشی هوشمند Galaxy S3 ، به عنوان دستگاه نظارتی یک آکواریوم نیز در این کنفرانس معرفی شدند. این شرکت همچنین یک گوشی قدیمی با قابلیت تشخیص چهره را به عنوان زیربنای اصلی یک سیستم امنیت خانگی استفاده کرده است.

پروژه Upcycling

سامسونگ قصد دارد تا محصولات خلاقانه تولید شده در این پروژه را با عرضه به بازار، در دسترس همه قرار دهد

این شرکت قول داده است تا اطلاعاتی از تمام دستگاه های نمایش داده شده در این کنفرانس را در اینترنت نیز قرار دهد و علاوه بر این قرار است تا نرم افزاری که با استفاده از آن به استفاده مجدد و گروهی از گوشی های قدیمی می پردازد را هم به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دهد. آقای Robin Schultz، سخنگوی سامسونگ، در مصاحبه ای با وبسایت Motherboard گفته است: ” این پلتفرم نرم افزاری یک راه حل سازگار با محیط زیست را برای گوشی های سری Galaxy ارائه می کند که با استفاده از آن می توان از توان پردازشی چند گوشی به طور همزمان برای انجام یک کار استفاده کرد و این روش روح تازه ای به دستگاه هایی می دمد که در غیر این صورت ممکن بود دیگر استفاده نشوند.”

Kyle Wiens، مدیر اجرایی شرکت iFixit- شرکتی که در زمینه تعمیرات Galaxy S3s کمک زیادی به پروژه Upcycling  سامسونگ کرد – به ستایش این پروژه پرداخت و گفت : ” ابتکار فوق العاده سامسونگ در این پروژه این بود که اکوسیستمی را طراحی کرده است که به شما اجازه پیاده سازی هر بستر نرم افزاری ای را بر روی سخت افزارهای گوشی های قدیمی سامسونگ می دهد. این روش یک قدم ساده تر از jailbreaking است و اندروید را بطور کلی از ماجرا حذف می کند.”

وی این ابتکار را یک حقه زیرکانه می داند و می گوید : ” بقسمت چالش برانگیز نگهداری دستگاه های قدیمی، سیستم عامل آنها ست، چون به مرور زمان نرم افزارها قدیمی می شوند و نمی توانند برنامه های جدید را اجرا کنند و به همین دلیل بهتر است تا کلا برای منظور دیگری از آنها استفاده شود. حال سوال این است که اگر شما یک سخت افزار کاملا کارآمد داشته باشید که نرم افزارهای جدید را به  خوبی اجرا نکند ، چطور می توانید تا مدت ده سال از آن استفاده کنید؟ ”

به گفته Wiens این پروژه می تواند باعث افزایش قیمت دستگاه های قدیمی و دست دوم سامسونگ شود

Wiens می گوید: “سامسونگ با ارائه این نرم افزار می خواهد، قیمت دستگاه های دست دوم خود را در دراز مدت حفظ کند. اگر آنها می خواهند قیمت جدید هزار دلاری گوشی های جدید خود را برای مردم قابل توجیه کنند، بهترین روش این است که به مردم اطمینان بدهند که بعدا می توانند دست دوم آن را به قیمت ۵۰۰ دلار بفروشند. ”

سامسونگ در حال حاضر پروژه GitHub کدهای پروژه upcycling را ایجاد کرده است. انتظار می رود که این پروژه، باعث ایجاد جامعه بسیار بزرگی از توسعه دهندگانی شود که با استفاده از این نرم افزار پس از حذف اندروید از روی سخت افزار، ایده های خلاقانه خود را بر روی آنها پیاده کنند و همچین به اشتراک گذاری آنها با دیگر اعضای این جامعه بپردازند.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source 

https://coiniran.com/?p=14501
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x