ایستگاه خبر

جی‌پی‌مورگان تورم را دلیل بیت‌کوین ۶۷ هزار دلاری می‌داند!

بانک معتبر آمریکایی جی‌پی‌مورگان احتمال آنکه عرضه‌ی نخستین ETF بیت‌کوین از سوی ProShares منجر به افزایش قیمت این رمز ارز شده باشد را بسیار بعید دانست. کارشناسان این بانک معتقدند که تورم عامل اصلی دست‌یابی بیت‌کوین به سطوح قیمت تاریخی جدیداش است. همچنین برخی از استراتژیست‌های بازار تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران از ETFهای طلا به‌سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را دلیل تغییر رفتار قیمتی این دارایی برتر دیجیتال می‌دانند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس آتی بیت‌کوین به سرمایه‌گذاران و علاقمندان امکان این را می‌دهند تا به‌جای بازارها و دارایی‌های اسپات یا نقدی، از معاملات آتی بیت‌کوین استفاده کنند. این ویژگی یک مزیت تلقی می‌گردد، زیرا کاربران را بدون دانستن دانش فنی و پیچیدگی‌های مرسوم صرافی‌ها در معرض این قبیل دارایی‌های دیجیتال قرار می‌دهد.

برتری بیت‌کوین بر طلا

در ماه‌های گذشته خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌های متعددی بیان داشت که تورم فعلی یک دوره‌ی موقت است. این نهاد دولتی همچنین پیش‌بینی کرده بود که قیمت‌ها سرانجام با کاهش مواجه شوند، با این‌وجود در وضعیت اقتصادی فعلی که کوچکترین نشانه‌ای از بهبود ندارد سرمایه‌گذاران راهی جز آن ندارند که برای حفظ دارایی‌ خود به‌فکر جایگزین (بیت‌کوین) باشند.

در چنین شرایطی بیت‌کوین توانست تمام رکوردهای پیشین خود را شکسته و به اوج قیمت تاریخی جدید ۶۷ هزار دلاری برسد، این رویداد پس از آغاز به‌کار صندوق سرمایه‌گذاری بورس ProShares رخ داد. این ETF موفقیت بالایی داشت و تنها در دو روز نخست فعالیت خود توانست بیش از ۱.۱ میلیارد حجم معلاماتی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز ها با نگاه بلندمدت

Source

https://coiniran.com/?p=48017
دکمه بازگشت به بالا