ایستگاه خبر

تحقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روی ICO ها

کمیسیون بورس و اوراق بهادار  آمریکا از تشکیل یک تیم به هدف برخورد با سواستفاده های سایبری و جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش فروش از تهدیدات سایبری خبر داد. این واحد در میان دیگر موارد، ICO ها و دیگر پروژه های مرتبط با بلاک چین را که از مقررات این کمیسیون تخطی می‌کنند را نیز هدف بررسی خود قرار داده است.

این کمیسیون در یک نشست مطبوعاتی از تشکیل این واحد سایبری جدید خبر داد و توضیح داد که «تمرکز آنها روی بررسی کارشناسی سایبری از بخش اجرایی برای برخورد با سوء استفاده های سایبری» است. این واحد به ویژه تهدیدهای بازار اوراق بهادار مانند دستکاری در بازار، هک، وب سایت های جعلی و بی هویت، نفوذ به شماره حساب های فروشندگان را هدف خود قرار داده است. این واحد همچنین به خصوص روی «تخلفات مربوط به فن آوری دفترکل توزیعی و ICO ها » تحقیق خواهد کرد.

از اینکه کمیسیون، ICO ها را به دقت بررسی می کند نباید تعجب کرد. پیشتر همین ماه، مدیران کمیسیون اعلان کردند که سرمایه گذاران روی فروش، تهدیداتی را از جانب بازار ICO ها داشته اند، و ذکر کرد که «با هر نوع پیشامدی که ارزش خبری داشته باشد، یک عده از سوراخ بیرون می آیند تا پول را با کلاه برداری از سرمایه داران بقاپند.»

استیون پیکین (Steven Peikin)، یکی از مدیران بخش اجرایی کمیسیون افزود: «حمایت از رفاه حال سرمایه گذاران جریان اصلی از مدتها اولویت کمیسیون بوده است. با اختصاص منابع و کارشناسان بیشتر برای ایجاد راهبردهایی جهت برخورد با این سوء رفتارها که سرمایه گذاران بخش فروش را قربانی می کند، ما از آسیب پذیرترین بخش مشارکین بازار حمایت بهتری خواهیم داشت.»

در واقع، این کمیسیون ظاهرا شروع کرده به فشار آوردن روی ICO های مستقر در آمریکا که اوراق بهادار را در نظر دارند. پروتو استار (Protostarr)، راه اندازی که استفاده از توکن ها را برای سرمایه گذاری روی سلبریتی های اینترنت را وعده می داد و سود سهام را می خواست از درآمد تبلیغات روی کانال های یوتیوب و تویچ (Twitch) دریافت کند، ICO  خود را کنسل کرد بعد از اینکه کمیسیون به مدیر عامل شرکت اطلاع داد که روی تخلفات از مقررات اوراق بهادار این شرکت مشغول تحقیق است. معلوم نیست که آیا کمیسیون تحقیق روی ICO های دیگر را هم شروع کرده است یا خیر.

با درک اینکه قانون گذاران دارند نگاه دقیقتری به بازار شکوفای ICO ها می اندازند، پیشتیبان مالی overstock  یعنی tZero  به کمک RenGen LLC و Action Group اولین بازار ICO  را که مطابق مقررات کمیسیون باشد براه انداخته است ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به اینجا). این شرکت توضیح می دهد این صرافی به راه اندازان اجازه خواهد داد تا به سراغ  اوراق بهادار بروند و درهای جدید به روی سرمایه گذاری سازمانی در صنعت رمزارزها گشوده خواهد شد.
منبع

 

https://coiniran.com/?p=8369
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x