ایستگاه خبر

قرارگیری بیتکوین کش در سبد ارزهای Coinbase از ژانویه ۲۰۱۸

David Farmer مدیر ارتباطات Coinbase رسما اعلام نمود این صرافی از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ پشتیبانی خود را از بیتکوین کش (BCH) آغاز و به تمام دارندگان بیتکوین که قبل از اول آگوست در حساب خود بیتکوین داشته اند، اعتبار بیتکوین کش خواهد داد.

به نقل از وی:

“با فرض عدم وقوع ریسک های احتمالی در اول ژانویه ۲۰۱۸، ما آغاز پشتیبانی خود از بیتکوین کش در این تاریخ را برنامه ریزی کرده ایم. مدتی بعد از آن نیز نسبت به داد و ستد روی آن تصمیم گیری خواهیم کرد. در خلال این مدت بیتکوی کش مشتری نزد ما محفوظ خواهد ماند.”

در شرایط عادی وقتی یک ارز دیجیتال یا یک شبکه بلاکچین وارد فاز فورک (انشعاب) می شود، کسب و کار ها و صرافی ها به منظور پشتیبانی از ارز رمز تازه متولد شده، عملیات خود را در زمان انشعاب به طور موقت به حالت تعلیق در می آورند. به عنوان مثال در زمان هارد فورک اتریوم، این اتفاق افتاد و کسب و کار ها از جمله Coinbase برای پشتیبانی از اتریوم کلاسیک –تازه ایجاد شده- عملیات خود را متوقف کردند.

به واسطه اینکه کسب و کارها تنها فرصت اندکی برای آماده سازی برای ارز رمز تازه فورک شده دارند، ممکن است مسائلی مرتبط با امنیت حساب کاربران و سرمایه آن ها در فرایند اعتبار بخشی به حساب کاربران و برداشت از این ارز رمز پیش بیاید. هر چند که کسب و کارها و صرافی های بیتکوین که نگران هارد فورک و مسائل امنیتی هستند می توانند قبل از ارائه امکان برداشت BCH به کاربران، مدتی صبر کنند تا بازار BCH به پایداری برسد.

صرافی هایی مثل Coinbase می توانند ازابتدای سال ۲۰۱۸ تصمیم به اعتبار بخشی BCH به دارندگان بیتکوینی که در زمان فورک موجودی داشته اند، اتخاذ کنند. برای کاربرانی که مستقلا از کیف پول خود با کنترل کامل کلید خصوصی شان استفاده می کنند نیز BCH به طور خودکار به حسابشان اضافه می شود. از آنجایی که Coinbase خودش کنترل کلید های خصوصی را برای دارندگان حساب ها بر عهده دارد، اعتبار BCH بصورت اتوماتیک برای کاربران لحاظ شده و این امکان را دارند که پس از چند ماه انتظار، بتوانند از BCH خود استفاده نمایند.

بنا به مصالح امنیتی، صرافی ها و کسب و کار هایی که فکر می کنند در زمان فورک، از عهده کنترل شرایط بر نمی آیند، بهتر است تا پایداری بازار BCH منتظر بمانند. به نقل از Farmer:

“در خصوص بیتکوین کش، برای مشتریان خود شفاف ساخته بودیم که در روز آغا به کار، انتظار پشتیبانی امن نداشته باشند. برای مشتریانی که اصرار داشتند فورا به بیتکوین کش خود دسترسی داشته باشند توصیه کردیم که بیتکوین خود را به بیرون از Coinbase منتقل کنند.”

تامین کنندگان دیگری نظیر Trezor پیش از این پشتیبانی خود از BCH را با ایجاد نسخه بتای کیف پول BCH انجام داده اند. از نظر فنی پشتیبانی یکپارچه از ارز جدیدا فورک شده در روزهای آغازین مشکل است. به همین منظور Coinbase برای ایفای مسئولیت در برابر هارد فورک به قوع پیوسته، تصمیم به پشتیبانی بیتکوین کش از ابتدای سال ۲۰۱۸ گرفته است.

Farmer به جامعه و کاربران Coinbase توضیح می دهد که به احتمال زیاد تصمیم برای پشتیبانی، از ابتدای سال آبنده پس از تست های محتاطانه ای روی BCH، اتخاذ شده است. او اضافه می کند:

“در چند روز گذشته تمامی مسائل مرتبط را آزموده و تصمیم گرفتیم پشتیبانی از بیتکوین کش را برای مشتریانمان در Coinbase اضافه کنیم. این تصمیم را بر اساس عواملی همچون امنیت شبکه، تقاضای مشتری، حجم مبادلات و ملاحظات مقرراتی، اتخاذ کرده ایم.”



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود. 



Source & Image via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7757
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x