ایستگاه خبر

تشخیص هویت بدون بلاکچین؟

یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می شود این است که موضوع هویت و تشخیص آن ممکن است از کاربردهای بلاکچین، که بعضا به آن اشاره می شود، نباشد.

برای بیشتر سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، توافق عمومی این بود که با توزیع یک دفتر کل که بتواند اطلاعات هویتی را تایید کند، خود اشخاص می توانند تصمیم بگیرند که چه کسانی به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند و چه قسمت هایی را دیگران بتوانند مشاهده کنند. در حالت تئوری، افرادی که مخالف استفاده شدن اطلاعاتشان توسط شرکت هایی همچون فیسبوک، گوگل، دولت و تعدادی دیگر از سازمان ها (همان هایی که اطلاعات را برای منافع خود استفاده می کنند) هستند، خودشان صاحب هویت خودشان خواهند بود.

با نگاهی دقیق تر در مسأله چگونه بهتر کردن اثبات هویت توسط شهروندان، موسسه غیر انتفاعی ID2020 اوایل این هفته، ID2020 را با همکاری Microsoft و Accenture راه اندازی کرد.

با پشتیبانی ۱ میلیون دلاری Accenture و ۲۷۵ میلیون دلاری از طرف مرکز Rockefeller، این همکاری بدنبال راه های جدید بهتر کردن تشخیص هویت، صرف نظر از فناوری ای که در نهایت به کار گرفته می شود، است.

با توجه به اظهارات Dakota Gruener مدیر اجرایی ID2020، این ممکن است به معنی این باشد که بلاکچبن تنها راه حل و یا یک راه حل دائمی برای این مسأله نباشد.

گرچه Gruener تضمین داد که “در این مورد برای کسانی که دیدگاهی برای بلاکچبن دارند نیز جایی وجود دارد”.

او افزود : «اینجا دنیایی است که در آن هیچ تکنولوژی وجود ندارد که بتواند آنچه ما میخواهیم انجام دهد و یا اینکه هنوز بوجود نیامده است  اما ما معتقدیم جمع کردن همه کنار هم درباره این موضوع، تنها راهی است که بتوانیم راه حلی مناسب که بتواند مشکل را حل کند بیابیم» .

اعضای آتی، در این  تلاش رسمی برای بیرون بردن تشخیص هویت از سیستم های متمرکز، انتظار می رود که از هر دو گروه – شرکت های تجاری و غیر تجاری- استفاده کنند. این همکاری بر اساس مدل همکاری موسسه جهانی ” Gavi” موسسه عمومی – خصوصی که واکسیناسیون برای کودکان را ارایه می دهد انجام خواهد شد.

Gruener افزود :« شانس بهبود زندگی میلیاردها نفر، هر روز بدست نمی آید و این یک شانس واقعی است تا بتوانیم با فناوری ای که در دست داریم کار واقعا فوق العاده ای انجام دهیم».

تغییر تجارت

با میلیاردها دلار سرمایه گذاری انجام شده برای انتقال سیستم تشخیص هویت از یک متمرکز به غیر متمرکز، فضایی که این اتحاد برای این انتقال دارد بسیار پیچیده خواهد بود.

با این حال مدیر هیأت مدیره ID2020 آقای Oliver Bussmann فکر می کند این گروه می تواند یک طرح اصلی برای غیر متمرکز کردن هویت های دیجیتالی بدون در نظر گرفتن درآمدهای حاصله از سیستم کنونی ارایه دهد.

او گفت :« بطور عمومی یک روند تغییر مدل تجارت در جهت غیرمتمرکز شدن قابل مشاهده است».

امید است که شرکت هایی که بصورت بالقوه کسب و کار خود را با ارئه هویت در جهان توسعه یافته از دست داده اند بتوانند با با ارئه خدمات به بیش از ۱٫۵میلیارد نفر در جهان و در دسترس گذاشتن این صنعت برای آن ها، که در حال حاضر هویت قانونی ندارند، خسارت خود را جبران کنند.

Gruener: «این بدان معنی نیست که ما از این شرکت ها بخواهیم که هویت بفروشند، این چیزی نیست که از آن دفاع کنیم، اگر آن ها بتوانند یک میلیارد مشتری جدید وارد بازار کنند می توانند برای آن ها سرویس های جدید نیز ارایه دهند که خود موفقیتی برای کسب و کارشان خواهد بود».



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=7152
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x