ایستگاه خبر

رشد قیمت بیت‌کوین درپی حمایت ایلان ماسک و تایید بروزرسانی Taproot

با حمایت ایلان ماسک و تایید بروزرسانی مهم Taproot قیمت بیت‌کوین در ساعات گذشته توانست سطح ۴۰ هزار دلار را لمس نماید. صبح امروز بیت‌کوین پس از رسیدن به سطح ۴۰ هزار دلار دچار اصلاح شد و تا ۳۹۸۰۰ دلار افت قیمت داشت. در نتیجه با رشد ۱۱ درصدی خود طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شد میزان ضرر ماهانه‌ی خود را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

بیت‌کوین توانست برترین رمز ارز اصلی امروز از لحاظ رشد قیمت باشد، زیرا رقیبان او در بهترین حالت ۴ تا ۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

این روند صعودی با توئیت ماسک مبنی بر حمایت مجدد تسلا از پرداخت‌های بیت‌کوینی شروع شد. ایلان ماسک در این توئیت گفت: «درصورتی که ماینرها ۵۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر و پاک تامین کنند، شرکت تسلا مجددا از پرداخت‌های مبتنی بر بیت‌کوین استقبال خواهد نمود.»

رشد قیمت بیت‌کوین درپی حمایت ایلان ماسک و تایید بروزرسانی Taproot

براساس مطالعات صورت گرفته در دانشگاه کمبریج با آنکه ۷۵ درصد ماینرها از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌نمایند، اما این انرژی‌های پاک کمتر از ۴۰ درصد از کل انرژی‌های مصرفی موجود را شکل می‌دهند.

مروری بر تحولات موجود

در ماه گذشته بازار رمز ارزها با تصمیم تسلا مبنی بر عدم پذیرش پرداخت‌های یبت‌کوین دچار رکود قابل توجهی شد. روز گذشته نیز با تایید بروزرسانی Taproot، می‌توان در ماه نوامبر شاهد اجرای آن در بلاک‌چین بیت‌کوین باشیم.

همان‌طور که خواندیم، Taproot یکی از شاخص‌ترین بروزرسانی‌های موجود پس از عرضه‌ی SegWit در سال ۲۰۱۷ است. اهمیت Taproot به‌خاطر توسعه‌ی قرارداد‌های هوشمند بیت‌کوین در کنار بهبود قابلیت‌های برنامه‌نویسی و ویژگی‌های امنیتی آن است. این بروزرسانی با تغییر تراکنش‌های شبکه‌ی لایتنینگ (Lightning Network) به انواع عادی تراکنش‌های بیت‌کوین قادر است تا امنیت راهکارهای لایه‌ی دوم را ارتقا دهد.

در هنگام نگارش این خبر قیمت هر واحد از بیت‌کوین با ۱۲.۰۶ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، معادل ۳۹,۶۱۰ دلار است.

پیشنهاد مطالعه: ایران، انرژی خورشیدی، استخراج رمز ارز و تحریم‌های اقتصادی

Source

https://coiniran.com/?p=46079
دکمه بازگشت به بالا