ایستگاه خبر

انتقادات جدید ایلان ماسک از مقیاس‌پذیری بیت کوین و اتریوم

اوایل صبح امروز در یک پست توییتری، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس نظرات خود را در مورد دو رمز ارز اول جهان به اشتراک گذاشت و اشاره خاصی به مقیاس‌پذیری آن‌ها داشت. ایلان ماسک در گفت‌وگو با اینفلوئنسر دوج کوین، مت والاس، گفت بیت کوین و اتریوم «یک سیستم معاملاتی چند لایه را دنبال می‌کنند، اما نرخ معامله لایه پایه کند و هزینه معاملات زیاد است.»

وی افزود دوج کوین به‌عنوان روشی برای به حداکثر رساندن نرخ معامله لایه پایه و به حداقل رساندن هزینه معامله شایستگی دارد و در آن صرافی‌های رمز ارزها عملاً نقش لایه ثانویه را ایفا می‌کنند.

بسیاری از علاقه‌مندان به کریپتو از سخنان ماسک انتقاد کرده‌اند. برخی سؤالاتی را درباره چگونگی عملکرد صرافی‌ها به‌عنوان لایه ۲ برای دوج کوین مطرح کردند، در حالی که دیگران از ماسک خواستند راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری برای بیت کوین و اتریوم را بررسی کند. آنتونی ساسانو، یکی از حامیان برجسته اتریوم، با شوخ‌طبعی گفته است: «خنده‌دار است. ایلان ماسک، بحران مقیاس‌پذیری بلاکچین را حل کرد». جوئل هیمن، یکی از طرفداران قدیمی بیت کوین، اضافه کرد: «من باور نمی‌کنم مردم به این حرف‌ها گوش بدهند.»

اگرچه استفاده از بلاکچین بیت کوین می‌تواند نسبتاً کند و گران باشد، اما شبکه لایتنینگ پیشرفت‌های بزرگی را در زمان و هزینه‌های معاملات به ارمغان آورده است. به همین ترتیب، در حال حاضر چندین راه‌حل لایه ۲ برای کمک به مقیاس‌پذیری اتریوم در حال توسعه است. بسیاری از پروتکل‌های پیشرو DeFi در شبکه اتریوم برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی در Arbitrum و Optimistic که قرار است در سال جاری عرضه شود، ارائه کرده‌اند.

بیت کوین و اتریوم با غیرمتمرکز شناخته می‌شوند، همین امر مقیاس‌پذیری را با مشکلاتی روبرو می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد تمرکز ماسک بیشتر بر دوج کوین است. طی چند ماه گذشته ماسک رهبر برجسته این رمز ارز بوده است، در حالی که به سختی می‌توان دیدگاه‌های او را در مورد سایر رمز ارزها ارزیابی کرد. او در ماه مه جامعه کرییپتو را شوکه کرد و پرداخت با بیت کوین را به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی متوقف کرد. پس از آن هم بارها و بارها از این بلاکچین برجسته انتقاد کرده است. با وجود موضع‌گیری اخیر ماسک، تسلا پس از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در اوایل سال جاری، هنوز بیت کوین را در ترازنامه خود نگه داشته است. در ماه فوریه، ماسک در ویدئویی گفت این رمز ارز احتمالاً «ارز آینده زمین» است.

 

پیشنهاد مطالعه: مسئله مقیاس پذیری شبکه و بحران فی تراکنش ها (GAS) در شبکه اتریوم

 

 

Source

https://coiniran.com/?p=46459
دکمه بازگشت به بالا