ایستگاه خبر

تاثیر کشمکش هالوینگ و همه‌گیری کرونا بر قمیت BTC چه خواهد بود؟

بسیاری از بیت کوینرها معتقدند چاپ بی‌رویه‌ی پول توسط بانک‌های مرکزی پس از سقوط بازارها به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا موجب ابر تورم می‌شود و قیمت BTC را به شدت افزایش می‌ دهد. با این حال، برخی از متخصصان استرالیایی و آمریکایی از جمله بانک مرکزی استرالیا، ING Bank، نیویورک تایمز و UBS پیش بینی می‌کنند با رکود مواجه باشیم. این سازمانها معتقدند افت قیمت نفت و کاهش تقاضا می‌تواند موجب کاهش فشار شود.

Paxful در یک بررسی جدید که از ۵۰۰ کاربر رمز ارز ها نشان داد که بیش از نیمی از دارندگان بیت کوین در ایالات متحده رمز ارزها را محافظی در برابر تورم می‌داند. تحلیلگران بیت کوین معتقدند افزایش چاپ پول در جهان و نصف شدن عرضه بیت کوین در روزهای آتی منجر به افزایش شدید قیمت بیت کوین تا پایان سال خواهد شد. حتی گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم آمریکا با کمک هزینه‌هایی که دولت به آنها پرداخت کرده بیت کوین و سایر رمز ارزها را خریداری کرده‌اند.

از طرف دیگر کاشناسان ابراز می‌کنند افت قیمت نفت جهان را وارد رکود می‌کند. آنها معتقدند همه‌گیری ویروس کرونا یک شوک عظیمم اقتصادی بوده و منابع تولیدی جهان را خاموش کرده است. از کار افتادن صنعت گردشگری، هوانوردی و ورزشی میزان استفاده از نفت به کمترین میزان تاریخی خود رسانده و نرخ بیکاری را در ایالات متحده به ۲۲ میلیون نفر رسانده است. همه‌ی اینها نوید یک رکود بزرگ را می‌دهند.

نظر شما چیست؟ تاثیر قدرت پول‌های چاپ شده و تعطیلی کسب و کارها را بر قیمت بیت کوین چطور ارزیابی می‌کنید؟

Source & Image

 

https://coiniran.com/?p=38414
دکمه بازگشت به بالا