ایستگاه خبر

VPN و کاربردهای آن

با افزایش تلاش بیتکوین و رقبای آن در جهت بدست آوردن بازارهای بیشتر در دنیای مالی، نگرانی های مربوط به حوزه امنیت نیز در حال افزایش است.

از این رو کاربران به استفاده از راه حل های مختلفی روی آورده اند. برخی از ویژگی جدیدی که به تازگی به کیف پول Breeze اضافه شده به نام TumbleBit و برخی دیگر سرویس شبکه خصوصی مجازی یا همان VPN استفاده می کنند.

در گذشته کسب و کارها از vpn برای ارتباط با کاربرانی که به صورت ریموت به شبکه مشترک متصل بودند استفاده می شد. اما اخیرا برای رمزنگاری کردن اتصالات به شبکه، پنهان کردن ip آدرس ها و جلوگیری از هک از طریق وای فای عمومی استفاده می شود.

جایگزین هایی مثل Tor در ورای مرورگر Tor بطور موثری کاربرد ندارند. پروکسی های رایگان مشکل سرعت، اعتماد و رمزنگاری پیشرفته دارند که VPN این مشکلات را ندارد.

VPN چیست

بطور مختصر، باید گفت که VPN سرویسی ست که چندین سرور که کسانی که ثبت نام کرده باشند به صورت ریموت به آن متصل می شوند.

از آنجایی که این سرورها بعنوان میزبان برای چندین کاربر عمل می کنند، یافتن منبع درخواست های اتصال که به هر سرور ارسال می شود مشکل است. علاوه بر این داشتن دسترسی به چندین سرور باعث می شود که کاربر محلی که از آن متصل شده را راحت تر مخفی کند.

VPN همچنین IP آدرس های مختلفی ارائه می کند که می تواند برای دور زدن بلاک شدن های منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که گفته شد VPN یک سرویس اشتراکی ست و باید برای آن هزینه پرداخت کرد، هرچند که مدل های رایگان آن نیز وجود دارند که برای کسانی که به امنیت اهمیت می دهند پیشنهاد نمی شود.

کارهایی هم هست که VPN نمی تواند انجام دهد. برای مثال همانطور که VPN از اینکه داده ها مستقیم به اتصال شما فرستاده شوند جلوگیری می کند، نمی تواند جلوی اطلاعات مخرب را بگیرد و اجازه ندهد که آن ها را دانلود کنید. باید از نرم افزارهای دیگر (مثلا آنتی ویروس) هم همزمان استفاده شود.

در مورد VPN و تراکنش ها باید گفت که آن ها نمی توانند مانع نمایش تراکنش ها در بلاکچین شوند. استفاده از آن ها باعث می شود تا مرتبط ساختن یک تراکنش با IP شما سخت تر شود اما تحت هیچ شرایطی نباید فکر کنید که ناشناس بودن مطلق را برای شما به ارمغان می آورد.

چرا از VPN استفاده می شود

این موضوع دلایل مختلفی دارد. کسی که با تراکنش های بیتکوینی معمولی سر و کار دارد و علاقه ای هم ندارد که عموم مردم بتوانند کارهای او را دنبال کنند می تواند با استفاده از VPN کمی حریم شخصی خود را افزایش دهد.

مهمترین مزیت آن در حوزه دسترسی عمومی مطرح می شود. در بسیاری از مکان ها مثل رستوران ها، کافه ها و حتی بعضی پارک ها وای فای ارائه می شود و اکثر آن ها آسیب پذیری یکسانی دارند. این موضوع به هکرها اجازه می دهد تا از برنامه هایی جهت شناسایی ارتباط سایر کاربران استفاده کنند و ارتباط ناایمن آن ها را مختل کنند. این نقطه ایده آلی برای مجرمان سایبری ست تا بتوانند بدافزارهای خود را جایگذاری کنند و یا حتی داده های در حال ارسال و دریافت را ثبت و ضبط کنند.

تنها راهی که برای امنیت داشتن در این شبکه ها وجود دارد این است از ارتباط (اتصال) رمزنگاری شده ای که وی پی ان ها ارائه می دهند استفاده شود؛ اهمیت این موضوع برای استفاده از کیف پول های بیتکوینی در فضاهای عمومی دو چندان می شود.

باید در نظر داشت که نه تنها کیف پول های بیتکوینی، بلکه بسیاری از کاربران اطلاعات ارزشمند دیگری نظیر ایمیل ها، حساب های بانکی و بسیاری از موارد دیگر را در موبایل و تبلت خود نگهداری می کنند. رها کردن این اطلاعات در یک شبکه عمومی آسیب پذیر برای مجرمان خطرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

بهترین گزینه کدام است

انتخاب VPN درست با این تنوع بازاری کمی سخت است. اما باید قبل از انتخاب چند نکته را مد نظر قرار داد. در نظر داشته باشید که شرکت ارائه دهنده VPN در چه کشوری ست؛ کشورهایی مثل آمریکا و برخی از اعضای اتحادیه اروپا قوانینی دارند که به مقامات دولتی اجازه می دهد تا درخواست دسترسی به سوابق بدهند.

همچنین VPNهایی که فعالیت کاربران را نگهداری می کنند نیز مطلوب نمی باشند؛ چرا که تمام نکته استفاده از VPN این است که امنیت و حریم خصوصی کاربر بیشتر شود.

البته برای انتخاب بهتر، شرکت هایی هستند که به کاربران اجازه استفاده رایگان را به مدت یک هفته الی یک ماه می دهند تا کاربر بتواند نسبت به اینکه از این سرویس استفاده کند یا خیر راحت تر تصمیم بگیرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=6478
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x