ایستگاه خبر

مالیات بندی دوگانه بیتکوین در استرالیا در یکم جولای خاتمه می یابد

بر طبق گزارش بودجه ۲۰۱۸-۲۰۱۷ استرالیا، این کشور در صدد پذیرفتن پول های دیجیتالی و فناوری مالی است. این گزارش به تفصیل بیان می کند که استرالیا متعهد است که به یک رهبر جهانی فناوری تبدیل شود و این بسته پیشنهادی بودجه این هدف را دنبال می کند. حکومت تصمیم دارد که قانون مالیات بر خدمات و کالاهای کشور (GST) را اصلاح کند تا به مالیات بندی دوگانه پول دیجیتال خاتمه دهد.

این گزارش می نویسد:« حکومت زمینه فعالیت را برای کسب و کارهای جدید و نوآورانه پول دیجیتال در استرالیا آسانتر خواهد کرد. از یکم جولای ۲۰۱۷، خرید پول دیجیتال دیگر مشمول GST نخواهد بود و بنابر گزارش، با پول های دیجیتال دقیقا مانند پول های معمولی برخورد خواهد شد. در حال حاضر مصرف کنندگانی که از پول دیجیتال استفاده می کنند، می توانند باید با توجه به این قانون مالیات بندی دوگانه، دوبار متحمل مالیات شوند؛ یک بار در هنگام خرید پول دیجیتال از آنها مالیات گرفته می شود و بار دیگر در هنگام استفاده از آن در صرافی ها یا برای کالاها و خدماتی که GST بر آنها اعمال می شود.»

حمایت از نوآوری و فین-تک

جامعه بیتکوین استرالیا از این تغییرات جدید بعد از اینکه در جولای ۲۰۱۴ مطرح شد، استقبال به عمل آورد. یک سال بعد در ماه اوت ۲۰۱۵، تفحصی در سنا برملا کرد که رهبران می خواهند که حکم دفتر مالیات بندی استرالیا (ATO) را از اعتبار ساقط کنند و شروع به اصلاح رهنمودهای مالیاتی شوند. در آن زمان سناتور Sam Dastyari باور داشت که جامعه و ایالت ها باید تصمیم ATO را برای طبقه بندی پول های دیجیتال به عنوان دارایی های نامشهود را دوباره مورد بررسی قرار دهند و با بیتکوین به عنوان یک پول عادی برخورد کنند.

بنابر گزارش، پشتیبانی نوآوری و برنامه های فین تکی استرالیا، کسب و کارهای جدید تشویق می شوند که به یک دوره تعیین شده برای فین تک ها بپیوندند که می توانند کمک شایانی به بودجه راه اندازی کسب و کارهای نوپا کند. علاوه بر این، حکومت مشوق های مالیاتی جدیدی را برای کسب و کارهای نوپا واجد شرایط و شرکت های نوگرا اعلام کرده است. بنابر اعلام این گزارش، اصلاح قانون مالیات بندی پول دیجیتال ، نوآوری را بین مصرف کنندگان و کسب و کارهای استرالیایی تقویت می کند.

محبوبیت بیتکوین در استرالیا در حال افزایش است

بیتکوین مدتی است که تدریجا در استرالیا بر محبوبیت آن افزوده می شود. این کشور در حال حاضر ۱۳ دستگاه خودپرداز بیتکوینی دارد و تعدادی صرافی و خدمات کارگزاری مانند Coinjar ، Bit Trade Australia و Coin Loft موجود هستند. این کشور همچنین یک انجمن تجارت پول دیجیتال (ADCCA) دارد و تعداد زیادی از کسب و کارهای پول دیجیتال و حامیان آن در منطقه وجود دارند. ADCCA اصرار دارد که حکومت استرالیا سریعا به سمت اصلاحات لازم برود. با رهنمود های جدید GST که قرار است یک جولای پیاده شوند، رهبران امیدوارند که رشد فین-تک و پول دیجیتال را در داخل کشور شاهد باشند.



Source via news.bitcoin.com

Image via s3.amazonaws.com

https://coiniran.com/?p=6322
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x