ایستگاه خبر

Chainalysis دارایی‌ نهنگ‌های خلافکار را بیش از ۲۵ میلیارد دلار از انواع رمز ارزها برآورد کرد!

شرکت تحقیقاتی Chainalysis که درحوزه‌ی بلاک‌چین فعالیت دارد مدعی شد که ۳.۷ درصد از نهنگ‌های رمز ارز را خلافکاران تشکیل داده‌اند. این افراد مجموعا بیش از ۲۵ میلیارد دلار از انواع دارایی‌های دیجیتال را دراختیار دارند.

تقرییبا ۴ درصد از نهنگ‌های رمز ارز را خلافکاران تشکیل می‌دهند

رمز ارزها برتری‌های بسیاری دارند و به‌عقیده‌ی متخصصان متعددی عامل اصلی یک تحول مالی هستند. علی‌رغم این برتری‌ها، انتقادات فراوانی به بیت‌کوین و انواع آلتکوین‌ها وارد است، ازجمله تسهیل تامین مالی قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست‌ها، فعالیت‌های پول‌شویی و سایر اقدامات مجرمانه.

شرکت معتبر تحلیلی آن‌چین نیویورکی Chainalysis درهمین راستا ۴۰۶۸ نهنگ خلافکار رمز ارز را شناسایی کرده که مجموعا ۲۵ میلیارد دلار دارایی‌ دیجیتال دراختیار دارند. به‌گفته‌ی این شرکت هریک از این نهنگ‌ها مالک بیش از ۱ میلیون دلار رمز ارز می‌باشند.

نکته‌ی قابل‌توجه آن است که بیشتر این نهنگ‌ها بخش کوچک و یا بزرگی از کل موجودی خود را از آدرس‌های غیرقانونی دریافت نموده‌اند. ۱۳۷۴ عدد از این نهنگ‌ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد از دارایی‌ خود را از کیف‌پول‌های غیرقانونی دریافت کرده‌اند، این درحالی‌ست که این نسبت در ۱۳۶۱ عدد دیگر به ۹۰ الی ۱۰۰ درصد می‌رسد.

Chainalysis دارایی‌ نهنگ‌های خلافکار را بیش از 25 میلیارد دلار از انواع رمز ارزها برآورد کرد!

درآمدهای غیرقانونی این نهنگ‌ها از منابع گوناگونی حاصل شده است، دارک وب (۳۷,۷%)، کلاه‌برداری‌های اینترنتی (۳۲.۴%)، وجوه سرقتی و باج‌افزارها به‌ترتیب جایگاه‌های اول تا پنجم را به‌خود اختصاص داده‌اند.

پول‌شویی میلیارد دلاری رمز ارزها در سال ۲۰۲۱

Chainalysis در گزارش پیشین خود مدعی شد که مجموع مبالغ پول‌شویی شده‌ی رمز ارز در سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰، به ۸.۶ میلیارد دلار رسیده است.

مجرمان تقریبا ۱۷ درصد از این دارایی‌ها را به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) انتقال داده‌اند که درمقایسه با سال پیش با افزایش ۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

پیشنهاد مطالعه: چگونه از خود در برابر باج افزار محافظت کنیم؟

Source

https://coiniran.com/?p=49868
دکمه بازگشت به بالا