ایستگاه خبر

افزایش سرمایه انواع کسب و کار ها با اوراق بهادار دیجیتال ( DSO )

اوراق بهادار دیجیتالی (DSO) پایه ای برای کاربردهای حقیقی روی بلاک چین و صنعت نوظهوری است که آمادگی تکامل بنیادین بازار های سرمایه را دارد.

Carlos Domingo، بنیان گذار و مدیر عامل Securitize است که پلتفرمی پیوسته (end-to-end) برای توکنیزه کردن دارایی ها می باشد. وی همچنین بنیان گذار و سرمایه گذار شرکت SPiCE VC نیز می باشد.

به گزارش کوین ایران و به نقل از کوین دسک، سال ۲۰۱۸ سال پرسروصدایی برای رمز ارز ها بود، اما برای کسانی مانند ما که روی اوراق بهادار دیجیتال (DSO) یا توکن های بهادار فعالیت می کنند، اشتیاق مان به بلاک چین و دفترکل توزیع شده هرگز تا این حد قوی نبوده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین (BTC) به عنوان ابزار غالب ذخیره ارزش جایگزین طلا می شود

اوراق بهادار دیجیتالی (DSO) به هیچ وجه یک مفهوم تئوری نیست بلکه پایه ای برای کاربرد های واقع گرایانه روی بلاک چین است؛ صنعت نوظهوری که آمادگی تکامل بنیادین بازار های سرمایه را دارد اما هنوز در ابتدای راه است.

وقتی به این فکر می کنیم که تا چند دهه قبل، بازار سهام نیویورک هر چهارشنبه برای پردازش معاملات بسته می شد و قرارداد ها و گواهی های سهام به صورت فیزیکی و با دوچرخه میان ساختمان های وال استریت جابجا می شده، آنگاه درک خواهیم کرد که مسیر تکامل دیجیتالی اوراق بهادار قدیمی چقدر شگفت انگیز است.

این رویه منجر به بحران کاغذ بازی در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی شد؛ زمانی که در سال ۱۹۶۸ حجم معاملات سهام سه برابر افزایش یافت و به ۱۵ میلیون در روز رسید. به دنبال این بحران، شرکت Depository Trust در سال ۱۹۷۳ و اتاق ملی تهاتری اوراق بهادار (NSCC) در سال ۱۹۷۶ ایجاد و در سال ۱۹۹۹ ادغام گشته و Depository Trust and Clearing Company (DTCC) را تشکیل دادند. این نشانه ای از شروع دوران دیجیتال در وال استریت بود.

بیشتر بخوانید: سودآوری کسب و کار وام دهندگان صنعت رمز ارز ها با وجود بازار نزولی

امروزه، DTCC تریلیون ها دلار در اوراق بهادر و قرارداد های مشتقه ای به ارزش بیش از هزار تریلیون دلار، نگهداری می کند. با این حال این بخش نتوانسته به درستی یک فرآیند پیوسته (end-to-end) ایجاد نماید. روش های پیش سفارش معامله و معاملات الکترونیکی اوراق بهادار بسیار ارزان قیمت و بدون اصطکاک شده اند، اما پیشرفت های مشابهی برای شفاف سازی قرارداد ها و نحوه ی حفاظت از آنها انجام نشده است.

اوراق بهادار دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین برای حل چنین مشکلاتی بوجود آمده اند و می توانند ریسک مدیریت، رای های وکالتی، نقد پذیری، توزیع سود های تقسیم نشده و … را کاهش دهد. اولا، مالکیت افراد بر دارایی های دیجیتال از طریق توکن ها ممکن می شود. دوما، اجرای فوری قرارداد ها ریسک نکول و میلیارد ها دلار هزینه های واسطه گری را از میان بر می دارد.

همچنین، با ارائه ی امکان دید لحظه ای بر سرمایه شرکت ها، به بالا رفتن معیار های شفافیت کمک می کنند. سرانجام، اوراق بهادار دیجیتال می توانند فرایند های حاکمیتی را از طریق رای گیری و پرداخت توزیع شده، ساده کنند و با استفاده از قرارداد های هوشمند و کوین های پایدار، کارایی را بهبود و هزینه ها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: گزارش دانشگاه MIT از جایگاه تکنولوژی بلاک چین در سال ۲۰۱۹

آماده سازی مسیر برای اوراق بهادار دیجیتال

فناوری بلاک چین پایش را از محدوده ی سیستم های مالی مرسوم فراتر گذاشته است. با وجود تمام مشکلات ICO ها که احتمالا هنوز آثار سوء آن روی سرمایه گذاران، تولیدکنندگان توکن و قانون گذاران باقی مانده است، اثبات شد که بلاک چین ها، کوین ها و توکن ها یک سیستم فوق العاده برای جمع آوری موفقیت آمیز کمک های مالی هستند.

افزایش سرمایه انواع کسب و کار ها با اوراق بهادار دیجیتال ( DSO )
Digital Securities Offerings Become the New ICOs/ Source

هرکسی با کمی صبر و یک کامپیوتر می تواند ایده اش را در لیست جذب سرمایه قرار دهد و هر سرمایه گذاری می تواند سهام کمپانی مورد علاقه اش را بخرد و سپس بسته به علایق خود، آن را با پول های فیات یا دیگر کوین های روی بلاک چین تعویض نماید. ناگهان راهی برای سرمایه گذاران ایجاد گردید تا در شرکت های خصوصی و استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند و فورا در بازار های جهانی نقد شوند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

فناوری بلاک چین در جمع آوری پول بسیار خوب عمل می کند، ولی بازار رمز ارز ها این موضوع را از یاد برده است. یک مطالعه که بیش از ۴ هزار ICO را مورد بررسی قرار داده است، نشان داد که بیش از نیمی از پروژه ها در چهار ماه اول شکست می خورند.

ICO ها ممکن است نقطه سیاهی پیرامون رمز ارز ها باشند اما، اوراق بهادار دیجیتال کمک می کنند تا به عموم مردم نشان دهیم که فناوری بلاک چین می توانند به توازن قدرت کمک کند.

بیشتر بخوانید: داده های جدید از مرگ حدود ۱۰۰۰ آلتکوین در سال ۲۰۱۸ خبر می دهند

ساخت پایه ها

در اواسط سال ۲۰۱۷، قابلیت های فناوری بلاک چین در اوراق بهادار دیجیتال را دیدیم. از این فناوری می توان برای خودکار سازی و شفاف سازی فرایند خرید، مالکیت و انتقال اوراق بهادار میان سرمایه گذاران استفاده کرد.

در پایان سال ۲۰۱۷، سه صندوقی که با موفقیت سرمایه جذب کرده و توکن های اوراق بهادار دیجیتال (DSO) را روی بلاک چین اتریوم صادر کردند به ترتیب Blockchain Capital، Science Blockchain و Protos بودند. آنها اولین تلاش ها را برای ایجاد اوراق بهادار دیجیتال انجام دادند که قانون گذاری اوراق را به دنبال داشت. در مارس ۲۰۱۷، شرکت SPiCE VC، که یک شرکت سرمایه گذار خطرپذیر است، راه اندازی شد که به صدور چهارمین پلتفرم اوراق بهادار دیجیتال (DSO) منجر گشت. در آن زمان بازار به شدت روی ICO ها متمرکز شده بود و هیچ پلتفرمی که سطح تطبیق پذیری توکن های بهادار برای مدیریت صدور و چرخه عمر آنها را مشخص کند برای SPiCE VC وجود نداشت، که دلیلی برای ساخت و راه اندازی آن در سپتامبر ۲۰۱۷ شد. در آن زمان، SEC گزارش داد که ICO شکست خورده ی DAO که پنجاه میلیون دلار سرمایه جذب کرده، در واقع یک ورقه بهادار بود.

بسیاری از افراد برجسته در این صنعت به بحث درمورد چگونگی توکنیزه کردن اوراق بهادار روی بلاک چین به منظور بهبود اوراق بهادار خصوصی پرداختند و معاملات پشت پرده ی بزرگی برای قانونی کردن ICO ها انجام گشت.

بیشتر بخوانید: نگاهی به آموخته های اولین دهه ی تکنولوژی بلاک چین و رمز ارز ها

بنا به گزارش سال ۲۰۱۸ از سوی SEC، تنها در آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۱.۷ تریلیون دلار قرارداد تامین سرمایه وجود داشت که مقدار کمی از آن توسط ICO ها جذب شده بود.

این فرصتی برای ارائه یک پلتفرم صدور اوراق بهادار برای دیگران به نام Securitize بود.

افزایش سرمایه انواع کسب و کار ها با اوراق بهادار دیجیتال ( DSO )
Digital Securities Offerings Become the New ICOs/ Source

در کنار دیگر بازیگران کلیدی در این فضا مانند Polymath و Templum، قانون گذاران با ICO ها کشمکش زیادی دارند. عرضه ی اوراق بهادار دیجیتال (DSO) به عنوان روشی برای افزایش سرمایه و صدور وام روی بلاک چین و نه فقط برای شرکت های بلاک چینی بلکه برای هر نوع کسب و کار، ترجیح داده می شود.

تغییر چشم انداز اوراق بهادار

۲۰۱۹ سالی است که نقدینگی اوراق بهادار دیجیتال (DSO) افزایش خواهد یافت. اینکار را می توان از طریق پلتفرم های نوظهور و قانونی برای اوراق بهادار توکنیزه شده مانند Open Finance انجام داد.

در حال حاضر، شرکت های زیادی به دنبال توکنیزه کردن دارایی هایشان هستند اما تعداد افرادی که می خواهند روی این توکن ها سرمایه گذاری کنند کم است. قانون گذاری و ایجاد راهنما درمورد چگونگی انجام تراکنش ها در این فضا می تواند اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند.

بیشتتر بخوانید: پذیرش ۴۴ درصدی تکنولوژی بلاک چین و رمز ارز ها میان شرکت ها

درک عمومی درمورد دارایی های دیجیتال هم می تواند به بلوغ اکوسیستم کمک کند. افت قیمت در بازار رمز ارز ها به تقویت صنعت و کاهش پروژه های غیر ضروری کمک می کند. رسانه های بزرگ مالی نیز اغلب اخبار صنعت دارایی های دیجیتال را پوشش می دهند که نشان می دهد عموم مردم به شناخت مزایای استفاده از رمز ارز ها علاقه مند شده اند.

جامعه ی صنعت اوراق بهادار دیجیتال در سال ۲۰۱۹ ایجاد می شود. اولین کنفرانس ها و انجمن های اختصاصی مانند Security Token Academy، ایجاد انگیزه برای شکل گیری گفتگو های مهم در این صنعت را شروع می کنند.

نقطه ی کلیدی فعالیت در سال ۲۰۱۹ برای این صنعت، شروع برقراری ارتباطِ مزیت های اوراق بهادار دیجیتال با بازار های سنتی مالی و تشویق سرمایه گذاران برای ورود به بازار است. وقتی این اتفاق بیفتد می توانیم نسبت به پذیرش DSO خوشبین باشیم.

توجه!
مطالب صرفا برای اهداف خبری و آموزشی ارائه می شوند و نباید به عنوان مشاوره ی تجاری از طرف کوین ایران و نویسندگانش مورد استفاده قرار گیرند.

Source & image

https://coiniran.com/?p=27022
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x