ایستگاه خبر

۱۱.۴ میلیون؛ تعداد بیت کوین‌هایی که با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت، ذخیره شده‌ است

آمار و ارقام منتشر شده توسط چینالیسیس نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از بیت کوین‌ها با اهداف بلندمدت، سرمایه‌گذاری شده است. گفتنی است ۶۰ درصد از کل بیت کوین‌ها توسط شرکت‌های متولی دارای مجوزهای قانونی نگه‌داری می‌شود.

چینالیسیس در گزارش خود به این نتیجه رسیده که کاهش عرضه بیت کوین پس از وقوع هاوینگ باعث می‌شود این رمزارز پیشتاز بیش از همیشه به فلز گران‌بهای طلا شبیه شود و از داعیه خود مبنی بر اینکه تنهای طلای دیجیتال جهان است، تمام‌قد دفاع کند. این موسسه در ادامه گزارش خود آورده که هم‌اکنون ۳.۵ میلیون بیت کوین در دست معامله‌گران در حال داد و ستد است. در این گزارش آمده است:

بیت کوین، این طلای دیجیتال، توسط یک بازار معامله‌گری زنده و پویا حمایت می‌شود و آن دسته از کسانی که تمایلی به سرمایه‌گذاری بلندمدت ندارند می‌توانند از این سکه برای خرید و فروش روزانه نیز استفاده کنند. ۳.۵ میلیون بیت کوینی که در چرخه داد و ستد بازار قرار داد، کاملا نیاز سفته‌بازی را در بازار تامین می‌کند و علاوه بر این، می‌تواند در کنش با سطح تقاضا کشف قیمت خود را تسهیل کند.

چینالیسیس در گزارش خود، سرمایه‌گذاران بلندمدت را افرادی توصیف می‌کند که هرگز بیش از ۲۵ درصد از بیت کوین‌های خود را خرید و فروش نکرده‌اند و سال‌ها دارایی‌های رمزینه‌ی خود را بی‌کم و کاست، حفظ کرده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش چینالیسیس آمده است که اگرچه ۹۶ درصد از تراکنش‌های بیت کوین توسط معامله‌گران خرد انجام می‌شود؛ اما حرفه‌ای‌ها بخش عمده‌ای از حجم معاملات را به خود اختصاص می‌دهند.

در این گزارش آمده است:

معامله‌گران خرده‌پا یعنی کسانی که ارزش بیت کوین‌های آن‌ها کمتر از ۱۰ هزار دلار است، بر اساس میانگین هفتگی، ۹۶ درصد از تراکنش‌های ارسالی به صرافی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. حال آنکه، بیش از ۸۵ درصد از ارزش دلاری بیت کوین‌های منتقله به صرافی‌ها به بازیگران حرفه‌ای بازار تعلق دارد.

Source

https://coiniran.com/?p=39598
دکمه بازگشت به بالا