ایستگاه خبر

کارایی بیت کوین در جهان واقعی

بنیامین سلرماجر، مدیر شاخص بنگاه تحلیلی کریپتو Coin Metrics ، فاش کرد که بیش از نیمی از ذخیره فعال بیت کوین در طی بیش از یک سال جابجا نشده است. او ضمن توئیتی درباره کارایی بیت کوین در جهان واقعی نوشت:

«فاکتور ۱ ساله HODL بیت کوین برای اولین بار به بیش از ۵۰٪ رسیده است و این نشان می‌دهد نیمی از ذخیره فعال بیتکوین طی بیش از یک سال اخیر جابجا نشده است. این شاخص اساسی سلامت بیت کوین نشان‌دهنده این است که تعداد افرادی که بیت کوین را برای مدت طولانی ذخیره می‌کنند، رو به افزایش است. و این موضوع از روایت SoV پشتیبانی می‌کند.»

به عبارت دیگر، حتی افرادی که بیش از یک سال صاحب بیت کوین هستند، از آن استفاده نمی‌کنند و این نشان می دهد که بیت کوین از هیچ کارایی‌ای در دنیای واقعی برخوردار نیست.

چرا بیت کوین کارایی ندارد؟

بیت کوین عملاً هیچ فایده‌ای ندارد زیرا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نمی‌توانند با پروتکل بیت کوین پلتفرم و خدمات ایجاد کنند. بنابراین، ایجاد کالا و خدمات با بیت کوین امکان‌پذیر نیست که ارزش واقعی زندگی مردم و دنیا را بهبود ببخشد. در عوض، بیت کوین در درجه اول به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد در مورد افزایش قیمت آن گمانه‌زنی می‌کنند.

با این حال، حتی اگر بیت کوین هیچ کارایی واقعی ندارد، و حامیان آن هیچ‌کاری نمی‌کنند تا پروتکل بیت کوین را با ارزش‌تر جلوه دهند، بسیاری از دارندگان آن به‌طور مداوم امیدوارند که بیت کوین بدون انجام کاری که واقعاً ارزش بیشتری را برای شبکه به ارمغان بیاورد، ارزش خود را افزایش دهد. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که از دیگر شبکه‌های بلکچین حمایت می‌کنند، طرفداران بیت کوین را کمونیست می‌نامند.

 

Source

 

 

https://coiniran.com/?p=39203
دکمه بازگشت به بالا