ایستگاه خبر

شبکه آزمایشی Spadina اتریوم ۲.۰ به مدت سه روز فعال شد

توسعه‌دهندگان اتریوم ۲.۰ یک شبکه آزمایشی دیگر را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. این شبکه آزمایشی Spadina نامیده شده است و دنباله‌ی شبکه آزمایشی رسمی Medalla بنیاد اتریوم که در اوایل ماه اوت فعال شد، است.

دنی ریان، یکی از محققان بنیاد اتریوم، در یک وبلاگ در تاریخ ۱۴ سپتامبر گفت، توسعه‌دهندگان فقط در طی سه روز آینده از Spadina پشتیبانی می‌کنند در حالی که سازندگان اتریوم ۲.۰ در حال آماده شدن پیوستن به شبکه با testnet هستند.
«هدف اصلی این است که قبل از رسیدن به شبکه اصلی، به همه ما فرصتی دیگر برای گذر از یکی از بخش‌های دشوار و پرخطر فرآیند داده شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، آرامش بیشتری خواهیم داشت.»
فعالسازی اتریوم ۲.۰ یک بلاکچین کاملاً کاربردی اثبات سهام (PoS) برای جایگزینی شبکه اصلی اثبات کار (PoW) اتریوم – سالهاست در حال آماده‌سازی است. هنوز تاریخ رسمی راه‌اندازی مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود قبل از پایان سال ۲۰۲۰ باشد.

شبکه‌های آزمایشی
شبکه‌های آزمایشی‌ای که قسمت‌های مختلف فعالسازی اتریوم ۲.۰ را کنترل می‌کردند، از سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرده بودند.

پنج تیم جداگانه بر روی نرم افزار Eth 2.0 کار می‌کنند، که مشخصات مرکزی یکسانی را به زبان‌های مختلف رایانه‌ای برنامه‌نویسی کرده‌اند. نوشتن و توسعه آن زبان‌ها مانع اصلی فعالسازی به موقع پروژه بوده است.

Medalla اولین شبکه آزمایشی فاز صفر اتریوم ۲.۰ است که توسط بنیاد اتریوم پشتیبانی می‌شود. قبل از این شبکه آزمایشی تعداد دیگری مانند Goerli و Schlesi پهم اجرا شده بودند. طبق نمودارهای فعلی، نسخه PoS از اتریوم حداقل در سه مرحله فعال خواهد شد.
از نظر ساختاری، فاز ۰ از زنجیره Beacon، هماهنگ‌کننده مرکزی شبکه چندزنجیره‌ای اتریوم ۲.۰ تشکیل شده است. هنگامی که سرمایه گذاران اتریوم به میزان کافی اتر (ETH) را در قرارداد سپرده زنجیره بلوکی جدید واریز کنند، زنجیره Beacon می‌تواند اعتبارسنجی معاملات را آغاز کند.

روند انتقال ETH از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر می تواند برای سرمایه‌گذاران، به ویژه برای تازه واردین فضا دشوار باشد. در همین راستا، توسعه‌دهندگان اتریوم ۲.۰ ترجیح دادند که یک شبکه آزمایشی دیگر برای تمرین انتقال سرمایه به زنجیره Beacon داشته باشند.

 

Source

https://coiniran.com/?p=41331
دکمه بازگشت به بالا