ایستگاه خبر

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین

دانشگاه های ایالات متحده با افزایش علاقه دانشجویان، سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه برنامه های درسی در حوزه فناوری بلاک چین انجام داده اند.

به گزارش کوین ایران به نقل از CoinDesk، در پاسخ به افزایش علاقه دانشجویان، CoinDesk فهرستی از دانشگاه های برتر ایالات متحده در زمینه بلاک چین را تهیه کرده است. در سال های اخیر، دانشگاه های سراسر جهان سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه برنامه های درسی و منابع در حوزه فناوری بلاک چین انجام داده اند. در حالی که ارزیابی تمام موارد غیر مشهود مؤثر در برتری یک دانشگاه برای یادگیری فناوری بلاک چین غیر ممکن است این رتبه بندی می تواند به عنوان نقطه شروع مفیدی برای دانشجویان علاقه مند باشد.

بیشتر بخوانید: برای تکنولوژی بلاک چین (Blockchain Technology) آمادگی لازم داریم؟

مشکلات مربوط به تدریس رمز ارز ها و فناوری بلاک چین

تدریس و آموزش رمز ارز ها و فناوری بلاک چین با سختی هایی همراه است چرا که این موضوعات ذاتاً موضوع های بین رشته ای بوده و بر مبنای علوم رایانه، اقتصاد، قانون و کسب و کار استوار می باشند. با آگاهی این واقعیت، CoinDesk سعی کرده است که گستره فعالیت های هر دانشگاه را با تمرکز بر مطالعات بین رشته ای اندازه گیری کند. لازم به ذکر است که CoinDesk اثربخشی برنامه های مربوط به دانشگاه ها را ارزیابی نمی کند و تنها مقیاس فعالیت های مرتبط با بلاک چین را بررسی کرده است.

معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی دانشگاه ها

این رتبه بندی فقط شامل دانشگاه های ایالات متحده می باشد، اما CoinDesk سرمایه گذاری ها و نقش های برجسته دانشگاه های سراسر جهان در حوزه رمز ارز ها و فناوری بلاک چین را به رسمیت می شناسد. با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده، CoinDesk دانشگاه های ایالات متحده آمریکا را بر اساس سه فاکتور کلیدی کمی رتبه بندی کرده است: ۱) تعداد دوره های مرتبط با بلاک چین، ۲) تعداد تشکلات مرتبط با بلاک چین در دانشکده و ۳) دسترسی هر دانشگاه به صنعت فناوری بلاک چین. به عنوان مثال، رتبه بالاتر یک دانشگاه نشان دهنده تعداد بیشتری از دوره های ارائه شده توسط آن است.

  1. دانشگاه استنفورد (Stanford)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Stanford

استنفورد همچنان بر افزایش شهرتش به عنوان یک رهبر خوب در این حوزه ادامه می دهد. دوره های بین رشته ای گذشته مانند “ارز های دیجیتال و جرم سایبری” به دانشجویان دانشکده های مشهورِ قانون، کسب و کار و دانش کامپیوتر دانشگاه استنفورد اجازه می دهد تا به صورت مشترک به مطالعه موضوع بپردازند.

استنفورد همچنین خود را به عنوان محفلی برای استادان شناخته شده این صنعت معرفی کرده است. Kathryn Haun به عنوان یک دادستان پیشین فدرال و شرکای فعلی Andreessen Horowitz، یک کلاس مدیریتی با عنوان “رمز ارز” در کنار Susan Athey برگزار می کند که یک اقتصاد دان مشهور در سطح جهان است.

دیگر رهبران این صنعت نیز به نحوی خود را وابسته به استنفورد می بینند. Balaji Srinivasan، مدیر ارشد اجرایی سابق Earn.com و مدیر ارشد فناوری حال حاضر Coinbase نیز به صورت مشترک درسی با عنوان بیت کوین را در دپارتمان علوم کامپیوتر تدریس می کنند.

علاوه بر این، استنفورد سرمایه گذاری های قابل توجهی را از صنعت فن آوری بلاک چین جذب کرده است. بنیاد اتریوم و تعدادی دیگر از پروژه های این حوزه، تأمین مالی مرکز تحقیقات Blockchain استنفورد را بر عهده گرفته اند تا یک پروژه پنج ساله برای کار بر روی بسیاری از چالش های فنی بلاک چین آغاز شود.

با این وجود، استنفورد نیز مانند دیگر دانشگاه ها با مشکلات متعددی برای حفظ این استادان با استعداد رو به رو است چرا که این افراد از نقش قابل توجهی در توسعه صنعت بلاک چین و رمز ارز ها برخوردارند.

  1. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (California, Berkeley)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
University of California, Berkeley

برکلی به عنوان تنها مدرسه عمومی که در رتبه بندی CoinDesk قرار گرفته است نشان می دهد که دانشگاه ها می توانند بدون پرداخت هزینه های سرسام آور در خط مقدم فناوری های در حال ظهور قرار گیرند. برکلی که به عنوان یکی از مشهورترین مدارس مهندسی این کشور شناخته می شود چندین دوره سطح بالای علوم کامپیوتر در حوزه بلاک چین و رمز ارز ها را برگزار می کند.

با این حال، این دانشگاه همچنین تلاش می کند تا آموزش های بین رشته ای را با دوره هایی مانند بلاک چین، اقتصاد رمز ارز ها (Cryptoeconomics) و آینده کسب و کار، فناوری و قانون ارائه دهد. این دوره که توسط اساتیدی از مدارس کسب و کار، علوم رایانه و قانون برگزار می شود موجب افزایش شهرت برکلی به عنوان یک آموزش دهنده پیشتاز می شود.

شاید مهمتر از همه، برکلی یکی از پر جنب و جوش ترین جوامع دانشگاهی کشور است. سازمان دانشجویی  Blockchain at Berkeley هم در زمینه آموزش و ساخت محصولات فعالیت می کند و هم به شرکت های بزرگی نظیر Airbus و Qualcomm خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. مدارس کسب و کار و قانون برکلی نیز انجمن های برجسته ای در حوزه بلاک چین دارند.

  1. دانشگاه نیویورک (New York)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
New York University

دانشگاه نیویورک یکی از نخستین مدارسی بود که دوره های مرتبط با بلاک چین را ارائه نمود. پروفسور David Yermack به همراه پروفسور Geoffrey Miller از سال ۲۰۱۴ دوره “ارز دیجیتال، بلاک چین و آینده سرویس های مالی” را ارائه می دهند که بر روی نقش در حال ظهور ارز های دیجیتال و بلاک چین بر روی پول، بانکداری و اقتصاد دنیای واقعی متمرکز است. دوره مدرسه کسب و کار Stern که با عنوان “فین تک: برنامه های کاربردی در امور مالی کارآفرینی” و توسط Sabrina T. Howell تدریس می شود مسیری به سمت پویایی تأمین مالی سرمایه گذاری های حوزه بلاک چین ایجاد کرده است.

دانشگاه نیویورک برخی از بهترین کلاس های کمکی برای بلاک چین را نیز در اختیار دارد. نیویورک به عنوان یکی از اولین دانشگاه ها نسبت به برگزاری نشست تخصصی (Hackathon) بیت کوین در سال ۲۰۱۴ اقدام کرد. این نشست توسط Leslie Entrepreneurs Lab به عنوان یک آزمایشگاه تحت حمایت دانشگاه و همکاری شرکت های Chain و Blockchain برگزار شده است. این دانشگاه همچنین آزمایشگاهی با عنوان Blockchain Lab و انجمنی تحت عنوان Blockchain Digital Asset Forum راه اندازی کرده است که موجب جلب توجهات به سمت دانشگاه نیز می شود.

همچنین نیویورک به عنوان شهری که هرگز نمی خوابد یک اکوسیستم فعال از استارتاپ های بلاک چینی را در نزدیکی دانشگاه ایجاد کرده است که دانشجویان می توانند از آنها برای کارآموزی یا دستیابی به فرصت های شغلی استفاده کنند. به عنوان مثال، ConsenSys’ HQ که فاصله چندانی نیز با دانشگاه ندارد یکی از رهبران فناوری مبتنی بر اتریوم است.

  1. مؤسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology-MIT)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Massachusetts Institute of Technology-MIT

دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری پایه فنی رمزنگاری و تکنولوژی بلاک چین هستند، به سختی می توانند گزینه بهتر از MIT پیدا کنند. این دانشگاه با دوره هایی مانند “طراحی و مهندسی رمز ارز” که به صورت مشترک توسط Tadge Dryja به عنوان یکی از نویسندگان مقاله شبکه لایتنینگ (Lightning) و مدیر ارشد فناوری سابق آزمایشگاه های لایتنینگ، و Neha Narula به عنوان مدیر ابتکارات ارز دیجیتال (Digital Currency Initiative-DCI) دانشگاه MIT تدریس می شود و دانش آموزان می توانند از طریق آن با آخرین پیشرفت های تکنولوژی همراه شوند.

دانش آموزان همچنین می توانند از نظرات و تجربیات بزرگان MIT در بخش های فنی بهره مند شوند؛ افرادی که در پایه های مربوط به “پروتکل های اصلی وب، رمزنگاری کلید عمومی و دیگر بخش های کلیدی زیرساخت های وب” نقش های کلیدی داشته اند.

لازم به یادآوری است که مدرسه کسب و کار Sloan دانشگاه MIT دوره های برجسته ای مانند بلاک چین و پول برگزار می کند که دانش آموزان را با پیامد های تجاری و تنظیم مقررات این فناوری آشنا می نماید.

  1. دانشگاه کورنل (Cornell)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Cornell University

دانشگاه کورنل تعدادی از مهم ترین دوره های علوم کامپیوتر را با “بلاک چین، رمز ارز ها و قرارداد های هوشمند” ترکیب کرده است که توسط Ari Juels و Rafael Pass تدریس می شوند. همچنین دوره دیگری با عنوان اجماع های توزیع شده و بلاک چین ها در این زمینه وجود دارد که توسط E. Shi ارائه می گردد.

در حالی که کلوپ بلاک چین دانشگاه توسط دانش آموزان مدیریت می شود سازمان های حرفه ای تر بیشتر با دانشگاه در ارتباط هستند. IC3 که به عنوان ابتکاری در زمینه قرارداد ها و رمز ارز ها شناخته می شود توسط اعضای دانشگاه کورنل و دیگر مراکز آموزشی برجسته نظیر برکلی و کالج دانشگاه لندن راه اندازی شده است. IC3 به دنبال همکاری با متخصصینی از حوزه مالی و بانکداری، کارآفرینان، رگولاتورها و انجمن های نرم افزاری متن باز است تا بلاک چین ها را از یک ایده به پیاده سازی عملی تبدیل نماید.

  1. دانشگاه جورج تاون (Georgetown)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Georgetown University

جرج تاون دانشگاهی است که علی رغم توانمندی مهندسی، با علوم سیاسی و برنامه های کسب و کاری خود شناخته می شود و جایگاه خود در اکوسیستم بلاک چین را از طریق ارتباطات خود با محافل سیاست گذاری در واشنگتن دی سی پیدا کرده است.

اکثریت دوره های بلاک چین جورج تاون توسط مدرسه قانون این دانشگاه برگزار می شود و دانش آموزان می توانند برای دوره هایی مانند “رمز ارز ها، عرضه اولیه سکه (ICO) و سمینار قانون” ثبت نام کنند. Chris Brummer که دوبار برای فعالیت به عنوان مأمور عالی کمیسیون معاملاتی آینده کالا نامزد شده است و Patrick J. McCarty که در چهار رگولاتوری مختلف فعالیت کرده و یکی از اعضای ارشد در کمیته های کنگره بوده است مسئولیت مربوط به تدریس این دوره ها را بر عهده دارند.

Perianne Boring، بنیان گذار و رئیس اتاق بازرگانی دیجیتال، به طور مشترک یک دوره را به دانشجویان کسب و کار دوره کارشناسی آموزش می دهد.

  1. دانشگاه هاروارد (Harvard)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Harvard University

هاروارد دوره هایی مانند مقدمه ای بر بلاک چین و بیت کوین در علوم کامپیوتر ارائه می دهد که توسط Julian Avila تدریس می گردد. این دانشگاه یک دوره کسب و کار با محوریت بلاک چین و با عنوان ” کارآفرینی و نوآوری ” برگزار می کند که تدریس آن بر عهده James C. Fitchett می باشد.

گروه بلاک چین و گروه دانشجویان کارشناسی هاروارد از طریق برگزاری رویدادها و کلاس های کمکی بعد از ساعات درسی به ایجاد علاقه در بین دانشجویان کمک کرده اند. تمرکز اصلی بر روی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی است در حالی که اخیراً بیشترین اعضای خود را از بین دانشجویان سال اول و دوم جذب کرده اند. همچنین هاروارد مکان مشخصی را برای تعامل با فضاهای آموزشی همانند MIT و کسب و کار ها در بیشتر مناطق بوستون فراهم کرده است.

  1. دانشگاه دوک (Duke)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Duke University

برنامه بلاک چین دانشگاه دوک از تلاش های یکی از اساتید پیشگام مدرسه کسب و کار در این حوزه با نام پروفسور Campbell Harvey سود می برد. Harvey در سال ۲۰۱۴ “دوره نوآوری و رمز ارز ها” را شروع کرد. این دوره با استقبال نسبی دانشجویان رو به رو گردید ولی Harvey در مصاحبه با Bitcoin Magazine اعلام کرد که انتظار دارد بیش از نیمی از دانش آموزان مدرسه کسب و کار Fuqua تا پیش از فارغ التحصیلی در سال ۲۰۱۸ این دوره را گذرانده باشند.

این دوره به عنوان پیش نیازی برای سایر دوره های دیگر بخش ها، ارائه شده است. حتی دانشجویانی که در مراحل پایانی تحصیل خود قرار دارند می توانند با دانشجویان دوره کارشناسی نیز هم دوره شوند.

Harvey نقش مؤثری در پیدایش آزمایشگاه بلاک چین دانشگاه دوک داشته است. این آزمایشگاه یک سازمان دانشجویی است که دانشجویان، استادان، و متخصصان را به هم پیوند می دهد. همچنین این آزمایشگاه با ادامه ارتباط با دانشجویان سابق خود امکان ارتباط با انجمن های تخصصی بلاک چین را فراهم می نماید.

  1. دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
Duke University

دانشگاه کارنگی ملون به خاطر قدرت برنامه های مهندسی خود مشهور است. دوره های بلاک چین این دانشگاه در کلاس هایی مانند “رمز ارز ها، بلاک چین ها و برنامه های کاربردی” ظاهر می شوند که توسط Nicolas Christin و Kyle Soska تدریس می شوند. این دوره ها جنبه های فنی، قانونی و کسب و کار بلاک چین را پوشش می دهند.

کلوپ بلاک چین دانشگاه کارنگی ملون (CMU Blockchain club) به دانش آموزان پیشنهاد می کند تا در پروژه های مختلف بلاک چین از IOT تا کشاورزی مشارکت داشته باشند. این کلوپ در حال حاضر ۱۰۰ عضو دارد.

  1. دانشگاه پنسیلوانیا (Pennsylvania)

رتبه بندی ده دانشگاه برتر ایالات متحده در حوزه بلاک چین
University of Pennsylvania

در حالی که دانشگاه پنسیلوانیا هنوز نمی تواند مانند دانشگاه های دیگر دوره های متعددی در مورد بلاک چین و رمز ارز ها ارائه نماید ولی هسته افرادی که پیش از همه به این فناوری روی آورده اند انجمن های پر جنب و جوشی را در دانشگاه ایجاد کرده است. پروفسور هایی مانند Kevin Werbach که در زمینه مطالعات حقوقی و اخلاق تجاری فعالیت می کند کمک شایانی به رشد این فناوری در دانشگاه کرده است.

حمایت اساتید و علاقه قابل توجه دانش آموزان در مدرسه کسب و کار مشهور Wharton، پایه های مربوط به ایجاد کلوپ Penn Blockchain را فراهم کرده است. این کلوپ دارای چند صد دانشجو در زمینه های مختلف تحصیلی است و از کنفرانس های سالانه متعددی میزبانی می کند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی را در توییتر فالو کنیم؟

 




توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & image

https://coiniran.com/?p=24849
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x