ایستگاه خبر

خبرنامه هفتگی ۱۵ تا ۲۲ شهریور ۹۸؛ هر وقت بیت کوین بخرید حتما حداکثر ۱۳۳۵ روز بعد سود خواهید کرد

راهنمای مطالعه نمایش

رمز ارزها

چقدر تا ۳۰ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین فاصله داریم؟

داده‌های جدید بر پایه سختی استخراج نشان می‌دهند قیمت بیت کوین (BTC) در چرخه فعلی قیمت باید به حدود ۳۰ هزار دلار برسد.

سختی شبکه معیاری از مقدار مشکل بودن پیدا کردن هش در بلاک است و پیچیدگی معادلاتی که استخراج کنندگان برای اعتباردهی به بلاک ها باید حل کنند را نشان می‌دهد. در واقع، سختی شبکه نشان دهنده‌ی میزان رقابت میان ماینرهاست.

بطور تاریخی سختی شبکه بیت کوین و قیمت آن برای پایدار نگهداشتن شبکه دارای رابطه‌اند. مثلا، در اواخر سال ۲۰۱۳ قیمت BTC درحالی به ۱۳۰۰ دلار افزایش یافت که سختی شبکه ۵۰۰۰۰٪ رشد کرده بود. در سال ۲۰۱۷ نیز با رشد قیمت بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار سختی شبکه ۹۰۰۰٪ افزایش یافت.

bitcoin difficulty price

طبق این مدل، قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ باید به حدود ۳۱ هزار دلار برسد که نسبت به پایین ترین قیمت در دسامبر ۲۰۱۸ رشدی ۱۰۰۰ درصدی تجربه خواهد کرد.

آیا طوفان علاقه کاربران اینترنتاست که BTC را در برگرفته؟

اطلاعات گوگل ترندز نشان می‌دهد جستجوی اینترنتی برای برای کلید واژه BTC به اوج بی سابقه‌ای رسیده است. بین ۲۹ تا ۳۱ آگوست سرچ BTC در سراسر جهان از ۲ واحد به ۶۴ واحد (نسبت به ۱۰۰ واحد) و در تاریخ ۳ سپتامبر جستجوها به ۷۴ واحد رسید. این در حالیست که جستجوی کلمه bitcoin در سطح ۸ باقیمانده است.

مقایسه با داده‌های پنج سال گذشته غیرعادی بودن آن را بیشتر هویدا می‌کند. جستجوی هر دو واژه در زمان اوج قیمت در زمستان ۲۰۱۷ در اوج بوده ولی bitcoin نسبت به BTC بسیار بیشتر سرچ شده است.

اخیرا فوربز در مقاله ای ادعا کرد جستجوهای گوگل برای بیت کوین و BTC برای جابجایی قیمت بیت کوین دستکاری می‌شوند.

یک توضیح ساده تر پشت این افزایش ناگهانی محبوبیت واژه BTC می‌تواند طوفان گرمسیری باهاما در تاریخ ۲۸ آگوست تا ۱ سپتامبر باشد. چرا که BTC نام یکی از اصلی‌ترین ارائه دهندگان ارتباطات در باهاما است. با پوشش رسانه‌ای شبکه خبری kneejerk به نظر می‌رسد سرچ کلمه BTC به روند عادی بازگردد.

بیش از ۹۴ هزار بیت کوین به ارزش یک میلیارد دلار به یک آدرس ناشناس منتقل شد

بیش از ۹۴ هزار بیت کوین که در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد، اخیرا به یک کیف پول ناشناس که احتمالا با Bakkt ارتباط دارد منتقل شده است. این معامله چند ساعت پیش انجام شد و در آن ۹۴۵۰۵.۸ BTC از ۹۲ ورودی از ۱۵ آدرس به یک آدرس منتقل شد. حدود ۵۶٪ این BTC های ارسال شده از یک آدرس بود.

حدود ۱۲۴۱۷۸ بیت کوین کش (BCH) به ارزش ۳۶.۷ میلیون دلار و ۱۲۴۱۷۸ BSV به ارزش ۱۶.۳ میلیون دلار نیز به این آدرس منتقل شد. هزینه تمام این تراکنش ها حدود ۷۰۰ دلار بود یعنی ۰.۰۰۰۰۷٪ از کل مبلغ.

در حال حاضر، آدرس دریافت کننده پنجمین کیف پول بزرگ BTC است و بزرگ ترین کیف پولیست که با صرافی های رمز ارز در ارتباط نیست. از آنجا که Bakkt از امروز شروع به سپرده پذیری کرد، احتمال می‌رود این آدرس متعلق به Bakkt باشد.

کاهش سلطه بیت‌کوین، آیا آلت‌کوین‌ها بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوند؟

امروز برای رمز ارزها روز مهمی بوده است. برای اولین بار در ماه گذشته آلت‌کوین‌ها صعودی‌تر از بیت‌کوین بوده‌اند. اگرچه بیت‌کوین نیز تقریبا ۲ درصد رشد قیمت داشته است. آیا این می‌تواند نشانه‌ای برای شروع فصل آلت‌کوین‌ها باشد؟

آیا سلطه بیت‌کوین بر آلت‌کوین‌ها پایان می‌یابد؟

رئیس آنالیزورهای دپارتمان Bravado معتقد است فروش رمز ارزها در قیمت کنونی منطقی نیست. او معتقد است که سلطه بیت‌کوین که اکنون در بیشترین مقدار دو سال اخیر است، باید تا چیزی در حدود ۶۰ درصد کاهش یابد. بررسی چارت‌ها به ما نشان می‌دهد که افزایش قیمت سایر رمز ارزها در مقایسه با بیت‌کوین بسیار محتمل است.

البته کماکان بعضی از کارشناسان معتقدند این بازیابی قیمت سایر رمز ارزها تأثیری بر روند طولانی‌مدت افزایش سلطه بیت‌کوین نخواهد گذاشت و موقتی است. آنتونی پامپلیانو تحلیل‌گر مشهور Morgan Creek Digital معتقد است که سلطه بیت‌کوین به‌زودی به رقم باورنکردنی ۹۵ درصد خواهد رسید.

به نظر می‌رسد تنها زمان می‌تواند پاسخگوی این پرسش باشد. آیا پاییزِ رنگارنگ، فصل مورد علاقه آلت‌کوین‌ها خواهد بود؟

تنها چند رقم تا ۱۰۰ quintillion شدن نرخ هش بیت کوین فاصله داریم

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا رکورد نرخ هش خود را به ۱۰۰ quintillion بر ثانیه افزایش دهد. لازم به ذکر است که هر چه نرخ هش شبکه‌ای بالاتر باشد، شبکه امن تر است.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر بیش از ۱۰۲۰۰ دلار است که نسبت به روز گذشته ۲.۷٪ کاهش یافته است.

هر وقت بیت کوین بخرید حتما حداکثر ۱۳۳۵ روز بعد سود خواهید کرد

تحقیقات جدید BitcoinEconomics.io نشان می‌دهند دارندگان بیت کوین (BTC) پس از ۱۳۳۵ روز یا ۳ سال و هشت ماه به سود می‌رسند. این داده ها تقریبا با دوره های ۴ ساله هالوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) همبسته هستند.

این داده ها نشان می دهدنگه داشتن بیت کوین به مدت ۳۱۷ روز با احتمال ۷۵٪ برای شما سود به ارمغان می‌آورد. نگهداری ۳۵ روزه احتمال سودآوری را به ۶۰٪ و احتمال سودآوری تنها در یک روز تقریبا ۵۰٪ است. این درحالیست که یک سرمایه گذار S&P500 باید ۲۳ موقعیت معاملاتی خود را حفظ کند تا به سود برسد.

توجه داشته باشید که در این تحلیل تنها شانس سودآوری بررسی شده و مقدار سود ملاک نیست.

انشعاب سخت استانبول اتریوم به اوایل اکتبر موکول شد؛ چرا؟

تاریخ اجرای انشعاب سخت استانبول اتریوم که پیشتر تا ۶ سپتامبر (دیروز) به تعویق افتاده بود، بار دیگر به اوایل ماه اکتبر (سه هفته دیگر) موکول شد. Wei Tang، یکی از توسعه دهندگان اصلی Parity علت تعویق مجدد را تصویب دیر هنگام EIPs (پروپوزال‌های بهبود اتریوم) و نداشتن فرصت کافی برای ادغام آنها با کد اصلی پیش از ادغام EIP استانبول عنوان کرد.

مساله مقیاس پذیری به یک مشکل بزرگ برای اتریوم تبدیل شده و باعث شده هزینه استفاده سازمان‌ها از بلاک چین اتریوم تا پنج برابر افزایش یابد. چیزی که اتریوم را در آستانه از دست دادن مزیت رقابتی‌اش قرار می‌دهد و سازمان‌ها را از استفاده از اتریوم منصرف می‌کند. توسعه دهندگان اتریوم سعی می‌کنند با انجامبهبود هایی مانند انشعاب سخت استانبول و پیاده سازی اتریوم ۲.۰ مشکل مقیاس پذیری را التیام دهند.

اتریوم با کمک Offchain Labs و سرمایه گذاری Coinbase مقیاس پذیرتر می‌شود

Offchain Labs نسخه آلفای نرم افزار خود را منتشر کرده است. این نرم افزار با اپلیکیشن‌های اتریوم سازگار است و به هر قرارداد هوشمند اجازه می‌دهد بیش از ۵۰۰ تراکنش در ثانیه پردازش کند.

آنها کد منبع باز نسخه آلفای Arbitrum که به کسب و کارها امکان می‌دهد ضمن حفظ سرعت معامله و حفظ حریم خصوصی، اپلیکیشن‌های بلاک چینی ایجاد کنند را نیز منتشر کرده اند. این کار از طریق توسعه قرارداد هوشمند خارج از شبکه EthBridge انجام می‌شود و ارتباط میان شرکت‌هایی که از سیستم Arbitrum استفاده می‌کنند و شبکه اتریوم را تسهیل می‌کند. این نرم افزار از AnyTrust Guarantee بجای زنجیره جانبی یا زنجیره‌های خصوصی استفاده می‌کند تا تضمین کند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) با وجود حداقل یک اعتباردهنده آنلاین و صادق، صحیح عمل می‌کند.

این آزمایشگاه آوریل سال جاری ۳.۷ میلیون دلار از بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر Coinbase سرمایه جذب کرده بود. Offchain Labs توسط معاون فناوری سابق کاخ سفید در دوران اوباما، Ed Felten، هدایت می‌شود. وی همچنین استاد علوم کامپیوتر و روابط عمومی دانشگاه پرینستون است.

اتریوم قدرتمندتر از همیشه یا ۳ دلیل برای اثبات برتری اتریوم بر سایر رمزارزها

این روزها نقدهای بسیاری به دومین رمز ارز بزرگ دوران وارد می‌شود. اتریوم تقریبا پر شده است. این مَطلع تمامی نقدهای اخیر است. انتقادهایی که به نظر می‌رسد ناجوانمردانه و بعضا غیر کارشناسانه است. درست است که این رمز ارز این روزها بیشتر از همیشه دست‌به‌گریبان تراکم بلاک‌چین خود است.  و همچنین توسعه برنامه‌ها بر این پلت فرم هزینه‌بر شده است. وب‌سایت Ccn.com اما برای اثبات اینکه این تورم نشان‌دهنده قدرت اتریوم است نه ضعف آن، سه دلیل برشمرده است.

پیشی گرفتن اتریوم بر همه رمز ارزها ازنظر تعداد توسعه‌دهنده‌ها

وقتی بحث بر سر توسعه‌دهنده‌هاست، اتر پادشاه پادشاهان است. مطابق با نتایج گزارش منتشر شده توسط Electric Capital به طور متوسط ماهیانه ۱۱۵۶توسعه دهنده در این شبکه فعالیت می کنند. این چهار برابر بیشتر از اکوسیستم بزرگ بعدی یعنی بیت‌کوین است.

کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر اتریوم بیش از همه رمز ارزهاست

بنیاد اتریوم در حال رفع مشکل تراکم است. به نظر می‌رسد کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز اهمیتی به این مشکل موقتی نمی‌دهند.

معرفی راه‌حل دائمی برای مشکل تراکم و مقیاس‌پذیری

مطابق با اعلام رسمی بنیاد اتریوم تقسیم‌بندی بلاک‌چین این رمز ارز به بخش‌های کوچک‌تر در اوایل سال ۲۰۲۰ به‌عنوان راه‌حل دائمی مشکل تراکم ارائه خواهد شد. این توسعه می تواند سرعت تراکنش‌ها را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد. هرچند قرار است انشعاب استانبول به‌طور موقت این مشکل را برطرف نماید.

خب با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد افت قیمت این رمز ارز موقتی باشد. نظر شما چیست. آیا هنوز به فرزند نابغه ویتالیک ایمان نیاورده‌اید؟

بیت کوین کش برای کسب مقاوم دومین رمز ارز بازار دورخیز کرده است

Bitcoin.com، شرکتی که توسط راجر ور پشتیبانی می‌شود، در حال آماده سازی قرارداد آتی برای بیت کوین کش (BCH) است. David Shin، رئیس Bitcoin.com، که اخیرا یک صرافی راه اندازی کرده به بلومبرگ گفته است که در حال انجام مذاکرات اولیه برای لیست کردن اوراق مشتقه BCH در یکی از صرافی های دارای مجوز کمیسیون معاملات اوراق آتی کالایی (CFTC) است.

شین هدف انجام این کار را تبدیل کردن BCH به دومین یا سومین رمز ارز بازار طی یک سال آتی اعلام کرده است. بیت کوین کش در حال حاضر رتبه ۴ام بازار را در اختیار دارد.

اکسپلورر شبکه آزمایشی ارز گرام شروع به کار کرد

تلگرام از نظر حقوقی حداکثر تا ۹ آبان ۹۸ فرصت دارد تا شبکه بلاک چین TON را راه اندازی و ارز گرام را رونمایی کند. در غیر اینصورت تلگرام باید ۱.۷ میلیارد دلار را به همراه جریمه، به سرمایه‌گذارانش بازگرداند.

پیش از این در خبرها آمده بود که شبکه TON و ارز گرام به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و توسط برخی در حال تست است. امروز هم شاهد راه‌اندازی blockchain explorer مربوط به ارز گرام هستیم که نشان‌دهنده نزدیک‌تر شدن زمان عرضه‌ی آن است.

با توکن قانونی PAXG طلای خود را بصورت فیزیکی در اختیار بگیرید

مالک رمز ارز پایدار PAX رمز ارز پایداری دیگری با پشتیبانی طلا روی شبکه اتریوم به نام PAX Gold ایجاد کرده است. به گفته دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) این محصول اولین رمز ارز با پشتوانه طلا و دارای قالیت بازخرید طلای فیزیکی در این ایالت است. هر توکن PAXG معادل یک اونس از طلای London Good Delivery است.

Charles Cascarilla مدیرعامل Paxos درمورد مزایای این توکن جدید اظهار داشت: «در سیستم مالی و دیجیتال جهانی، مالکیت طلای فیزیکی یک روش قدیمی سرمایه گذاری است که معامله، تقسیم، انتقال یا اهرم قرار دادن آن در برابر دیگر سرمایه گذاری ها کار آسانی نیست. همچنین، معامله مشتقات طلا همچون صندوق های قابل معامله در بورس، اوراق آتیآسان است اما شما مالک قانونی طلای فیزیکی نیستید. از طرف دیگر طلای خریداری شده از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی قیمت بالاتر و کیفیت پایینتری دارند.»

کاربران می‌تواند در وبسایت این شرکت توکن‌های خود را با ارزهای فیات یا طلای مبادله کنند و شماره سریال، کد برند، وزن ناخالص، ظرافت و دیگر جزئیات طلایشان را در اختیار داشته باشند.

نئو به پر استفاده ترین پلتفرم بلاک چینی برای توسعه دهندگان تبدیل می‌شود؟

پلتفرم بلاک چینی نئو (NEO) قصد دارد گوی سبقتِ مطلوب ترین شبکه برای توسعه دهندگان از اتریوم برباید. John deVadoss، یکی از مدیران توسعه نئو، اشکال کار اتریوم را توسعه زبان سلیدیتی می‌داند و بر این باور است که استفاده از زبان های آشنا مانند پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و گو به جامعه ۱۵۰ هزار نفری توسعه دهندگان آنها فرصت پیشی گرفتن از رقیب دیرینه را می‌دهد.

همچنین، در حالیکه اتریوم برای سال جاری مبلغ ۳۰ میلیون دلار را برای تامین بودجه پروژه های نرم افزاری بلاک چین‌اش در نظر گرفته است، نئو قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار برای این هدف اختصاص دهد. نئو قصد دارد با اندیشیدن تدابیر جدید و درس گرفتن از آنچه اشتباهات شبکه اتریوم می‌خواند، تا سال ۲۰۲۰ در صدر جدول پراستفاده ترین بلاک چین برای توسعه دهندگان بنشیند.

خبرها و آپدیت های پرشمار کادانو برای علاقه مندانش در ماه جاری

تیم کاردانو (Cardano) برای اجرای فاز سوم تست شبکه اثبات سهام Shelley  تحت عنوان «شبکه تستی انگیزه بخش» در اواسط سپتامبر آماده می‌شوند. Shelley  تست مرحله دوم را زودتر از موعد و پس از رفع هزاران باگ با موفقیت پایان یافته است.

پیشرفت نهایی پروتکل Ouroboros یعنی Hydra نیز در ماه سپتامبر به اتمام می‌رسد. این پروتکل بهبودیافته موجب شاردینگ و بهبود مقیاس پذیری می‌شود و راه حلی برای حل مساله اثبات سهام نیز هست.

همچنین کاردانو قصد دارد در تاریخ ۲۰ سپتامبر در هکتون دانشگاه Wyoming از آپدیت Plutus  رونمایی کند. این هکتون با حضور ۵۰۰ توسعه دهنده برگزار می‌شود. این توسعه دهندگان اولین گروهی هستند که درمورد ساخت اپلیکیشن و قرارداهای هوشمند روی شبکه کاردانو آموزش می‌بینند.

نتیجه یک تحقیق : دستکاری در قیمت توکن Link بسیار محتمل است!

محققان در بررسی‌های خود به شواهدی دست‌یافته‌اند که بر اساس آن قیمت توکن Link که توکن اختصاصی پلت فرم پیام‌رسان ژاپنی Line است، دستکاری‌شده است.

در پست اینترنتی که در تاریخ ۱۱ سپتامبر در وب‌سایت AnChain.Ai منتشرشده آمده است که تیم کارشناسی، تراکنش‌های مشکوکی برای Link بین آوریل ۲۰۱۹ و جولای ۲۰۱۹ ردیابی کرده است که نشان می‌دهد ممکن است برای دست‌کاری قیمت این توکن بوده باشد.

افزایش خرید  یک توکن باعث افزایش تقاضا برای آن می‌شود که با توجه به عرضه کنترل‌شده رمز ارزها، باعث افزایش قیمت آن‌ها خواهد شد. این افزایش تقاضا با همراهی فضای رسانه‌ای مناسب می‌تواند باعث صعود دوچندان قیمت یک رمز ارز شود. نقدهای مثبتی که رسانه‌های تأثیرگذار می‌توانند با نوشتن آن‌ها به این افزایش تصنعی قیمت کمک کنند.

صعود و نزول قیمتی تصنعی برای Link

با افزایش قیمت، دارندگان شروع به واگذاری توکن ها به مشتریان ساده‌لوح می‌کنند و وقتی‌که سهام به‌تمامی در اختیار آن‌ها قرار گرفت، شروع به ریزش قیمتی می‌کند. در تاریخ ذکرشده برای توکن Link شاهد یک صعود قیمتی از ۱.۱۹ دلار تا ۴.۴۵ دلار هستیم و پس‌ازآن افت قیمت تا ۳.۷ دلار. با دریابی تراکنش‌ها توسط تیم تحقیقاتی به نظر می‌رسد عده خاصی در این بازه زمانی بازی صعود و نزول شرح داده‌شده در بالا را به‌تمامی برای Link پیاده کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند حجم کم بازار بسیاری از رمز ارزها می‌تواند فضای مناسبی برای کسانی که قصد دست‌کاری در بازار را دارند، فراهم نماید.

لیبرا درخواست مجوز سیستم پرداخت به FINMA می‌دهد

به گزارش رویترز، پروژه لیبرا، رمز ارز پایدار فیسبوک، به دنبال دریافت مجوز سیستم پرداخت از سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) است. FINMA پیشتر اعلام کرده که قانون گذاری شبیه بانک باید برای لیبرا اعمال شود.

اگرچه FINMA ممکن است تسهیلاتی برای فعالیت لیبرا در برخی حوزه های قضایی ایجاد کند اما گروه G7 پیشتر هشدار داده که اگر فیسبوک مسائل نظارتی را انجام ندهد اجازه گسترش پروژه را نخواهد داشت.

رمز ارز بانک مرکزی چین مشابه لیبراست

طبق جزئیاتی که یک مقام ارشد بانک مرکزی چین ارائه کرده است، رمز ارز این کشور شبیه به طرح پیشنهادی فیسبوک (لیبرا) است. Mu Changchun، معاون بخش پرداخت بانک مرکزی چین (PBoC) افزود که این رمز ارز می‌تواند روی سیستم عامل های عمده پرداخت مانند WeChat و Alipay به کار گرفته شود.

به گفته Mu، چین برای حفاظت از «وضعیت پولی و قانونی ارز محلی» این رمز ارز را تولید کرده است. به گفته این مقام مسئول مشکل رمز ارزهای شرکت‌های WeChat و Alipay این است که به لحاظ تئوری امکان ورشکستگی آنها وجود دارد که این می‌تواند ضرر کاربران را به همراه داشته باشد.

۱۴ کمک هزینه جدید بنیاد تزوس

بنیاد تزوس (Tezos) ۱۴ کمک هزینه جدید برای پروژه هایی با هدف پیشرفت پروژه تزوس اختصاص می‌دهد. پروژه هایی که اپلیکیشن برای قرارداد هوشمند تزوس، اکسپلورر بلاک تزوس، ابزارهایی برای توسعه قرارداد هوشمند، منابع آموزشی متمرکز بر تزوس و ابتکارهای بازاریابی که آگاهی نسبت به این اکوسیستم را افزایش دهند، در اولویت استفاده از این کمک هزینه هستند.

یکی از پروژه‌هایی که این بنیاد بر آن متمرکز است ایجاد یک بات تلگرام برای نظارت بر اتفاقات مختلف روی بلاک چین تزوس شامل تراکنش ها، missing block endorsements و double-baking ‌می‌باشد.

دیگر پروژه ها مربوط به ابزارهای یادگیری همچون مستندسازی پلتفرم برای کاربران، بهبود مستندات TezBridge و توسعه وبسایت Tezos.help به عنوان کتابخانه، می‌شوند.

این کمک هزینه ها پس از تایید بنیاد تزون اختصاص داده خواهند شد. جزئیات مالی این کمک هزینه ها هنوز فاش نشده است.

صرافی ها و کیف پول ها

بال بشر دوستانه صرافی بایننس به کمک بازماندگان طوفان دوریان می‌رود

بخش خیریه صرافی بایننس، بال بشردوستانه بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز دنیا، یک کمپین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌منظور حمایت از قربانیان طوفان دوریان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، از تاریخ ۵ سپتامبر صرافی بایننس شروع به پذیرش کمک‌های بشردوستانه در قالب رمز ارز برای تهیه غذا و کمک‌های اولیه قربانیان طوفان سهمگین دوریان کرده است.

در وب‌سایت این کمپین، بایننس متذکر شده است که کمک‌ها را در قالب بیت‌کوین، بایننس‌کوین و xrp خواهد پذیرفت. در زمان نگارش خبر تاکنون چهارده تراکنش به ارزش تقریبی ۵۰۰۰ دلار به این کمپین واریزشده است. تمامی کمک‌ها با بیت‌کوین بوده و هنوز در مناطق آسیب‌دیده توزیع نشده است.

صرافی بایننس به‌منظور شفافیت بیشتر تراکنش‌ها و نحوه توزیع آن‌ها، بلاک‌چین را راهگشا دانسته است. در کنار درخواست از جامعه رمز ارزها به‌منظور انجام کمک‌های مالی، بایننس از آن‌ها برای ازائه پیشنهاد شیوه مؤثر توزیع این کمک‌ها نیز دعوت به عمل آورده است.

گفتنی است که طبق اعلام مقامات رسمی، در اثر این طوفان مهیب تاکنون ۴۰ نفر در باهاما کشته‌شده‌اند و ۴۰۰ هزار نفر نیز نیازمند کمک‌های غذایی و بهداشتی مستقیم هستند.

لجر از توکن ERC-20 در اپلیکیشن Ledger Live پشتیبانی می‌کند

لجر، ارائه دهنده ی خدمات حفاظت از رمز ارز، پشتیبانی از توکن ERC-20 را به اپلیکیشن Ledger Live خود اضافه می کند. پیش از این، کاربران در کیف پول‌های سخت افزاری Ledger و Ledger Live فقط می‌توانستند توکن های ERC-20 را ذخیره کنند اما قادر به ارسال و دریافت آنها نبودند. کاربران لجر برای تعامل با توکن هایشان مجبور بودند کیف پولهای خود را به اپلیکیشن های ثالث مانند MyEtherWallet یا MetaMask متصل کنند.

Benjamin Arama، مدیر محصولات Ledger Live گفت: «با بروزرسانی جدید نرم افزار، Ledger Live از ۱۲۵۰ توکن ERC-20 و کوین پایدار به طور مستقیم پشتیبانی می‌کند. لجر همچنین در فکر پشتیبانی از DeFi و وام دادن روی پلتفرم Compound از طریق پلت فرم خود است.»

به زودی صرافی Blackmoo توکن گرام را لیست خواهد کرد

Blackmoo، صرافی دارای مجوز ایسلندی Blackmoon قصد دارد با همکاری Gram Vault توکن اپلیکیشن پیام رسان رمزنگاری شده تلگرام، گرام، را در صرافی خود لیست کند. Gram Vault ادعا می‌کند یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در عرضه اولیه (ICO) ۱.۷ میلیارد دلاری تلگرام بوده است. این همکاری تلاشی در راستای ایجاد بازاری با نقدینگی و عمق بالا برای رمز ارز گرام است.

پیشتر صرافی ژاپنی Liquid  ادعا کرده بود که نماینده فروش رمز ارزهای گرام شرکت Gram Asia است. این ادعا بعدا توسط منابع نزدیک به تلگرام انکار شد.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که تلگرام در حال آزمایش عرضه رمز ارز گرام در ماه اکتبر است.

کیف پول سخت افزاری Ballet برای تسهیل استفاده عموم پا به میدان گذاشته است

Bobby Lee، همبنیانگذار سابق صرافی چینی BTCC پس از یکسال با معرفی یک کیف پول سخت افزاری ۲۹ دلاری به نام Ballet بازگشته است. Ballet برای تسهیل استفاده عمومی آدرس های عمومی و خصوصی را قبل‌تر ایجاد می‌کند. کیف پول Ballet یک قطعه فلزی به اندازه کارت اعتباریست که QR کد آدرس ولت که در شرکت بابی لی ایجاد شده است را چاپ می کند.

در هر کیف پول زیر QR کد یک رشته وجود دارد که نشان دهنده آدرس عمومیست و زیر آن یک رشته پوشیده شده دیگر وجود دارد که با خراشیده شدن نمایان می‌شود. ترکیب استفاده از اپلیکیشن iOS یا اندروید و کیف پول Ballet به کاربران اجازه می‌دهد کلید خصوصی را ببینند.

این کیف پول در حال حاضر رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، XRP و توکن های ERC-20 را پشتیبانی می‌کند و در ماه اکتبر بصورت عمومی عرضه می‌شود.

استخراج

ماینر S17 کمپانی Bitmain به بازار آمد!

Bitmain، پیشروترین کمپانی ساخت دستگاه‌های استخراج رمز ارز ASIC، از ماینرهای S17e و T17e خود رونمایی کرد. به گفته Bitmain مدل های جدید راندمان بالاتر، کارایی پایدارتر و عمر بیشتری دارند. S17e دارای سرعت ۶۴ تراهش بر ثانیه و بهره وری ۴۵ تراهش بر ژول است، درحالیکه T17e دارای نرخ هش ۵۳ تراهش بر ثانیه و راندمان ۵۵ تراهش بر ژول است.

هر دو دستگاه دارای سیستم خنک کننده هستند که باعث افزایش طول عمر و پایداری بیشتر دستگاه می‌شود. همچنین، Bitmain ادعا می‌کند ASIC های جدید استانداردهای امنیت سایبری بلاتری نیز برای جلوگیری از حملات مخرب دارند.

عرضه این دستگاه ها در سه مرحله اناجم می‌شود که مرحله نخست از امروز شروع می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه ها تا ۱۰ نوامبر تحویل داده شوند. مرحله دوم از ۱۱ نوامبر آغاز و در ۲۰ نوامبر پایان می‌یابد و مرحله سوم نیز از ۲۱ نوامبر آغاز و در ۳۰ نوامبر خاتمه پیدا می‌کند.

دستگاه استخراج قدرتمند اتریوم شرکت Linzhi به تولید انبوه می‌رسد

بعد از ۹ ماه تأخیر و ۳.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، یک شرکت تازه تأسیس توانسته است دستگاه استخراج جدید خود را برای ماین اتریوم و اتریوم کلاسیک به بازار عرضه کند.

شرکت Linzhi که مقر آن در شهر Shenzen چین قرار دارد، روز چهارشنبه اعلام کرده است که با همکاری یک شرکت صنعتی تولید فلزات نیمه‌هادی در تایوان، ساخت ۲۰۰ دستگاه مخصوص استخراج اتر و اتریوم کلاسیک را آغاز می‌کند.

هرساله بیش از ۵ میلیون اتر استخراج می‌شود که با قیمت فعلی بازاری نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار آمریکا می‌شود. بازار استخراج اتریوم کلاسیک نیز به رقمی نزدیک به ۶۰ میلیون دلار در سال می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کوین دسک این شرکت با تولید این استخراج‌کننده‌ها وارد رقابت با چیپ های پردازشگر NIVIDA و مانیرهای شرکت Bitmain و InnoSilicon می‌شود.

شایان‌ذکر است که Linzhi در فوریه ۲۰۱۸ توسط آقای چن مین مدیر سابق بخش طراحی کمپانی Canaan و با سرمایه اولیه ۴ میلیون دلار پایه‌گذاری شده است.

کسب و کارها

فناوری بلاک چین تا سال ۲۰۲۱ استاندارد سازی می شود

طبق پژوهش شرکت تجاری و خدمات مالی آمریکایی Moody، صنعت بلاک چین احتمالا تا سال ۲۰۲۱ استانداردسازی می‌شود. به گفته‌ی این شرکت استانداردسازی بلاک چین می‌تواند موجب صرفه جویی در وقت و هزینه، کنترل خودکار و دسترسی سریع به داده ها شود. همچنین استانداردهای صنعت می تواند قابلیت همکاری بهتر و سایر بهره وری های موثر را به همراه آورد.

Frank Cerveny، تحلیلگر ارشد Moody خاطر نشان کرد: «استانداردسازی فناوری بلاک چین می تواند قابلیت همکاری بین سیستم ها و مشارکت کنندگان در بازار را بهبود بخشد و نگرانی های متقابل، خطرات عملیاتی و قانونی/ نظارتی را برای معاملاتی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، کاهش می دهد همچنین بیشترین مزیت را برای اوراق بهادار خواهد داشت.»

در این اطلاعیه آمده است ابتکار عمل استانداردسازی صنعت بلاک چین در وهله‌ی اول در دست سازمان بین المللی استاندارد خواهد بود.

غول پیام رسان ژاپنی LINE صرافی رمزارز راه اندازی می‌کند

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA)، مجوزی را به LVC، واحد بلاک چین شرکت LINE، اعطا کرد که به موجب آن شرکت می‌تواند خدمات معاملاتی رمز ارز را به بیش از ۸۰ میلیون کاربر خود ارائه دهد. LINE همچنین در یک قدمی دریافت مجوز برای پلتفرم خود به نام BitMax در ژاپن بعنوان دومین صرافی رمز ارز خود است، در حالی که Bitbox در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور راه اندازی شد.

طبق اعلامیه FSA، پلتفرم BitMax برای معاملات بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP) ارائه می‌شود. بدین ترتیب، واحد بلاک چین LINE به یکی از بیست صرافی مجاز برای تجارت رمز ارز در ژاپن تبدیل می‌شود.

دست و دلبازی ۱۲۰ میلیون دلاری بنیاد استلار برای کاربران Keybase

بنیاد غیرانتفاعی توسعه شبکه منبع باز استلار (Stellar) با همکاری پیام رسان رمزگذاری شده Keybase اقدام به راه اندازی ایردراپ ۱۲۰ میلیون دلاری کرده است. طبق اطلاعیه منتشر شده، Keybase تا ۲۰ ماه آینده هر ماه ۱۰۰ میلیون رمز ارز استلار (XLM) را درمیان بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر خود توزیع می‌کند.

بنیاد استلار اعلام کرده برای مشمول ایردراپ شدن، کاربران باید از قبل عضو Keybase بوده باشند یا حساب کاربری جدید Keybase را به یک حساب قدیمی در گیت هاب یا HackerNews متصل کنند. این طرح طی سه ماه بصورت آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت تشخیص موفق بودن طرح توسط بنیاد استلار ادامه پیدا خواهد کرد.

نه آقای سان! تأثیرگذاری به تعداد فالوورهای بی‌شمار توییتر مرتبط نیست

مالک ترون، جاستین سان احتمالا از خرید فالوورهای توییتر خود منفعت کسب می‌کند. آنالیز حساب توییتر جاستین نشان می‌دهد که احتمالا نیمی از ۱.۷ میلیون فالوور حساب توییتر او می‌تواند فیک باشد.

سلبریتی سازی در دنیای رمز ارزها با جاستین سان

از زمان پیدایش توییتر استفاده از ربات‌ها برای نشان دادن شهرت و مقبولیت بیشتر رایج بوده است. پارامترهایی نظیر تعداد فالوورها، لایک ها، ریتوییت ها و کامنت‌ها برای نشان دادن تأثیرگذاری بیشتر هر حساب کاربری مهم به نظر می‌رسند، حتی اگر تمام آن اعداد مهندسی‌شده باشند.

شواهد حاکی از آن است که جاستین سان مالک پروژه ترون و مدیر اجرایی BitTorrent کاملا از قواعد بازی در توییتر آگاه نیست. جاستین از زمان بازگشایی حساب توییتر خود از اوت ۲۰۱۷ با ۵۲۰۰ توییت، ۱۷۰۰ لایک به دست آورده است. او این تعداد مشارکت را از ۱.۷ میلیون فالوور اسمی حساب خود دریافت کرده است. این در حالی است که ویتالیک باترین مبدع اتریوم از سال ۲۰۱۱ تاکنون با ۱۲ هزار توییت و بیش از ۵۴۰۰ لایک، تنها ۸۸۰ هزار فالور دارد.

اگرچه کارشناسان معتقدند که ویتالیک در بازاریابی خود به‌شدت ضعیف عمل می‌کند، اما شواهد دیگری نشان می‌دهد که جاستین سان با استفاده از ربات‌ها و ایجاد حساب‌های جعلی گوی سبقت را در این شبکه اجتماعی از ویتالیک ربوده است. در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ جاستین یک‌شبه و بدون هیچ دلیل خاصی ۵۷۰۰ فالوور جدید کسب کرده است.

سرعت تراکنش شما بیشتر است یا سرعت اتومبیل شما؟ با بیت‌کوین‌کش خودرو سواری تهیه کنید

چرخیدن در میان تبلیغات اتومبیل‌های جدید می‌تواند هم جذاب و هم ناامیدکننده باشد. پیدا کردن اتومبیلی که هم باب طبع سلیقه شما باشد و هم با موجودی در نظر گرفته شما مناسب باشد کار آسانی نیست.

به گزارش News.bitcoin وب‌سایت Autocoincars.com امکان خرید آخرین‌مدل اتومبیل‌های سواری از مدل‌های کلاسیک تا مدل‌های اسپرت را با رمز ارز بیت‌کوین‌کش فراهم آورده است. این وب‌سایت با همکاری Bitcoin.com امکان بهره‌مندی مشتریان از مزایای پرداخت فردبه‌فرد را مهیا کرده است.

یکی دیگر از همکارهای این وب‌سایت، Redlinespecialistcars.co.uk است که بزرگ‌ترین فروشنده مستقل اتومبیل در بریتانیاست. هدف این همکاری ارتقا جایگاه رمز ارزها در مبادلات تجاری و استفاده از مزایای پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین است.

اتومبیل‌های فراری، لامبورگینی استون مارتین و بسیاری از برنده‌ای معتبر دیگر صنعت خودروسازی اکنون در این وب‌سایت با بیت‌کوین‌کش به فروش می‌رسند. طبق اعلام مسئولین این پلت‌فرم، مشتریان همچنین می‌توانند از توکن اختصاصی خود این پلت‌فرم یعنی autocoin نیز برای خرید خود استفاده نمایند.

نمایندگان SWIFT: رمزارزها شبیه یویو، بی فایده و ناپایدارند

ارائه دهنده شبکه پرداخت های بین بانکی، SWIFT، رمز ارزها را بی فایده و ناپایدار خوانده است. نمایندگان SWIFT در یک جلسه توجیهی در لندن اظهار داشته اند که قیمت رمز ارزها مانند یویو بالا و پایین می‌شوند که موجب بی فایدگی و عدم پایدار آنها می شود. حتی رمز ارز های پایدار نیز چیزی بیشتر از یک سبد از ارزها و دارایی مختلف نیستند.

این نمایندگان پذیرفته اند که شبکه SWIFT که بین ۱۱۰۰۰ بانک و موسسه مالی در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند، هزینه و زمان قابل توجهی برای انجام تراکنش‌ها صرف می‌کند. آنها اعتراف کردند که برای انجام یک تراکنش میان چین و استرالیا، بخاطر تفاوت زمانی این کشورها، حداقل ۱۲ ساعت زمان نیاز است. با این حال آنها همچنان مرز ارزهایی مانند XRP (ریپل) را تهدید بالقوه‌ای برای خود نمی‌دانند.

هرچند، نمایندگان SWIFT معتقدند رمز ارز پایدار فیسبوک (لیبرا) با ۲.۷ میلیون کاربر می‌تواند در کوتاه مدت تاثیرگذار باشد.

فعالیت شرکت‌های رمز ارز محور خارجی در هلند ممنوع می‌شود؟ همه‌چیز در دستان مجلس نمایندگان

شرکت‌های رمز ارز محور خارج از هلند ممکن است با وضع قوانین جدید پیرامون فعالیت‌های مرتبط با رمز ارزها، از خدمات‌دهی در هلند اخراج شوند.

با استناد به گزارش منتشرشده در خبرگزاری Coindesk، بانک مرکزی هلند پیش‌نویس حکمی را آماده کرده است که قرار است برای تصویب به مجلس نمایندگان ارائه شود. به‌موجب این حکم قانونی، شرکت‌هایی که در داخل هلند تأسیس‌شده باشند موظف هستند در این بانک ثبت‌نام کنند. همچنین مطابق با اظهارات سخنگوی بانک مرکزی هلند آقای Tobias Oudejans شرکت‌های خارجی نیز حق ندارند به داخل هلند سرویس دهند. منظور از شرکت‌های خارجی در این پیش‌نویس قانونی تمامی شرکت‌های ثبت‌شده در خارج از ناحیه اقتصادی یورو است.

آقای Oudejans نگرانی این نهاد مالی از زیر پا گذاشته شدن قوانین ضد پول شویی اتحادیه اروپا را انگیزه اصلی وضع قوانین جدید عنوان کرده است. بعضی از فعالین این صنعت در هلند معتقدند وضع قانون جدید یعنی به رسمیت شناختن رمز ارزها و این می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این صنعت در هلند باشد.

کنسرسیومی متشکل از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی اروپایی به دنبال استفاده از بلاک‌چین

کنسرسیومی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی اروپایی متشکل از Exxon Mobil، Chevron و شرکت سلطنتی Shell به دنبال استفاده از بلاک‌چین برای مدیریت آب در فرآِیند استخراج نفت از داکوتای شمالی است.

به گزارش رویترز استارتاپ بلاک‌چینی Data Gumbo قرار است با استفاده از کمک‌های نقدی این کنسرسیوم در داکوتای شمالی فعالیت کند. بنابراین گزارش این شرکت قرار است با استفاده از GumboNet مدیریت منابع آب هدررفته را برای استفاده در فرآیند استخراج نفت بهینه کند. پیش‌بینی می‌شود با استفاده از بلاک‌چین ۲۵ درصد هزینه تزریق آب به چاه‌های نفتی کاهش پیدا کند.

در ماه جولای Andrew Bruce مدیر اجرایی این استارتاپ به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود که استفاده از این تکنولوژی می‌تواند سالانه ۳.۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای صنایع نفت و گاز به ارمغان بیاورد. استارتاپ Data Gumbo تمرکز فعالیتش بر صنایع نفتی و گازی است و بر جریان پرداخت هزینه‌ها و زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک‌چین تأکید ویژه‌ای دارد.

ایکان خواننده معروف آمریکایی : پشتوانه دلار آمریکا ارتش و اسلحه است و پشتوانه رمز ارزها مردم!

ایکان خواننده معروف سبک هیپ هاپ آمریکایی یکی از باورهای غلط در مورد رمز ارزها را پرنوسان دانستن آنها خوانده و افزوده است که به نظر او رمز ارزها از پول های فیات رایج پایدارتر هستند.

او که در برنامه صبحگاهی Breakfast Club podcast صحبت می کرد، با تاکید پر نوسان بودن بیت کوین وسایر رمز ارزها افزوده که رمز ارزها مال مردم هستند و این مردم هستند که قیمت آن را کنترل می کنند. با توجه به خاصیت غیر متمرکز بودن آنها نوسان قیمت نشان دهنده خوشبینی یا بدبینی مردم نسبت به آینده رمز ارزهاست.

به گزارش خبرگزاری کریپتو دیلی، ایکان با تاکید بر اینکه پشتوانه دلار ارتش آمریکا و اسلحه است، به انتقاد از هژمونی ارزهای فیات پرداخته و ابراز امیدواری کرده است که به زودی رمز ارزها کاربرد بیشتری پیدا کنند.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود در رابطه با رمز ارز آفریقایی خود به نام AKoin نیز صحبت کرده است. او هدف نهایی این رمز ارز را بازگشایی از پتانسیل های بزرگ ترین اقتصاد نوظهور دنیا یعنی قاره سیاه دانسته است.

قانون گذاری

ETF های بیت کوین بلاخره کِی مجوز می‌گیرند؟

Jay Clayto، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، درمورد صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین (BTC) گفت، اقدامات مهمی جهت رفع نگرانی قانون گذاران انجام شده است ولی هنوز یک چیز باقی مانده است. وی افزود، با توجه به اینکه بیت کوین در صرافی های قانون گذاری نشده مبادله می‌شود، چطور می‌توان از دستکاری نشدن قیمت اطمینان یافت؟

او بر لزوم وجود امنیت در قانون گذاری بازارها تاکید کرد و گفت باید ساز و کاری وجود داشته باشد که بتوان از در اختیار داشتن دارایی طرفین معامله اطمینان حاصل کرد.

گزارش‌های تحلیلی بلاک چین برای آژانس‌های دولتی آمریکا ۱۰ میلیون دلار آب خورده است

تجزیه و تحلیل بلاک چین های مختلف توسط آژانس های دولتی و کلیه مشاغلی که با رمز ارزها سروکار دارند، برای تطابق با تعهدات سختگیرانه AML و KYC، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا کنون، شرکت های مرتبط با تحلیل بلاک چین ۱۰۷میلیون دلار جذب سرمایه داشته اند که در این میان سهم آژانس های دولتی ایالات متحده برای قرارداد ها و سفارشات خرید نزدیک به ۱۰ میلیون دلار بوده است. IRS ، ICE و FBI با پرداخت تقریبا ۸۵٪ از این ۱۰ میلیون دلار سردمدار این حرکت بوده اند.

رئیس بانک مرکزی سوئیس: رمز ارزهای پایدار می‌توانند مانعی برای اجرای سیاست‌های پولی باشند

رئیس بانک مرکزی سوئیس، توماس جردن اعلام کرده است که رمز ارزهای پایدار که با ارزهای خارجی ارتباط دارند، می‌توانند مانع اجرای سیاست‌های پولی این کشور در مواقع خاص و بحرانی شوند.

آقای جردن که در تاریخ ۵ سپتامبر در دانشگاه بازل پیرامون رمز ارزهای پایدار سخن می‌گفت، با تأکید بر نوسان بالای قیمت رمز ارزها اعلام کرده که تقریبا از اینکه رمز ارزها کارکرد موردادعای خود نظیر ذخیره ارزش و یا ابزار پرداخت بودن را داشته باشند، ناامید شده است. وی همچنین اعلام کرده است که توکن ها نیز ازنظر او بیشتر کارکردی مشابه کالاهای سوداگرانه دارند و او با ادعای سازندگان آن‌ها موافق نیست.

به گزارش خبرگزاری Cryptonewmedia رئیس بانک مرکزی سوئیس همچنین با اشاره به رمز ارز پایدار فرانک دیجیتال، تأثیر عمیق ایجاد این رمز ارز بر سیاست‌های پولی کشورش را بعید دانسته است.

گفتنی است که مقامات پولی در کشور سوئیس به‌شدت لیبرا رمز ارز فیس‌بوک را زیر نظر دارند و نگرانی‌ آن‌ها در رابطه با رمز ارزهای پایدار بیشتر بابت ایجاد رمز ارز جدید فیس‌بوک بوده که مارک زاکربرگ محل تولد آن را ژنو اعلام کرده است.

نتیجه یک تحقیق توسط Gate Trade : ایرانیان با آغوش باز به استقبال بیت‌کوین رفته اند

در یک مصاحبه اینترنتی که در یکی از گروه‌های تلگرامی فارسی توسط موسسه تحلیلی Gate Trade انجام‌گرفته ۱۶۵۰ نفر از جامعه علاقه‌مندان به بیت‌کوین در ایران موردمطالعه قرارگرفته‌اند.

به گزارش کوین دسک این نتیجه این تحقیق نشان‌دهنده تکامل روزافزون جامعه علاقه‌مند به بیت‌کوین در ایران است. به نظر می‌رسد ایرانیان بیت‌کوین را به‌عنوان ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه خود پذیرفته‌اند.

یک‌چهارم مصاحبه‌شوندگان در این گروه تلگرامی درآمد خود را از رمز ارزها چیزی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار آمریکا عنوان کرده‌اند. ۳۵ درصد آن‌ها این درآمد را از طریق استخراج خانگی و ۵۸ درصد نیز از طریق تجارت رمز ارزها به دست می‌آورند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که علاقه ایرانیان به استخراج رمز ارزها رو به افزایش است به‌طوری‌که ۷۰ درصد مصاحبه‌شوندگان ابراز علاقه به استخراج کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کاربران ایرانی صرافی‌های داخلی رونق بیشتری پیداکرده‌اند. اگرچه کماکان بخشی از جامعه رمز ارزها در ایران با خرید اکانت های صرافی‌های خارجی و یا استفاده از فیلترشکن‌ها به تجارت رمز ارزها در صرافی‌های بین‌المللی مشغول‌اند.

هک و سرقت

سرنوشت دردناک رهبر باند سرقت رمز ارز که به ۶۳ میلیون دلار قناعت نکرد

طبق گزارش روزنامه تایمز هند، پلیس این کشور ۴.۵  میلیارد روپیه (معادل ۶۲.۷ میلیون دلار) مربوط به یک عملیات کلاهبرداری بیت کوینی را بعد از یافتن جسد رهبر باند کشف کرد.

طبق گزارش پلیس، رهبر این باند، Abdul Shakoor، از بسیاری از افراد در Manjeri، Pandikkad و شهر Malappuram در Kerala کلاهبرداری کرده است. همچنین، وی با گفتن این که کیف پول بیت کوینش هک شده و برای بازگرداندن پول سرمایه گذاران قصد دارد رمز ارز خود را راه ‌اندازی کند، سعی کرده از همدستان خود نیز کلاهبرداری کند.

با این حال، این نقشه شکست خورده و وی توسط همکارانش مورد شکنجه قرر گرفته که منجر به بیهوشی و مرگ او در بیمارستان شده است. قاتلان پس از اطمینان از مرگ وی، جسد را در بیمارستان رها کرده و متواری شدند.

https://coiniran.com/?p=32141
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x