ایستگاه خبر

اختصاص ۱۳۹ میلیون دلار از سوی Terra به پروژه‌های دیفای برای گسترش کاربرد UST

بلاک‌چین چندگانه‌ی Terra قصد سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون دلاری در پنج پروتکل دیفای دارد، این طرح برای توسعه‌ی کاربرد توکن بومی UST پیشنهاد شده است. در برنامه‌ی پیشبردی Terra پروژه‌های امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) موجود در اتریوم، سولانا و پالیگان هدف قرار گرفته‌اند.

با این‌وجود این پیشنهاد برای اجرا شدن نیازمند اخذ تاییدیه‌های لازم ازسوی جامعه‌ی کاربری Terra و دریافت رای شرکت‌کنندگان است.

Terra از حاضرین مهم فضای رمزنگاری است

Terra جزئیات لازم برای استفاده از ۱۳۹ میلیون دلار بودجه‌ی پیشبردی خود برای UST را در سندی به‌نام «UST Goes Interchain: Degen Strats Part Three» منتشرساخته است.

براساس این سند، Terra قصد دارد تا ۵۰ میلیون دلار برای افزایش پایداری چندین پروژه و پروتکل‌های وابسته به‌آنها اختصاص دهد. هدف ترا از چنین اقدامی توسعه‌ی کاربرد UST در پلتفرم‌های دیفای اتریوم ذکر شده است.

شاید تصمیمات فعلی Terra را با بتوان با اهداف بنیان‌گذار آن برای تثبیت جایگاه UST به‌عنوان یک استیبل‌کوین مهم در بازار کریپتو هم‌راستا دانست. در ادامه به‌اختصار طرح ترا را برای سرمایه‌گذاری ۱۳۹ میلیون دلاری‌اش مرور می‌کنیم.

پروژه‌ی Tokemak (مبتنی بر اتریوم)

Tokemak یک ارائه‌دهنده‌ی نقدینگی و بازارساز در فضای دیفای محسوب می‌شود. Tokemak می‌خواهد تا به‌کمک این ۵۰ میلیون دلار به‌مدت شش ماه مشغول توسعه‌ی جفت معاملاتی UST شود. Tokemak نه‌تنها به دارندگان توکن TOKE پاداش‌هایی اختصاص می‌دهد، بلکه این افراد اجازه‌ی مشارکت در رای‌گیری‌های جامعه‌ی کاربری Terra را نیز خواهند داشت.

پروژه‌ی Rari Fuse (مبتنی بر اتریوم)

Rari Fuse نوعی پلتفرم وام‌دهی فاقد مجوز است که از سرمایه‌ی ۲۰ میلیون دلاری UST برای مدت شش ماه بهره می‌برد. گفته‌ می‌شود که UST ارزان‌ترین دارایی پایدار قابل استفاده‌ی Rari Fuse برای اخذ وام است.

پروژه‌ی OlympusDAO (مبتنی بر اتریوم، سولانا و پالیگان)

OlympusDAO نوعی ذخیره‌ی ارز غیرمتمرکز برپایه‌ی توکن بومی خود یعنی OHM است، حجم کل سرمایه‌ی پیشنهادی ترا به این پروژه ۱.۴۲۵ میلیون دلار به‌صورت UST است. این پلتفرم دیفای سعی دارد تا از راه این مشارکت خدمات OlympusPro خود را در پروتکل‌های Terra ادغام کند.

پروژه‌ی InvictusDAO (مبتنی بر سولانا)

InvictusDAO ذخیره رمز ارز غیرمتمرکزی است که بر بستر سولانا توسعه یافته است. این پروژه یکی از فورک‌ها یا انشعابات Olympus محسوب شده و موفق شده است تا صلاحیت خود را در بین همتایانش به‌خوبی اثبات کند. هدف ترا با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری خود در InvictusDAO گسترش کاربرد جفت‌های معاماتی IN/UST است.

پیشنهاد مطالعه: سازمان خودمختار غیرمتمرکز یا DAO چیست؟

Source

https://coiniran.com/?p=49175
دکمه بازگشت به بالا