ایستگاه خبر

وزارت دادگستری کره جنوبی در اندیشه ممنوعیت کامل داد و ستد بیتکوین

یک مقام وزارت دادگستری کره جنوبی می گوید: "ما گزینه ممنوعیت داد و ستد (همه) رمزارزها را غیر محتمل نمی دانیم."

به گزارش کوین ایران به نقل از CCN، وزارت دادگستری کره جنوبی خبر از برنامه ریزی برای غیرقانونی اعلام کردن داد و ستد همه رمزارزها از جمله بیتکوین را می دهد. Nikkei گزارشی را بر اساس گفته یک مقام وزارت دادگستری کره جنوبی منتشر کرد که طی آن، ممنوعیت کامل داد و ستد تمامی رمزارزها در کره جنوبی را پیشنهاد می کند. اکنون این کشور یکی از بزرگترین بازارهای داد و ستد رمزارز جهان می باشد. به گفته این مقام رسمی، جهت حمایت از سرمایه گذاران جزء در مقابل کلاهبرداری های احتمالی، این یک اقدام قاطعانه است که مطمئنا مخالفت قانونگذاران دیگر از جمله وزارت دارایی را در پی خواهد داشت.

Nikkei: وزارت دادگستری کره جنوبی در اندیشه ممنوعیت کامل داد و ستد بیتکوین

در بیانیه ای روشنگرانه، یک دادستان وزارت دادگستری مسئول جرائم مرتبط با رمزارز می گوید:

“ما گزینه ممنوعیت داد و ستد (همه) رمزارزها را غیرمحتمل نمی دانیم. ما مشکلات بسیاری که ریشه در این نوع داد و ستد دارد را درک کرده و در حال پژوهش بر روی نحوه کنترل آنها هستیم.”

در صورت اجبار، این ممنوعیت پایدار پس از اقدامات فلج کننده سابق چین که بطور موثری منجر به بسته شدن صنعت بیتکوین محلی گردید، برقرار خواهد شد. کره جنوبی هم اکنون با پیروی از راهکار چین در اعمال ممنوعیت کامل انباشت سرمایه از طریق ارائه کوین نوپا (ICO) پرداخته، گرچه ناظران قانونی متذکر شده اند که یک رویکرد نظارتی ملایمتر، باعث عقب نشینی ممنوعیت خواهد شد.

Nikkei: احتمال مخالفت بخشی از دولت

این گزارش افزوده است، با توجه به تلاش های چند جانبه وزارتخانه های دولتی کره جنوبی برای تنظیم و یا در واقع قانونی کردن صنعت به شدت محبوب رمزارز، برنامه وزارت دادگستری “قطع به یقین در میانه ی دولت با مخالفت مواجه خواهد شد”.

برای نمونه، اداره خدمات مالیاتی ملی کره  که تحت نظر وزارت دارایی و راهبردی فعالیت می کند، در حال تعیین چارچوبی برای اجباری ساختن مالیات بر درآمد حاصل از رمزارزها است. پیشتر در ماه جولای، سیاستمدار کره ای Park Yong-jin، قانونگذار و یکی از اعضا حزب دموکرات حاکم، تصمیم به پیش نویس چند اصلاحیه در قانون فعلی گرفت تا مقررات رمزارزها را متعهدانه کند، اقدامی که بطور قاطع در کشور در حال شکل گیری ست.

ممنوعیت یا قانونمند سازی

حرکت به سوی قانونمند سازی صنعت بیتکوین، با وعده تعیین مقررات لازم از سال گذشته آغاز شده است. این کار توسط رئیس کمیسیون خدمات مالی کره  که تنظیم کننده اصلی مالی کشور می باشد، انجام می شود.

بر اساس گزارش CCN، رئیس FSC گفت: “دولت برای ساماندهی ارزها در مقیاس کامل همگام با روند جهانی همچون امریکا، ژاپن و سایر کشورها فشار خواهد آورد.”

در مورد چگونگی مسئولیت مبادله رمزارز، Nikkei گزارش می دهد، منابعی در وزارت دادگستری کره مدعی اند که “بسیاری از دادستان ها رمزارزها را به نوبه خود کلاهبرداری محسوب می کنند”  زیرا که دارای پشتوانه یک تشکیلات پولی یا دولتی نیست. چنین طبقه بندی می تواند به وزارت دادگستری اجازه قانونی دهد تا دستورالعمل کیفری کره جنوبی را اعمال کرده و ممنوعیت داد و ستد رمزارز را اجرایی نماید.

 

https://coiniran.com/?p=17163
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x