مقالات بیت کوین

آزادی هایی را که بیت کوین به مابخشید، باید ارج گذاشت و رها نکرد

آزادی هایی را که بیت کوین فراهم کرد تا چه اندازه درک می کنید؟ کدام را ترجیح می دهید بیت کوین یا پول کلاسیک؟

وایت پیپر  بیت کوین به ما آزادی بخشید، بیایید آن را پس ندهیم

 

ده سال بعد از وایت پیپر انقلابی ساتوشی ناکاموتو و تولد بیت کوین، قدرت تحول آفرین این رمز ارز همگان را مبهوت کرده است. پول بخش اساسی زندگی است و همواره نقش عظیمی٬ چه مثبت و چه منفی درزندگی ایفا کرده است. بیت کوین نیز که شیر خفته بود، مفهوم و جایگاه پول را برای همیشه عوض کرد.

به نظر می رسد که مهمترین جنبه بیت کوین و رمز ارز ها، توزیع قدرت در میان توده های عظیمی از مردم است. ساتوشی پول را دموکراتیک کرد و آزادی زیادی را برای افراد و نسل های آینده به ارمغان آورد. این تحول تاریخی٬ همسان رویداد هایی مانند ظهور دموکراسی و اختراع چاپ بود و چیزی از این قبیل رویداد ها کم نداشت.

اما هیچ چیز رایگان نیست و وقتی ما چیزی را به دست می آوریم، در عوض چیزی را هم از دست می دهیم. با فراهم آمدن آزادی توسط بیت کوین، امنیت و مسئولیتی که توسط افراد سالم فراهم می گشت نیز کوچ کرد. اما کدام یک را ترجیح می دهید؟ خود مالک پول خود باشید و مواظبت از آن را بر عهده بگیرید و با توجه به مقاصد خود آن را خرج کنید٬ یا پول شما اسیر هوا و هوس سیاستمداران باشد و آنها برای آن نقشه بکشند؟ من که دوست دارم خود برای زندگیم تصمیم بگیرم.

آزادی هایی را که بیت کوین به مابخشید، باید ارج گذاشت و رها نکرد
bitcoin-liberties

یک استفاده واقعی

 

این روز ها نیازی به مطالعه گذشته نیست و آشکارا می توان دید که فروپاشی مالی در میان ملت ها بیداد می کند. به ونزوئلا نگاه کنید که چگونه در حال غرق شدن در بحران اقتصادی است. صندوق بین المللی پول انتظار دارد که در آخر امسال، نرخ تورم سالیانه ونزوئلا به ۱۳۰۰۰ درصد برسد.

همه ما در تاریخ شنیده ایم که در آلمان پس از جنگ جهانی اول، مردم با گونی پول می بردند تا نان بخرند و حالا تاریخ در ونزوئلا در حال تکرار شدن است و مردم باز هم اسیر هوا و هوس سیاستمداران و قدرتمندان شده اند. بیت کوین در اوایل بحران ونزوئلا می توانست مردم را نجات دهد و اگر افرادی قادر بوده اند که پیش بینی هایی از اوضاع داشته باشند، با خرید بیت کوین و رمز ارز ها توانسته اند قدرت خرید خود را حفظ کنند.

ترکیه نیز مثالی در این زمینه است که با تورم دو رقمی و کاهش ارزش پولش مواجه شد و رمز ارز ها می توانستند شدیدا به مردم این کشور کمک کنند. آمار ها نشان می دهند که از هر پنج نفر در ترکیه یک نفر دارای رمز ارز می باشد و با توجه به سیاست پولی تورمی و هرج و مرج موجود، رمز ارز ها می توانند به کمک مردم بیایند.

آزادی هایی را که بیت کوین به مابخشید، باید ارج گذاشت و رها نکرد
bitcoin-liberties

آینده پول کلاسیک

 

ما همگی از همان دوران بچگی فهمیده ایم که پول به دلیل انسان بودن ما اختراع شده و هر چند که از ابتدا موجود نبوده اما بشر خود آن را ابداع کرده است. پس بیت کوین چیز جدیدی را به پول اضافه نکرده است. مردم همواره در حال اختراع و نوآوری هستند و بیت کوین نیز یک نوآوری است.

بیت کوین در واقع واکنشی است به آنچه قدرتمندان و سیاستمداران از مردم دریغ می داشتند. با مراجعه به تاریخ می بینیم که در موارد زیادی سیاستمداران نسبت به ارزش و موقعیت پول یک کشور بی توجه بوده اند و این قضیه در آینده نیز تکرار خواهد شد. تجربه نشان داده که اتکا بر دیگران برای محافظت از ثروت و آزادی ها چیز جالبی نیست.

بیت کوین با ریسک ها و مزیت های خود پا به عرصه وجود گذاشته است اما به نظر من باز هم از پول کلاسیک ریسک کمتری دارد. با مراجعه به تاریخ این مسئله را آشکارا می توان درک کرد.

بیشتر بخوانید: وایت پیپر بیت کوین

 

نظر شما چیست؟ کدام یک را می پسندید، بیت کوین همراه با آزادی هایش یا پول کلاسیک همراه با خصوصیات خاصش؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده، مربوط به نویسنده می باشند و لزوما نباید به کوین ایران نسبت داده شوند.



Source

https://coiniran.com/?p=25118
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x