ایستگاه خبر

فرود بیت کوین و فراز بیت کوین کش

مروری کوتاه بر وضعیت بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین بعد از خبر تعلیق انشعاب سخت SegWit2x  افت قیمت شدیدی داشته و کمتر از ۴۸ ساعت هزار دلار ارزش خود را از دست داده است. با اینکه خبر تعلیق یا کنسل شدن SegWit2x  در کل خبر خوبی برای بیت کوین اصلی می تواند باشد، اما تاکنون ظاهرا نه بیت کوین اصلی بلکه این بیت کوین کش بوده است که از این خبر منتفع شده است.

بسیاری در بازار رمزارزها و خصوصا منتقدین خارج از جامعه بیت کوین، معتقد هستند که افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری یک حباب است و هر حباب قیمتی نیز بزودی خواهد ترکید. با این حال، به احتمال بیشتر این کاهش قیمت صرفا نتیجه نوسانات بیت کوین باشد تا ترکیدن یک حباب. در هر صورت، این افت شدید قیمت بسیاری را نگران ساخته است.

در مقابل، بیت کوین کش که از بلاک چین اصلی بیت کوین جدا شده است، یک افزایش قیمت سی درصدی را تا سقف ۸۷۰ دلار تجربه کرد. انتظار بسیاری این بود که برای بیت کوین کش در حدود سیصد دلار تصحیح قیمت رخ دهد اما جو روانی حاکم بر بازار رمزارزها مانع این امر شد. برخی این افزایش قیمت بیت کوین کش را نتیجه مستقیم کنسل کردن SegWit2x  می دانند (پیشتر این هفته برنامه نویسان SegWit2x  اعلام کردند که کار خود را به خاطر فقدان توافق بر سر انشعاب سخت جلو نخواهند برد) چون بسیاری از حامیان SegWit2x، از بیت کوین کش نیز حمایت می کنند و بنابراین آنها در واکنش به کنسل شدن انشعاب، توجه بیشتری به بیت کوین کش نشان داده اند.
در هر حال، وضعیت برای بیت کوین کش خوب است و اکنون حجم خرید و فروش ۲.۱۴ میلیارد دلاری را در ۲۴ ساعت دارد. از این نظر، بیت کوین کش خیلی با بیت کوین اصلی فاصله ندارد. اما معلوم نیست که این تا چه اندازه نشانه علاقه واقعی به این پول است و شاید تنها نتیجه سودجویی موقتی خرید و فروش کنندگان باشد. هم اکنون بیت کوین کش از نظر کل حجم سرمایه بعد از بیت کوین و اتریوم با ۱۳.۴ میلیارد دلار مقام سوم را دارد و این در حالی است که تنها سه ماه از عمر آن می گذرد.

خبر دیگر درباره بیت کوین گولد است. آنها قصد دارند در ۱۲ نوامبر، در ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت گرینویچ، یک نسخه نرم افزار رسمی برای دانلود بلاک چین را در اختیار بگذارند. دغدغه اصلی بیت کوین گولد درباره استخراج است تا بلکه بتوانند استفاده از چیپ های مخصوص برای استخراج را محدود کنند. مشاهده فراز یا نشیب قیمت بیت کوین گولد و تاثیر آن روی بیت کوین نیز در هفته های آتی جالب توجه خواهد بود.

اگرچه جامعه پیرامون بیت کوین، استخراج کنندگان و سوداگران ممکن است خیلی راحت از بیت کوین اصلی به بیت کوین کش یا بیت کوین گولد مهاجرت کنند (برای مثال، بسیاری از کاربران بیت کوین، ممکن است مقداری بیت کوین کش تهیه کنند تا از قافله عقب نمانند و در صورت افزایش قیمت سودی ببرند یا استخراج کنندگان، بخواهند استخراج آن را امتحان کنند)، اما این الزاما دیرپا نیست و دوم اینکه سرمایه گذاران و کاربران عادی، به سختی پول جدیدی را می پذیرند . بیت کوین کش و بیت کوین گولد ممکن است از هیجانات و جو روانی بوجود آمده بهره ببرند، اما در نهایت دوام و ماندگاری در بازار به عوامل دیگری بستگی دارد. نباید فراموش کرد که آینده یک ارز نه به قیمت بلکه به اعتبار و محبوبیت آن بستگی دارد.

 

https://coiniran.com/?p=15668
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x