ایستگاه خبر

بی‌اعتمادی کارشناسان سایبری MIT به رأی‌گیری مبتنی بر بلاکچین

در حالی که احزاب خاصی در ایالات متحده همچنان روند انتخابات را به چالش می‌کشند، گروهی از محققان از سیستم‌های رأی‌گیری مبتنی بر بلاکچین در آینده حمایت می‌کنند.

طبق گزارش ۱۶ نوامبر محققان آزمایشگاه علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی انستیتوی فناوری ماساچوست، اتکا به فناوری رأی‌گیری در بلاکچین وسیله قابل اعتمادی برای مشارکت بیشتر نیست و ممکن است خطر دستکاری هکرها در انتخابات را افزایش دهد.

تیم امنیت سایبری سانو پارک، مایکل اسپکتر، نها نارولا و رونالد ال ریوست به این نتیجه رسیدند که بلاکچین در مقایسه با روش‌های مستقل از نرم‌افزار از جمله رای‌گیری حضوری و برگه‌های رای‌گیری از طریق پست برای انتخابات سیاسی آینده نامناسب است. برخی از نگرانی‌هایی که آنها مطرح کردند عدم امنیت احتمالی آراست.

ریوست، استاد MIT و نویسنده گزارش، گفت:

در حالی که سیستم‌های انتخاباتی فعلی کاملاً بی عیب و نقص هستند، اما بلاکچین خطر شکستهای غیرقابل شناسایی و مقیاس ملی را بسیار افزایش می دهد. هرگونه افزایش مشارکت به ازای از دست دادن اطمینان معنی‌دار نسبت به شمارش آرا در زمان اخذ آرا انجام می‌شود.

این محقق ادامه داد:

من هنوز یک سیستم بلاکچین را ندیده‌ام که بتوان به آن برای شمارش آرا در سطح شهرستان اعتماد داشت، چه رسد به انتخابات ریاست جمهوری.

این تیم معتقد است که یکی از تفاوتهای اصلی هنگام استفاده از فناوری بلاکچین برای یک فرآیند دموکراتیک مانند رأی دادن در مقابل معاملات مالی این است که وقتی هک یا کلاهبرداری اتفاق می‌افتد، مؤسسات مالی گاهی اوقات روش‌هایی برای جبران خسارات قربانیان دارند. شرکت‌های کارت اعتباری می‌توانند وجوه خود را بازپرداخت کنند و حتی برخی از صرافی‌های رمزارز توانسته اند توکن‌های مرتبط با هک را مسدود کنند.

 

||بیشتر بخوانید: سیستم عامل بلاک چین – شناخت انواع سیستم عامل ها در بلاک چین||

در این گزارش آمده است: برای انتخابات هیچگونه تضمینی برای جبران شکست دموکراسی نیست، هیچ راهی وجود ندارد که بتوان دوباره همه‌ آنهایی را که یک بار رأی داده‌اند پای صندوق کشاند.

سیستم‌های رأی‌گیری مبتنی بر بلاکچین همچنین طبق گفته تیم MIT فرصت‌هایی را برای شکست‌های جدی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال، اگر هکرها راهی برای حمله به آرا پیدا کنند بدون اینکه دستکاری آنها مشخص شود، مقامات مجبورند یک انتخابات کاملاً جدید برای نتایج قابل اعتماد انجام دهند.

در ماه فوریه، تیمی MIT—که محقق مایکل اسپکتر هم عضو آن بود—گزارشی را منتشر کرد که آسیب‌پذیری های امنیتی را در برنامه رأی‌گیری مبتنی بر بلاکچین Voatz شناسایی می‌کند. با این حال، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از این اپلیکیشن برای رأی‌گیری در کنوانسیون‌های قبل از انتخابات عمومی امسال استفاده کردند و گفته می‌شود که Utah به برخی از ساکنان اجازه داده است تا در انتخابات ریاست‌جمهوری با استفاده از Voatz رأی دهند.

 

 

Source

https://coiniran.com/?p=42064
دکمه بازگشت به بالا