ایستگاه خبر

گزارش خزانه داری انگلیس: شواهد اندکی نشان می دهد که از رمزارزها برای پولشویی در مقادیر بزرگ استفاده شده باشد

خزانه داری انگلیس در گزارش سالیانه خود درباره ارزیابی تهدیدات ملی نسبت به پولشویی و فعالیت های مالی تروریستی که در ماه اکتبر منتشر کرده است، بندی را نیز به رمزارزها اختصاص داده است. در این گزارش می خوانیم:

این گزارش خطرات مربوط به استفاده از رمزارزها را چنین عنوان کرده است که « آژانس رسیدگی به جرایم ملی (NCA) خطر استفاده از پول دیجیتالی را برای پولشویی نسبتا پایین ارزیابی کرده است، اگرچه NCA می داند با اینکه احتمال دارد پول های دیجیتالی برای پولشویی مقادیر اندک اما در حجم بالا به کار رود، اما گواه اندکی وجود دارد که نشان دهد از پول های دیجیتالی برای پولشویی مقادیر بزرگ پول استفاده شده باشد.»

آنها در ادامه توضیح می دهند که:

«در مقایسه، از دیدگاه جرایم سایبری، تهدید پول دیجیتالی به خاطر نقش آن در امکان جرایم سایبری بیشتر (از پولشویی) است. این امر در سه حیطه مشهود است: اول، پول های دیجیتالی مستقیما پرداخت غیرقانونی را برای مجرمین سایبری تسهیل می کند. این از جمله شامل حملات بدافزار مانند ransomware می شود (یک بد افزار که قربانی را تهدید می کند به افشای اطلاعات محرمانه) که معمولا از قربانیان می خواهد پول را به بیت کوین پرداخت کنند. دوم اینکه آنها یک روش اصلی پرداخت برای پرداخت های بین مجرمین و خرید ابزارها و خدمات غیرقانونی هستند که در بازار جرایم سایبری به صورت آنلاین فروخته می شوند. سهولت فروش این ابزارها از طریق پول های دیجیتالی موانع ورود مجرمین سایبری آماتور تر را باز می کند… سوم، پول های دیجیتالی یک نقش اساسی در پولشویی جرایم سایبری دارند و مستقیما جریان مالی جرایم را تسهیل می کنند.»
این گزارش تصدیق می کند که پول های دیجیتالی هرچه بیشتر رشد کرده و به یک روش پرداخت محبوب تبدیل می شوند و «تعداد کسب و کارهایی که پول دیجیتالی می پذیرند در حال افزایش است.»
همچنانکه این گزارش عنوان می کند، حکومت انگلیس در نوامبر ۲۰۱۴، خواستار جمع آوری اطلاعات برای تنظیم مقررات رمزارزها شد. در واکنش، در ماه مارس ۲۰۱۵، حکومت انگلیس گزارشی منتشر کرد که شامل مزایا و معایب ارزهای دیجیتالی بود و سیاست هایی را برای کاهش خطرات و افزایش مزایا مشخص کرد. همچنین در آنزمان اعلام کردند که قصد دارند رمزارزها را نیز تحت قوانین ضدپولشویی در آورند. مطابق گزارش «بنابراین، حکومت انگلیس از شرکت های صرافی پول های دیجتالی و کیف پول ها که مقررات ضد پولشویی را رعایت کنند، حمایت می کند.»
برای مطالعه گزارش به اینجا رجوع کنید.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده



 

https://coiniran.com/?p=8729
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x