ایستگاه خبر

کنسرسیوم ها چگونه می توانند زمینه ورود بلاکچین به حوزه سلامت و مراقبت های بهداشتی را فراهم کنند

وقتی که وال‌استریت به بلاکچین تمایل نشان داده و در آن سرمایه گذاری می کند، اظهار علاقه مشاغل مرتبط با حوزه سلامت و مراقبت های بهداشتی برای استفاده از بلاکچین دور از انتظار نبوده است.

چندین سرمایه گذاری و کار که در حوزه بلاکچین انجام شده و توجهات زیادی را در فین-تک بدست آورده اکنون نیز می توان از آن ها در بخش سلامتی و بهداشت استفاده کرد. مسلما، اولویت اول چنین برنامه هایی ارتقاء و بهبود عملکرد سیستم مدیریتی تشخیص هویت در صنعت بهداشت و درمان است. با افزایش نقض و شکاف در اطلاعات طی چند سال گذشته، نیازی جدی به یافتن راهی بهتر جهت حفاظت از دزدیده شدن اطلاعات در فناوری اطلاعات بهداشتی وجود دارد. داشتن قابلیت همکاری دو طرفه و در عین حال به روز بودن در تحویل به موقع خدمات به منظور تامین امنیت بیمار، از دیگر اولویت های این حرفه می باشد.

بلاکچین می تواند راه حل هایی را ارائه کند، اما برای حمایت از این نو آوری، این راه حل ها به تنهایی، کفایت نمی کند.

 راه حل این مساله در همکاری دو جانبه است

از اوایل سال ۲۰۱۷، چندین کنفرانس اعم از HIMSS17 و همایش Healthcare Blockchain Summit برگزار شد که طی آن تلاش هایی در جهت ارائه آموزش های تخصصی و آموزش به افرادی از شرکت های داوطلب برای کار با بلاکچین صورت گرفت.

در هر کدام از این کنفرانس ها سخنرانان از تجربیات و دیدگاه های خود و وضعیت کنونی بلاکچین در جهان که به صورت مشخص بر حوزه سلامت تمرکز داشته، صحبت کردند. به طور کلی مشخص شد که به کارگیری موفق فناوری بلاکچین برای وارد کردن اطلاعات موجود این حوزه به بلاکچین، وابسته به افراد است نه به فناوری.

John Mattison مشاور مدیر و از اعضاء ارشد اطلاعات سلامت، در کنفرانس HIMSS17  که در فوریه برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از این همه سرو صدا کوچکترین اقدامی صورت نگرفت گفت:«این مساله اعتماد بین انسانها ست و ربطی به تکنولوژی ندارد.»

Mattison به مشکلات همیشگی موجود در این صنعت، پیش از به وجود آمدن تکنولوژی های هوشمند بلاکچین و بیتکوین اشاره کرد و گفت که استفاده از بلاکچین و هر تکنولوژی برتر دیگری، نیازمند همکاری های همه جانبه بین رقبا و تداوم گفت و گو ها بین بخش خصوصی و عمومی برای ایجاد تحول در این صنعت خواهد بود.

Mattison اظهار کرد مفهوم کلی کنسرسیوم راهی برای بلاکچین جهت حل مشکل اعتماد تلقی می گردد. در حقیقت او به این مساله با عنوان “زیرساخت اعتمادِ” بلاکچین اشاره می کند. Mattison در ادامه از کنسرسیوم R3 و جدل های اخیر آن ها جهت ایجاد کنترل در بین شرکای خود به عنوان مثالی برای سختی ساخت اعتماد استفاده کرد. (R3 شرکتی ست با تمرکز بر ساخت نسل بعدی فناوری خدمات مالی در جهان).

او افزود:« حتی اگر بتوانید مردم را برای کار با یکدیگر دور هم جمع کنید، هیچ اطمینانی وجود ندارد که این افرادی که بطور تاریخی رقیب بوده اند، بطور مخفیانه این فناوری را ثبت اختراع نکنند تا از رقیبان خود جلو بزنند».

یکی دیگر از طرفداران بلاکچین در حوزه سلامت، John Bass مدیر عامل و موسس Hashed Health است که پنلی را طی کنفرانس Distributed: Markets با محوریت مدل های توافق جمعی و همکاری صنعتی مدیریت می کرد. علاوه بر Bass، رییس اتاق بازرگانی دیجیتالی Perianne Boring، مدیر و خالق استودیوی طراحی RGA به نام Farron Blanc و مدیر اجرایی Bitfury در بخش مشاوره به کسب و کار ها برای الحاق به پروژه بلاکچین جهانی Mercina Tillemann-Dick در طول مدت زمان صحبت John Bass در کنار او قرار گرفته بودند. در این پنل طیف وسیعی از موضوعات مطرح شد، از استفاده دولتمردان استونی از بلاکچین گرفته تا منازعه آمریکا برای تنظیم قوانین و چگونگی عملکرد بلاکچین در کاهش میزان خطر در موارد تهدیدات جانی؛ و در اینکه تمامی مسایل حول محور اهمیت کنسرسیوم ها می چرخید شکی وجود نداشت.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع از انواع کنسرسیوم ها وجود دارند. اگر چه عمده فعالیتهای  آن ها در زمینه های مالی ست اما بخش های دیگری مثل اقلام و کالاهای مختلف، بیمه و بخش سلامت و مراقبت های بهداشتی در حال ظهور هستند.

با بلاکچین های خصوصی (که متمرکز هستند) و بلاکچین های عمومی (که غیر متمرکز هستند) و طیف گسترده و متفاوتی از استفاده های بلاکچینی را ارائه می دهند، مدل کنسرسیومی نقش واسط را زمانی که ارتباط و اعتماد برای اجرای موفقیت آمیز کاربرد و شبکه بلاکچین اهمیت دارد بازی می کند.

John Bass گفت: «بدون مشارکت افراد، بلاکچین و دفتر کل توزیع تنها یک تحصیلات آکادمیک به شمار می رود. تلاش زیادی از سمت کنسرسیوم ها در حال انجام است تا بتوانند به صورت شبکه، همکاری های چند جانبه ای را به وجود بیاورند تا یک پروژه از یک ایده به تجارتی موفق تبدیل شود.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source Via: bitcoinmagazine.com

Image via: gcn.com

https://coiniran.com/?p=6018
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x