ایستگاه خبر

کمیسون بورس و اوراق بهادارآمریکا: لزوم اعمال قوانین و مقررات روی ICO ها

اگر گمان می­کنید که عده زیادی از ICO ها به علت مقررات سخت گیرانه، همکاری خود را با دولت آمریکا محدود کرده اند، تا پایان این مطلب کمی صبر کنید: کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به این نتیجه رسیده که توکن های DAO جزء اوراق بهادار بوده و می­بایست تحت قوانین و مقررات قرار گیرند. این گزارش که زمان زیادی برای تهیه آن صرف شده می­­گوید حقیقت این است که DAO یک سازمان متمرکز است که فعالیت هایی را تعریف می­کند که به موازات هرگونه استارت آپ جسورانه ای که روی منابع خود کنترل دارد، به اجرا در می­آید.

اهمیت بیان اینکه آیا DAO اختیار تام یا کنترل کامل داشته است به واسطه اطمینان خاطر دادن به سرمایه گذاران است که در اثر نقص موارد امنیتی سرمایه خود را از دست می­دهند. قصد او برای حل یک مشکل بود اما مشکلات دیگری سر باز کرد و همین دلیلی شد برای اینکه SEC گزارش را با اولویت بالا منتشر کند. به نظر می­رسد نویسندگان گزارش با تکنولوژی بلاکچین کاملا آشنا هستند زیرا در گزارش بیم و امید همزمان دیده می­شود.

بخش هایی از گزارش:

“دست اندر کاران DAO صاحب اختیارات کاملی برای ارسال یا عدم ارسال پروپوزال رای گیری به دارندگان توکن ها هستند. آن ها همچنین ترتیب و تواتر زمانی پروپوزال ها را تعیین کرده و همچنین مشخص می­کنند که کدام موضوعات باید در دسترس همگان قرار گیرد. یکی از اعضای گروه انتخاب شده توسط slock.it، که به طور جمعی به عنوان مدیر منتخب مشخص شده یک بیانیه عمومی داده با تاکید بر اینکه: مدیر (صاحب اختیار) کنترل کاملی روی whitelist (لیست سفید یا لیستی که با گرفتن تاییدیه قابل دیدن و دسترس عموم باشد) دارد یعنی ترتیب قرارگیری موضوعات در آن لیست، مدت زمان قراگیری پروپوزال ها در آن،  چه موقع از whitelist خارج می­شود و … که به طور شفاف ترتیب و تواتر پروپوزال ها را اعلام می­کند و به عبارت دیگر بیان می­کند مدیر منتخب قدرت بسیار زیادی دارد.  یک مدیر منتخب دیگر در موضع گیری عمومی اش، معیارهای ذهنی خود را درمورد نحوه قراردادن یک پروپوزال در whitelist  که شامل اخلاق شخصی او نیز بود، بیان کرد.”

نتیجه نهایی این گزارش این است که “سازمان های مجازی” و سرمایه گذاران آن ها باید جانب احتیاط را رعایت کنند زیرا بعضی از این اوراق بهادار نوظهور ممکن است خود و سرمایه گذاران را به درد سر بیاندازند.

بخش دیگری از گزارش:

“جدا از اینکه یک تراکنش مشخص -بدون در نظر گرفتن ترمینولوژی استفاده شده- برای خرید اوراق بهادار باشد و یا فروش آن، وابسته به قوانین و شرایطی همچون واقعیت های اقتصادی آن تراکنش خواهد بود. کسانی که در ایالات متحده اقدام به خرید یا فروش اوراق بهادار می­کنند می­بایست قوانین اوراق بهادار فدرال را رعایت کنند که شامل ملزوماتی برای ثبت در کمیسیون است و یا اینکه مشمول معافیت ثبت بر اساس قوانین اوراق بهادار فدرال باشد. الزامات ثبت کردن برای این طراحی شده اند که به سرمایه گذاران رویه های حمایتی، و اطلاعات مادی لازم جهت اتخاذ تصمیم گیری های آگاهانه برای سرمایه گذاری را فراهم کند.

یک مخالفت منطقی از آنجا ناشی می­شود که مقررات اعمال شده از سوی دولت بر ارزهای رمزنگاری شده بسیار جدید است و اعمال مقررات شدید، باعث اثر معکوس در نوآوری ها می شود که این موضوع باعث محدود شدن نوآوری ها در محدوده حکومتی می شود. این وضعیت منجر به عقب ماندگی سیستم هایی خواهد شد که قصد دارند باعث پیشرفت در زندگی شده و با شفاف سازی سازمان ها، آن ها را به پاسخگویی وادار نمایند. هکِ DAO اولین و مهمترین هک انجام شده روی ICO ها بود که در زمان ظهور اتریوم اتفاق افتاد.

راهی که این صنعت برای مواجه شدن با این قانون گذاران بی منطق در پیش گرفته این است که قبل از قدرت گرفتن آن ها، آن ها را متروک و بی مصرف نماید. پس باید گفت DAO و رهبران منتخب آن باید کمی از قدرت غیر معمول خود را صرف اعمال استانداردهایی نمایند که اینگونه هک ها را به طور ریشه ای غیر ممکن سازد. شاید نه با ارتقاء دادن خود استاندارد، بلکه با تدوین استانداردهای جدیدی که ERC20 و سایر توکن های قراردادهای هوشمند بتوانند قبل از پیاده سازی، تست گردند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7683
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x