ایستگاه خبر

کمپانی Asus، کارت های گرافیک مخصوص استخراج رمز ارزها تولید می کند

کارت های گرافیکی جدید، پاسخی به نیاز بازار استخراج

یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان سخت افزار، با تولید کارت های گرافیک (GPUs) علاقه مند ورود به صنعت استخراج ارز های دیجیتالی است.

کمپانی تایوانی Asus، از سخت افزارهای RX 470  و P106 ، با تمرکز گرما و انرژی بر استخراج، رونمایی کرد.  هرچند از این عنوان مشخصا نام برده نشده، اما این محصول بی شک برای به دست آوردن بازار استخراج اتریوم تولید شده است. برای مقایسه باید گفت که استخراج بیتکوین به مرحله ای رسیده که برای رقابت، تنها باید از مدارهای مجتمعی که تنها مختص انجام یک کار هستند و به آن ها ASIC گفته می شود استفاده کند.

استخراج ارزهای رمزنگاری شده، روندی ست که طی آن بلاک های تراکنشی جدید، به شبکه توزیع اضافه می شود. سپس توکن های جدیدی در بلاکچین تولید می شود و استخراج کنندگان پاداشی را تحت عنوان ارزش افزوده دریافت می کنند. در صورتی که هزینه برق و انجام امور مربوط به  استخراج کمتر از پاداش دریافتی باشد می توان گفت که استخراج کننده با فروش توکن ها (پاداش دریافتی از بلاکچین) سودی به دست آورده است.

بر اساس اعلام Asus  طراحی ساخت این کارت ها که مخصوص استخراج کوین است، این محصولات را در رده پردازشگر های تولید کننده بالاترین میزان قدرت شبکه (hash) با پرداخت کمترین هزینه، قرار می دهد.

گزارش های زیادی مبنی بر کمبود کارت های گرافیکی، به علت استقبال بی نظیر از استخراج دیجی ارزها در بازار جهانی وجود دارد. یکی از علاقه مندان استخراج اخیرا به CoinDesk گفت که فروشگاه های محلی با کمبود کارت گرافیکی مواجه شدند و گرایش مردم به فروشگاه های آنلاین نظیر Newegg، Amazon و eBay، سبب خالی شدن این فروشگاه ها از کارت گرافیک شده است.

این وضعیت، اولین استقبال از کارت های گرافیکی در سال ۲۰۱۴ را یادآوری می کند. زمانی که فعالیت های استخراج رمز ارزهایی مثل Litecoin و Dogecoin باعث افزایش قیمت ارز و کاهش نوآوری در آنها شد.

صرف نظر از این مساله، اطلاعات شبکه اتریوم حاکی از افزایش قدرت شبکه در طول زمان است.

بر اساس اطلاعات موجود در جدول etherchain.org، سختی استخراج که از ۲۷ آوریل تا ۲۷ ژوئن تقریبا ۳ برابر شده است.

طبق اعلام ASUS کارت های RX470 بصورت جهانی در دسترس عموم خواهد بود اما کارت های P106 تنها در چین و اروپای شرقی توزیع خواهد شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: coindesk

https://coiniran.com/?p=7292
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x