مقالات بیت کوین

چگونه پرداخت با بیت‌کوین را در فروشگاه خود بپذیریم؟

یک مسئله عمده که بیت‌کوین را از پذیرش همگانی باز می‌‌دارد، فقدان فروشگاه‌هایی است که این پول دیجیتالی را در هنگام پرداخت می‌پذیرند. اگر فروشگاه‌های بیشتری توانایی پذیرش بیت‌کوین را بدست آورند، مشتریان تشویق می‌شوند که کسب و ارسال بیت‌کوین را آغاز کنند و برعکس.

با داشتن این موضوع در ذهن، ما (سایت کوین دسک) در اینجا راهنمایی را برای پذیرش بیت‌کوین در یک فروشگاه ارائه می‌دهیم:

پرداخت نفر به نفر:

آسان‌ترین راه برای پذیرش پرداخت به بیت‌کوین به صورت شخصی است، یعنی به سادگی مشتری شما مقدار صحیح بیت‌کوین را به کیف پولی شما ارسال کند. این را مشابه پرداخت با وجه نقد در نظر بگیرید.

این کار از طریق بسیاری از برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند انجام‌پذیر است مانند برنامه کیف‌پولی آندریاس شیلدباخ بر روی سیستم عامل اندروید. گزینه‌های دیگری نیز در فروشگاه برنامه‌های کاربردی ویندوز برای کاربران این سیستم عامل وجود دارد.

چند ماه قبل، شرکت اپل برنامه‌های کاربردی کیف پولی بیت‌کوین را از فروشگاه‌های برنامه کاربردی خود حذف کرد. با وجود این، در دوم ماه جون، این شرکت این سیاست حذف را کنار گذاشت و بار دیگر راه را برای برنامه‌های کاربردی با وسایل IOS هموار ساخت. این کار را از قبل با بلاک‌چین، کوین‌بیس (Coinbase) و دیگر برنامه‌های کاربردی موجود شروع کرده‌اند. در ماه آینده می‌توان انتظار برنامه‌های بیشتری را داشت.

 بیت کوین

 

برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره نقل و انتقالات بیت‌کوین به راهنمای جزئی‌coindesk  نگاه کنید.

راه حل دیگر استفاده از CoinBox است که به خصوص برای تجاری طراحی شده است که می‌خواهند یک گزینه مستقیم برای دریافت پرداخت داشته باشند. در این سناریو‌ها، تاجر بهای یک قلم جنس یا خدمت را در تلفن وارد می‌کند، و سپس یک کد QR  ظاهر می‌شود که شامل مقدار پرداخت شده و آدرسی است که وجه مالی به آن ارسال شده است. مشتری کد QR  را با برنامه کیف پولی بیت‌کوین خود اسکن کرده و پرداخت ارسال می‌شود.

 بیت کوین

تمام این‌ سیستم‌های ساده برای تجارت خُرد که در حال پذیرش بیت‌کوین هستند یا برای انجام کارهای خاص با مقادیر کوچک، ایده‌آل هستند. تجارت‌هایی که مقیاس مالی بزرگتری دارد احتمالا به دنبال راه‌حلی هستند که با سیستم‌های  POS  ( سیستم فروش کامپیوتری) موجودشان مطابقت داشته باشد.

راه‌حل‌هایی برای پذیرش بیت‌کوین در سیستم فروش یک تجارت

تعداد رو به رشدی از گزینه‌های تجاری خاص نیز وجود دارد که هدف‌شان این است که فرآیند پرداخت بیت‌کوین را تسهیل کنند. سرویس‌های زیر برای تجار تنوعی از راه‌حل‌ها را برای سیستم فروش هم به صورت آنلاین و هم آفلاین ارائه می‌دهد.

BIPS

BIPS که معادل اختصاری Bitcoin Internet Payment System است، یک پردازشگر پرداخت است که به تجار اجازه می‌دهد با تمامی دنیا خرید و فروش بیت‌کوین انجام دهند و پرداخت‌ها را به بیت‌کوین نیز بپذیرند. برای فروشگاه خرده‌فروش واقعی و نه مجازی، BIPS یک برنامه کاربردی سیستم فروش برای اندروید ارائه می‌دهد. همچنین BIPS به شما امکان ذخیره و بایگانی فاکتور‌ها را می‌دهد.

 بیت کوین

برای تعبیه آن در وب‌سایت خود، پلاگین‌هایی با واسطی شامل گزینه‌های تجارت الکترونیکی وجود دارد مانند BigCommerce، WooCommerce، Shopify و بسیاری از پلاگین‌های دیگر. همچنین برای کسانی که به دنبال کدگذاری راه‌حل‌های خود هستند، API موجود است.

CoinKite

CoinKite  یک راه‌انداز جدید است که یک پایانه پرداخت بیت‌کوین ارائه می‌دهد دقیقا مشابه پایانه‌های چیپ و PIN هست که ما امروزه به استفاده از آنها عادت داریم. یک گوشی کارت اعتباری بیت‌کوین را همچنین که توسط CoinKite ارائه می شود، می‌خواند. از این گوشی‌ها می‌توان به عنوان خودپرداز بیت‌کوین یا لیت‌کوین نیز استفاده کرد و همچنین امکان چاپ کد‌های QR را برای مشتریان فراهم می‌آورد که می‌توانند آنها را با برنامه‌های کاربردی تلفن هوشمند خود اسکن کنند.

پرداخت با بیت کوین

CoinBase
CoinBase  دیگر پردازشگر پرداخت است که یک برنامه کاربردی فروش (روی اندروید) برای فروشگاه خرده فروش غیرمجازی ارائه‌ می‌دهد. با اینکه در حال حاضر تنها حساب‌های بانکی آمریکا را به عنوان منبع وجه مالی حمایت می‌کند، یک حمایت تجارت الکترونیکی گسترده‌تر نیز ارائه می‌دهد. نه تنها یک قطعه کد HTML ارائه می‌دهد که به آسانی می‌توانید دکمه پرداخت را روی وب‌سایت خود وارد کنید، بلکه همچنین پلاگین‌هایی را نیز برای WordPress، WooCommerce، Megento و ZenCart  فراهم می‌آورد.

پرداخت با بیت کوین

BitPay
BitPay  یک پردازشگر پرداخت بین المللی برای تجارت و امور خیریه است. آن در سیستم فروش SoftTouch برای فروشگاه‌های خرده‌فروش غیرمجازی تعبیه شده است. با وجود این، BitPay  یک API دارد که می‌تواند در هر سیستم فروش دیگری کار کند. BitPay  تعرفه‌های متعددی برای تجاری که آنرا قبول می‌کنند دارد، و امکاناتی مانند استفاده از سرویس روی یک دامین سفارشی (برای فروشگاه‌های آنلاین)، صدور نقل و انتقالات مالی به QuickBooks  و غیره را مهیا می‌کند.

Blockchain Merchant

Blockchain نیز یک برنامه کاربردی تجاری برای ابزارهای اندروید دارد. Blockchain Merchant  نقل و انتقالات پایدار با صفر در صد هزینه اجرت نقل و انتقال برای پرداخت و نسخه‌های زبانی مختلف برای استفاده در سراسر جهان را وعده می‌دهد.

Revel

Revel System طیفی از راه‌حل‌های سیستم فروش برای رستوران‌هایی با خدمات سریع، کیسوک‌های خودیاری‌رسان، فروشگاه‌های خوار و بار و مغازه‌های خرده‌فروش ارائه می‌دهد. قیمت بسته‌های سیستم  فروش کامپیوتری از سه هزار دلار به علاوه یک اجرت ماهیانه برای یک IPAD، Cash drawer  و اسکنر شروع می شود. به تازگی اعلام شده است که Revel  همچنین بیت‌کوین را نیز به عنوان یک روش پرداخت برای نرم‌افزار‌های سیستم فروش در نظر خواهد گرفت.

پرداخت با بیت کوین

BitXATM

راه‌انداز آلمانی BitXATM  ورود Sumo Pro یعنی یک دستگاه خودپرداز ارز دیجیتالی همراه با سیستم فروش اعلام کرده است که به درد تجاری می خورد که در پی پذیرش آسان پرداخت از مشتریان با پول‌های دیجیتالی هستند.

ماشینی که یک صفحه لمس هفده اینچی با توانایی پذیرش هر ارز اعتباری را می‌دهد، هزینه ۲۹۰۰ یورو دارد. به علاوه، مطابق نظر وب سایت شرکت، این دستگاه می‌تواند هر پول دیجیتالی را بپذیرد یا رد کند.

Paystand

پردازشگر پرداخت آنلاین در کالیفرنیا تحت عنوان PayStand  وب‌سایتهای آمریکایی و برنامه‌های کاربردی موبایل را  به روش دیگری ارائه می‌دهد که بتوانند کارت‌های اعتباری و بیت‌کوین و چک‌های الکترونیکی را بپذیرند. Paystand  در دور اول بودجه خود یک میلیون دلار در سرمایه دریافت کرده است.

هدف PayStand در سال ۲۰۰۹ ایجاد یک مدخل چندپرداختی بوده که بتواند اجرت نقل و انتقال را حذف کند که تا حدی به منظور حمایت از پذیرش پول دیجیتالی است.

Coin of Sale

یک سیستم فروش بیت‌کوین، Coin of Sale، سعی می‌کند پذیرش بیت‌کوین در هنگام پرداخت در ازای کالا و خدمات را برای تجار آسانتر سازد.

Coin of Sale  توسط یک شرکت خارجی واقع در سنگاپور ایجاد شده و هم با سرویس‌های اندروید کار می‌کند و هم با IOS. هنگامی که کاربر یک شناسه کاربری ایجاد می‌کند، خود به خود یک کیف پولی الکتروم نصب می‌شود.

تاجر صرفا باید مقدار پولی را که نیاز به پرداخت آن است وارد کرده و برنامه کاربردی خود به خود یک کد QR  برای آن ایجاد می‌کند. سپس مشتری این کد را اسکن کرده تا پرداخت کامل شود.

XBTerminal

شرکت XBTerminal یک ابزار سیستم فروش با بیت‌کوین ارائه داده که به مشتریان اجازه می‌دهد تا از کیف پولی بیت‌کوین موبایل خود بوسیله NFC  یا کد QR  پرداخت کنند. پرداخت از ابزارهای موبایل آفلاین نیز توسط بلوتوث میسر است. پرداخت‌ها از طریق پلاتفرم شرکت انجام شده و در صورت تمایل بیت‌کوین را می‌توان هر موقع بخواهید به یک پول اعتباری در زمان فروش تبدیل کرد.

شرکت همچنین برای پرداخت توسط کسانی که می‌خواهند در سخت افزار شخص ثالث سرمایه‌گذاری کنند، برنامه‌های کاربردی تحت وب و یک واسطه کاربری آنلاین ارائه می‌دهد.

DIY

با بیت‌کوین این امکان وجود دارد که اجرت استفاده از یک پردازشگر پرداخت را حذف کرده و به سادگی پرداخت‌ها را در سیستم سفارشی خودتان تعبیه کنید. افرادی با یک پیشینه فنی به این امر نائل شده اند، مانند استفان ارلی (Stephan Early) که به تنهایی پرداخت بیت‌کوین را در سیستم فروش میخانه‌های خود در انگلستان قرار داده است.

توجه داشته باشید:

هنگامی که یک مغازه آنلاین یا واقعی دارید و اگر بیت‌کوین می‌پذیرید، پس لازم است که اینرا در معرض اطلاع عموم قرار دهید. می‌توانید نشانه «بیت‌کوین در اینجا پذیرفته می‌شود» را در سایت bitcoin wiki پیدا کنید.

ما بیت کوین می پذیریم

یک نشانه با تاثیر بیشتر می‌تواند به مشتریان با اطمینان بیشتری اطلاع ‌دهد که شما بیت‌کوین را می‌پذیرید. شرکتCryptocables طیفی از علائم LED یا نئون فراهم می‌آورد.

همچنین، Coco Mats’n More، پادری‌هایی با علامت پذیرش بیت کوین برای تجاری ارائه می دهد که می‌خواهند پول دیجیتالی را به عنوان یک گزینه پرداخت تبلیغ کنند.

منبع

خرید با بیت کوین

https://coiniran.com/?p=2136
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x