ایستگاه خبر

پیش بینی بلند مدت قیمت اتریوم؛ کارشناسان این بازار چه نظری دارند؟

اتریوم، دومین ارز جهان کریپتو از لحاظ ارزش کل بازار می باشد و به طور سرسختانه ای بیت کوین را در جدول ارزشمند ترین های کریپتو دنبال می کند.

اتریوم، دومین ارز جهان کریپتو از لحاظ ارزش کل بازار می باشد و به طور سرسختانه ای بیت کوین را در جدول ارزشمند ترین های کریپتو دنبال می کند. متفاوت با بیت کوین و هنوز بهتر از سایر ارزها، اتریوم به عنوان پروژه ای ارزشمندتر و کاربردی تر از  یک راه امن پرداخت یا یک پروژه برای حفظ ارزش سرمایه شناخته می شود. طرفداران سرسخت اتریوم این پروژه را آینده اینترنت می دانند. آنها معتقدند خرید اتریوم به قیمت کنونی، مانند خرید سهام شرکت اپل در زمانی است که در یک گاراژ فعالیت خود را آغاز کرده بود.

اتریوم یک ارز با یک ساختار در قلب خود است که به سایر ارزها و یا برنامه های غیر متمرکز اجازه می دهد داخل بلاک چین ویژه ای که فراهم کرده است ساخته شوند.

اتریوم به راحتی قابل مبادله است و بعد از بیت کوین بیشترین تعداد معامله را به خود اختصاص داده است.  در دسامبر ۲۰۱۷ که بیت کوین به بالاترین ارزش خود یعنی ۲۰ هزار دلار رسید، اتریوم نیز اوج قیمت خود یعنی ۱۴۰۰ دلار را لمس کرد. درست است که قیمت کنونی اتریوم فاصله بسیاری با بالاترین قیمت خود دارد، اما به راستی نامشخص است که این پروژه چه زمانی به ارزش گذشته خود باز می گردد.

دنبال کنندگان و کارشناسان بازار پیش بینی های بسیاری برای قیمت اتریوم انجام می دهند اما از آنجایی که این پروژه نقشی متفاوت با بیت کوین را از لحاظ تحلیل ساختاری دنبال می کند، پیش بینی دقیق قیمت آن در آینده مشکل به نظر می رسد. با این همه چگونه می توان ارزش پروژه ای که می توان از آن به عنوان سنگ بنای اینترنت آینده یاد کرد را پیش بینی کرد؟ با توجه به این که اتریوم کمتر از بیت کوین در سرتیتر خبرها بوده، پیش بینی قیمت آن برای وال استریت ژورنال و یا مراکز اقتصادی دیگر دشوار خواهد بود.

با این حال اتریوم نیز مانند سایر ارزها از بازی های بازار دور نبوده است. در این مقاله نگاهی می اندازیم به تعدادی از پیش بینی های قابل دفاع قیمت این ارز برای انتهای سال ۲۰۱۹ و آینده دور تر و  همچنین تلاش خواهیم کرد تا از پتانسیل های اتریوم بیشتر آگاه شویم و به این سوال پاسخ بدهیم که آیا اتریوم همانند تفکر طرفداران خود به راستی می تواند دومین پدیده بزرگ غیر واقعی بعد از اینترنت لقب گیرد؟

متیو دی سیلوا(Mattew De Silva): نزدیک به صفر!!

هنوز ویتالیک بوترین تنها کسی هست که امکان ایجاد شبکه ای از توکن ها را فراهم کرده است که به قول خودش حداقل اکنون ارزشی ندارند. چرا او برای ایجاد ساختار یک مدل توزیعی عادلانه که استفاده شدنش قابل اثبات باشد رویا پردازی نکرده است؟ یک سال پیش ویتالیک تاکید کرد که در فضای کنونی نیاز به تفکیک اینکه یک  پروژه صرفا صدها میلیون دلار ریخت و پاش است و  یا یک مفهوم کاربردی برای جامعه، به شدت احساس می شود. به سختی می توان تفاوتی میان نبوغ او  و سایر حباب های بازار کریپتو مشاهده کرد. ایده پول رقابتی در مقابل پول دولتی ایده جذابی است. اما آیا  اتریوم قرار است چیزی فراتر باشد؟

دی سیلوا، روزنامه نگار و کارشناس مشهور صنعت کریپتو این نقد خود به اتریوم و ویتالیک بوترین را زمانی که در سپتامبر قیمت اتریوم ۱۷۹ دلار بود منتشر کرد. ادعای دی سیلوا این است که اتریوم دارد به وضعیت طبیعی خود نزدیک می شود. قیمتی نزدیک صفر دلار!

ویتالیک نیز اما به سرعت در توئیتر به نقدهای متیو واکنش نشان داد: “امروزه مفاهیم انتزاعی و مجرد حتی در خود شبکه اتریوم نیز اجرا نمی شوند. مزایای روشنی در استفاده از اتریوم به عنوان راهی برای پرداخت gas وجود دارد: با پروتوکل هماهنگ است، هزینه سوخت صفر برای پرداخت gas (اصطلاحا مالیاتی بر مالیاتش وضع نمی شود)، از پشتیبانی پروتوکل شبکه برخوردار است و…. این عادلانه نیست که بر اساس ویژگی های فرضی و تئوریک آینده بر روی حال پروژه قضاوت کرد.

آیوش جیندال (Aayush Jindal): بالاتر از ۵۱۵ دلار آمریکا!

ساختار تکنیکال کنونی تا زمانی که قیمت اتریوم پایین تر از ۵۱۵ دلار باشد ادامه دارد اما یک افزایش در تایم فریم ۲ ساعته بالای این قیمت ممکن است از فشار روند نزولی کنونی بکاهد و درهای جدیدی را برای صعود قیمت اتریوم بگشاید. قیمت ۴۷۷ دلار می تواند نقش حمایتی داشته باشد. در کل می شود گفت اتریوم می تواند در کوتاه مدت روند صعودی داشته باشد، اما تا قیمت آن زیر ۵۱۵ دلار است در خطر از دست رفتن ارزش است.

این تحلیل‌گر سایت ETH News در ماه مارچ اعلام کرده بود که صعود اتریوم تا جایی که قیمت آن بالای ۵۱۵ دلار نباشد ضعیف است. آیوش معتقد است صعود بعدی قدرتمند و ناگهانی خواهد بود. همچون اتفاقی که در سال ۲۰۱۷ برای اتریوم افتاد.

جوزف رایژینسکی (Joseph Raczynski): بالای ۱۰۰۰دلار آمریکا

آنها بهترین و واقعی ترین پروژه تا به امروز هستند. تقریبا تمامی سازمان های بزرگ می توانند از آنها استفاده کنند.

مالک سایت JoeTechnologist.com در یک مصاحبه با وب سایت Finder.com اعلام کرد که می توان به سادگی انتظار داشت قیمت اتریوم در انتهای سال به ۱۰۰۰ دلار برسد. با در نظر گرفتن این قیمت برای اتریوم در آخر سال احتمالا رایژینسکی به عنوان یکی از محافظه کار ترین کارشناسان قیمت اتریوم شناخته می شود.

کلم چمبرز (Clem Chambers): بالای ۱۴۰۰ دلار آمریکا

گذشته آینده را پیش بینی نمی کند و حرفهای مزخرف این چنینی..! اما شما باید ساده باشید که متوجه  مسابقه بین اتریوم و لایت کوین برای تکان دادن بازار کریپتو نشوید. همه ما منتظر دیدن آخرین هشدارها هستیم. بعد از  اعلام خبر مرگ بیت کوین در خبرگزاری ها این اتفاق خواهد افتاد!

نویسنده ی Forbes و مدیر اجرایی وب سایت ADVFN پیش بینی کرد که قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۹ به قیمت آن در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. تنها با این تفاوت که ظرفیت و پتانسیل بیشتری نیز نسبت به آن سال دارد.

نایگل گرین (Nigel Green:)در حدود ۲۵۰۰ دلار آمریکا

پیش بینی می شود که قیمت اتریوم در پایان سال افزایش یابد و به ۲۵۰۰ دلار برسد. این موج افزایش ناشی از سه دلیل عمده خواهد بود. اولین دلیل، استفاده از شبکه به عنوان وسیله ای برای پرداخت است. دلیل دوم افزایش قراردادهای هوشمند توسط اتریوم است و  برای سومین دلیل نیز می توان به عدم تمرکز گرایی محاسبات ابری در شبکه اتریوم اشاره کرد.

مدیر اجرایی deVere Group به ندرت تحلیل قیمت می کند. بازه زمانی برای رسیدن به قیمت ۲۵۰۰ دلار سال ۲۰۱۹ خواهد بود. البته درست است که اکنون قیمت اتریوم از یک دهم چنین قیمتی هم کمتر است اما نمی توان از صعود و نزول های ناگهانی در این بازار غافل بود. در واقع نوسانات وحشتناک یکی از ابتدایی ترین ویژگی های ارزهای رمز نگاری شده است. پیش بینی گرین به بازار کنونی شباهت بییشتری دارد تا بازار چند ماه قبل.

 استیفن  نرایف (Steven Nerayoff): در حدود ۳۰۰۰ دلار آمریکا

چیزی که شما امروز مشاهده می کنید رشد نمایی در تعداد پروژه های روی این شبکه است. میلیون ها دلار سرمایه در این اکوسیستم هزینه شده است؛ شاید بیشتر از ده برابر پروژه های سال قبل که به راحتی می تواند به معنای افزایش چند برابری قیمت اتریوم در انتهای سال باشد.

این توسعه دهنده اتریوم در مصاحبه با CNBC اعلام کرد که انتظار دارد این کوین در سال ۲۰۱۹ موفق شود و پیشرفت آن را وابسته به سرمایه ای که  در شبکه اتریوم بابت پروژه ها وارد می شود دانست. در بازه زمانی ژانویه قیمت اتریوم ۱۰۰۰ دلار بود. درست است که اکنون اتریوم قیمت به مراتب کمتری دارد. اما پیش بینی استیفن به لحاظ ساختاری می تواند به وقوع بپیوندد.

اولاف کارلسون (Olaf Carlson): اندکی کمتر از ۷۰۰۰ دلار آمریکا

در اتریوم، زبان برنامه نویسی خودش از بقیه ی نشانه ها گویا تر است. چیزی که ما از این شبکه خواهیم دید یک شبکه پول‌دارتر و یک اکوسیستم توسعه محور تر خواهد بود که با سرعت بالایی در حال توسعه است. این خود موجب افزایش قیمت این ارز خواهد شد. این رشد با شکوه تر از بیت کوین خواهد بود. شاید در انتهای همین سال…

مدیر اجرایی PolyChain در مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۷ با بلومبرگ انجام داد اظهار داشت که بازار کلی اتریوم از بیت کوین پیشی خواهد گرفت و این به دلیل زبان برنامه نویسی قدرتمند و ساختار شبکه اتریوم است. در اکتبر ۲۰۱۸ حجم بازار اتریوم ۲۳ میلیارد دلار بود درحالی که در همان تاریخ حجم بازار بیت کوین بالغ بر ۱۱۴ میلیون دلار بوده است. قیمت اتریوم در همان تاریخ ۲۲۵ دلار و بیتکوین۶۶۰۰ دلار بوده است. اگر ما پیش بینی خوش بینانه ی کارلسون را مد نظر قرار دهیم، بدون در نظر گرفتن افزایش قیمتی برای بیت کوین، قیمت اتریوم  تا انتهای سال باید چیزی در حدود ۷۰۰۰ دلار آمریکا باشد. البته بر عکس این پیش بینی نیز ممکن است درست باشد. یعنی اتریوم ارزش خود را حفظ کند و بیت کوین سقوط شدیدی را تجربه کند اما این سناریو طبق نظر کارشناسان احتمال اندکی دارد.

جف رید(Jeff Reed): ارزشمند تر از بیتکوین!

همانند بیت کوین یک مانعی برای جایگزینی اتریوم با پول فیات و یا ارزهای کلاسیک وجود دارد. اکنون امکان تبدیل اتریوم به هرچیزی وجود دارد، اما این نشان دهنده قدرت اتریوم نسبت به سایر ارزهای رمزنگاری شده نیست. آنها هم می توانند چنین موقعیتی را به دست بیاورند. این به خاطر زبان محاسباتی قدرتمند اتریوم است که امکان ایجاد قرارداد های هوشمند را فراهم می آورد و این باعث می شود که من فکر کنم اتریوم پروژه ی ارزشمندتری از بیت کوین است.

این نویسنده و تحلیل گر بازار ارزهای رمز نگاری شده، اتریوم را پروژه ی قابل اتکا تری برای سرمایه گذاری بلندمدت نسبت به اتریوم می داند. اگرچه جف قیمت و تاریخ مشخصی را پیش بینی نکرده، اما یافته های او از این بازار او را مجاب کرده است که اتریوم به دلیل  ظرفیت های موجود در ساختارش به زودی جایگاه فعلی بیت کوین را از آن خود خواهد کرد. این دیدگاهی است که به طور متناوب توسط فعالان و کارشناسان بازار تکرار می شود. اتریوم تنها ارز نیست، بلکه یک ظرفیت و ساختار است. به نظر می رسد گرفتن جایگاه بیت کوین توسط اتریوم اجتناب‌ناپذیر باشد.

برین شوستر (Brian Schuster):صدهزار دلار آمریکا!!

باور می کنید که اتریوم بیشتر از اینکه چیزی شبیه یک تجارت شخصی باشد یک حجمی از ارزش هاست؟ درست مانند طلا. می توان حجم بازار ۱۰ تریلیون دلاری را به راحتی برای این پروژه متصور بود و این یعنی قیمت هر اتریوم باید از مرز ۱۰۰ هزار دلار آمریکا عبور کند. میتوان پا را از این نیز فراتر گذاشت. اتریوم تنها یک پروژه باارزش نیست، بلکه یک ارز برای جایگزینی تمامی ارزهای موجود است.

شاید پیش بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری برای اتریوم توسط رئیس تیم سرمایه گذاری پروژه ی Ark مقداری خوش بینانه به نظر برسد، و همچنین جایگزینی آن به عنوان طلا! اما جایگزینی نهایی طلا توسط رمز ارزها نظری است که اکثریت کارشناسان این بازار با آن هم عقیده اند. در حال حاضر بیت کوین محتمل ترین گزینه است. شوستر اما عقیده دارد با توجه به ظرفیت های اتریوم در نهایت  به عنوان یک ارز مادر برای سایر رمز ارزها نقش آفرینی خواهد کرد؛ در دنیایی که رمز ارز ها جایگاه خود را پیدا کرده اند.

سخن پایانی: به‌راستی آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

قیمت گذاری روی اتریوم به آسانی قیمت گذاری روی کالاها و بازارهای دیگر نیست. همانند بیت کوین، اتریوم در ذات خود یک پتانسیل است؛ با یک محیط قابل توسعه. این باعث می شود اتریوم میزبانی باشد برای شمار بسیاری از ارزها و پروژه های کاربردی دیگر. نهایتا به عنوان یک ارز، اتریوم به خاطر ظرفیت ایجاد قرارداد های هوشمند، یک پروژه ی تکامل یافته و قابل انعطاف است.

اگرچه فاصله ی بسیاری بین حجم بازار بیت کوین و اتریوم وجود دارد، اما فاصله بین کاربرد های این دو نیز بسیار است. از بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت استفاده می شود؛ پرداختی که نیازمند هیچ بانکی نیست. اتریوم اما با یک ایده از آِینده ساخته شده است. هزینه کردن اتریوم چیزی است که شبکه را قدرت مند تر می سازد؛ شبکه ای که ظرفیت های به مراتب بالاتری نسبت به بیت کوین دارد.

مقایسه مستقیم قیمت بیت کوین و اتریوم مثل مقایسه قیمت سیب با پرتقال است. نمی توان اتریوم را ارزی مانند سایر ارزهای بازار در نظر گرفت. کسی نمی توانست پیش بینی کند آدرسی مثل www.lasvegas.com در نهایت میلیون ها دلار ارزش پیدا خواهد کرد. اتریوم نیز فضایی مشابه را تجربه می کند. می توان از روش های تحلیل ساختاری و تکنیکال قیمت، پی‌روی کرد و چشم اندازهایی را برای قیمت اتریوم در پایان سال متصور بود، اما نهایتا پیش بینی طرفداران اتریوم ممکن است به وقوع بپیوندد؛ آسمان ارزهای رمزنگاری شده جایگاه اتریوم است!

مطالب مرتبط

پیش بینی آینده قیمت بیتکوین

توجه!

مطالب منتشر شده صرفاً برای اهداف خبری و آموزشی ارائه می شوند و نباید به عنوان مشاوره تجاری از طرف کوین ایران و نویسندگانش مورد استفاده قرار گیرند.

source

https://coiniran.com/?p=29189
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x