ایستگاه خبر

IBM و بانک بزرگ Mizuho در ژاپن پلتفرم بلاکچینی تجارت مالی را می سازند

گروه مالی Mizuho در ژاپن، بانک تابعه Mizohu و IBM با همکاری یکدیگر سعی در ساخت یک پلتفرم بلاکچینی برای تجارت مالی دارند. آن ها سعی در افزایش کارآمدی زنجیره تامین و تجارت مالی با استفاده از راه حل های بلاکچینی دارند.

این تلاش مشترک، فناوری بلاکچین را به عنوان یک راه حل مناسب جهت ایجاد امکان جابجایی سریع و امن اسناد تجاری دیجیتالی شده و جزئیات تراکنش ها در یک اکوسیستم زنجیره تامین می بیند. یک دفترکل تغییرناپذیر که شفافیت و اعتماد بیشتر را در میان طرف های یک معامله به ارمغان می آورد.

راه حل بلاکچینی، وجود چندین مشارکت کننده از جمله صادرکنندگان، واردکنندگان، شرکت های باربری، شرکت های بیمه، اپراتور و مقامات بنادر را جهت به اشتراک گذاشتن جزئیات مهم و مورد نیاز فوری مربوط به حمل محموله را فراهم می کند.
همچنین سرمایه داران (بانک ها) بوسیله بلاکچین موقعیتی خواهند داشت تا واردات و صادرات را بدون پرداخت هزینه های ناکارآمد یا انتظار طولانی برای کارهای اداری و دیگر فرآیندهای دستی، انجام دهند.

Masao Sanbe، مدیر عامل فروش صنعتی در شرکت IBM ژاپن اظهار داشت:« پروژه گروه مالی Mizho و بانک Mizuho گامی مهم در راستای استفاده از فناوری بلاکچین برای کاربرد واقعی آن در تجارت مالی برداشته است. IBM با همکاری با شبکه های تجارت جهانی برای دیجیتالی کردن اسناد و فرآیندها، پتانسیل بلاکچین در کمک به ساده کردن تجارت مالی را به رسمیت می شناسد».

برای توسعه این پلتفرم بلاکچینی از Hyperledger Fabric استفاده خواهد شد که یک framework مربوط به Linux است. این پروژه در نهایت مبادلات تجاری انجام شده در دنیای واقعی و نامه های دیجیتالی بین وارد کننده، صادر کننده و بانک ها را بر روی بلاکچین به اشتراک می گذارد.

Mizuho  نقش خود را به عنوان سرمایه گذار در این تراکنش های تجاری بازی خواهد کرد. فاز اول این پروژه در ژوئن ۲۰۱۷ اجرا خواهد شد. این بانک پس از مرحله آزمایش، این پلتفرم تجاری را مورد استفاده قرار می دهد.
این بانک ژاپنی تلاش هایی مربوط به استفاده از بلاکچین در گذشته داشته وهمچنین پول دیجیتالی خود را با همکاری شرکت IBM ژاپن در سال ۲۰۱۶ ساخته است. همچنین Mizuho  و دو بانک بزرگ دیگر ژاپنی در بزرگترین صرافی بیتکوین ژاپن- توکیو یعنی bitFlyer سرمایه گذاری کرده اند.

تعدادی از مراکز تجارت جهانی درحال توسعه سریع راه حل های بلاکچینی در تجارت مالی به منظور بهبود بازده عملیاتی با امکانات ساده ترو شفاف تر هستند. بانک مرکزی هنگ کنگ از پلتفرم بلاکچین گواه اثبات مفهوم (proof-of-concept) خود برای تجارت مالی در ماه مارس خبر داد. IBM نیز همکاری با دولت دوبی جهت توسعه تجارت مالی مبتنی بر بلاکچین را شروع کرده است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via cryptocoinsnews

مطالب مرتبط:

تاثیر بلاکچین در تجارت مالی و امنیت سایبری
https://coiniran.com/?p=6019
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x