ایستگاه خبر

پروازی به بلندی ها! استفاده شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از بلاکچین

یکی از بزرگترین خطوط هوایی اروپا از یک پلتفرم مسافرتی بلاکچینی به عنوان بخشی از یک پیشنهاد برای بررسی کاربردهای ممکن این فناوری مشارکت می کند.

طبق اخبار منتشر شده، گروه لوفت هانزا (Lufthansa) با استارت آپ سوییسی ویندینگ تری (Winding Tree) وارد معامله شده است. این استارت آپ یک بازار غیرمتمرکز تجارت-به-تجارت (B2B) می باشد که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

 

Maksim Izmaylov مدیر عامل شرکت ویندینگ تری در ارتباط با نتایج این مشارکت گفت: این استارت آپ به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در ساخت و آزمایش افزار های مسافرتی غیر متمرکز نرم و بر پایه بلاکچین کمک خواهد کرد تا به استاندارد های مورد نیاز شرکت های هواپیمایی برسند. این ها در حالی ست که  لوفت هانزا خواهان یکپارچه سازی پلتفرم ویندینگ تری با API  (application programming interface: رابط های کاربردی برنامه نویسی) خود می باشد.

Reinhard Lanegger ، مدیر ارشد توسعه سرمایه گذاری در مرکز نوآوری لوفت هانزا اعلام کرده که مشخصا لوفت هانزا علاقمند به کاوش موارد استفاده ای از این فناوری است که باعث ثبت اطلاعات مربوط به رزرو و یا لغو و همچنین برنامه ریزی های مسافرتی در بلاکچین می شود.

وی به طور خلاصه اذعان کرد، هر دو شرکت لوفت هانزا و ویندینگ تری این مشارکت را یک معامله برد- برد می دانند؛ به این صورت که در این همکاری لوفت هانزا به متخصصان تکنولوژی جدید دسترسی خواهد داشت و این در حالی است که ویندینگ تری نیز از متخصصان در زمینه کار اصلی (متخصصان شرکت لوفت هانزا) استفاده خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که ما (ویندینگ تری) مهارت هایمان را در دسترس قرار خواهیم داد.

سرمایه گذاری در توکن

با وارد شدن شرکت لوفت هانزا به دنیای ICO، این همکاری جدید یک قدم رو به جلو پیشروی کرده است. لوفت هانزا به عنوان همکار این استارت-آپ، برای LIF  در ویندینگ تری سرمایه گذاری خواهد کرد (LIF : نام توکن استفاده شده در آی سی او مربوط به این شرکت است). خطوط هوایی لوفت هانزا در مورد مبلغ سرمایه گذاری حرفی به میان نیاورد.

توکن ها برای ایجاد سرمایه جهت توسعه پلتفرم این استارت آپ مورد استفاده قرار می گیرند. در نهایت از LIF به عنوان مکانیزمی جهت رزرو بلیط ها توسط مسافران استفاده خواهد شد.

پدرو اندرسون (Pedro anderson) یکی از بنیانگذاران ویندینگ تری، معتقد است که از LIf  برای تبادل اطلاعات و پرداخت هزینه ها استفاده خواهد شد و هر شخص صاحب توکن می تواند هتل ها، پرواز ها، کشتی ها و … را به طور مستقیم از طریق بلاکچین رزرو کند.

البته لوفت هانزا به تازگی با این فناوری جدید آشنا نشده است. از نشانه های تمایل این شرکت به  فضای بلاکچین می توان به مشارکت آن با Bitnet در اوایل سال۲۰۱۴ اشاره کرد (Bitnet: پردازنده پرداخت بیتکوین). از آنجایی که لوفت هانزا تنها خط هوایی در دسترسی است که به استفاده از این پلتفرم علاقه نشان داده، lanegger معتقد است شاید به دنبال شریکان دیگری برای بررسی این پلتفرم باشد. Lanegger در ادامه اضافه می کند: این دستاوردی ست که سر و صدا به پا می کند و ما به عنوان یک گروه، هرجا که سخن از تکنولوژی باشد، پیش قدم خواهیم بود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source

https://coiniran.com/?p=8586
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x