ایستگاه خبر

YesToBitcoins، استارتاپی که به کانادایی ها جهت پرداخت صورتحساب های کارت اعتباری خود با بیتکوین کمک می کند

مترجم مقاله: مرتضی جعفری

بسیاری از شرکت های بزرگ، بیتکوین را نمی پذیرند. هرچند امروزه استارتاپ هایی وجود دارد که به مبادله کنندگان بیتکوین کمک می کند تا بیتکوین هایشان را در فروشگاه های بزرگی همچون Amazon خرج کنند، اما اتکا به بیتکوین در پرداخت ها هنوز یک چالش بزرگ به حساب می آید. شرکت هایی همچون Uber و Netflix هنوز بیتکوین و مزایای آن را نپذیرفته اند و از سایر روش های پرداخت استفاده می کنند.
برای مثال اگر کسی بخواهد صورتحساب هایش را به وسیله ی دیجی ارزها پرداخت کند، شانسی برای این کار نخواهد داشت چرا که در بسیاری از موارد راهی برای پرداخت با این روش وجود ندارد؛ هر چند که بیتکوین آرام آرام در حال تسخیر جهان است. در نهایت دارندگان بیتکوین ناچار هستند از ارزهای سنتی متمرکز که امنیت کمتری هم دارند استفاده کنند.
در کانادا داستان کمی متفاوت است، چنان که YesToBitcoins  که یک استارتاپ تحت مالکیت شرکتی کانادایی-فرانسوی با نام Ideas on That است، در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به ارائه ی سرویسی پرداخته که کانادایی ها بتوانند صورتحساب های کارت های اعتباری خود را با بیتکوین پرداخت کنند.

Darwin Ramon موسس YesToBitcoins می گوید که ایده ی این استارتاپ از آنجا آمده است که چرا خودش نمی توانسته صورتحساب های کارت های اعتباری خود را با استفاده از بیتکوین پرداخت کند.
این شرکت در ابتدای کارش، به کانادایی ها اجازه ی خرید کارت های هدیه از خرده فروش هایی چون Zara و Starbucks با استفاده از بیتکوین را فراهم کرده بود. اما به زودی به سرویسی تبدیل شد که به کاربران خود اجازه ی پرداخت صورتحساب های کارت های اعتباری شان را به وسیله ی بیتکوین می داد.
در سال ۲۰۱۵، هنگامی که شرکت اولین پرداخت های کارت های اعتباری را فعال کرد، مدل کسب و کار آن بیش از یک ماه توسط Financial Transactions and Report Analysis Centre of Canada مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نهایت، نتیجه بدست آمده این شد که شرکت می تواند به ارائه خدمات خود تحت قوانین فعلی کانادا ادامه دهد.

کمک به رشد بیتکوین

جهت استفاده از این سرویس، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است یکی از کارتهای اعتباری را انتخاب کرده (Visa ,MasterCard, AmericanExpress) و مقداری که باید پرداخت بشود را نیز مشخص کنند، و در نهایت اطلاعاتی که جهت امنیت پرداخت نیاز است را ارائه کنند.

YesToBitcoins  برای پردازش پرداخت های بیتکوینی با Bitpay و جهت بررسی پرداخت های کارت های اعتباری با یک بانک کانادایی همکاری می کند.
هدف نهایی شرکت ارائه ابزاری در راستای آسان تر شدن استفاده از بیتکوین در زندگی روزمره ی کانادایی ها و کمک به پذیرش همگانی دیجی ارزها در سطح کشور است.
در این راستا Darwin Ramon می گوید:« اگر بیتکوین ها را بتوان خرج کرد، مفید و به درد بخور هستند. هدف من جای دادن بیتکوین در اقتصاد فعلی است.»

کمک به استفاده از بیتکوین یکی از کارهایی ست که به مقبولیت دیجی ارزها کمک خواهد کرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via cryptocoinsnews

Images via cdn.images.express.co.uk

https://coiniran.com/?p=5796
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x